Gå til innhold

Ingen søsken inn i barnehagen, men hva med baby?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk nr. 2 nå for to uker siden. Mannen har vært hjemme (og hentet og levert storebror) til nå, men må nå tilbake på jobb. Barnehagens koronaregler er at søsken ikke kan være med inn i barnehagen, men hvordan skal jeg få hentet da? Mannen kan ikke jobbe i tillegg til å både hente OG levere. 

Noen som er i samme situasjon? 

Anonymkode: f1055...6ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du få barnet sendt ut ved porten, da? Slik at du får hentet. 😊 Tenker at de som er ansatt i barnehagen helt sikkert hjelper deg om du sier i fra at det er en utfordring.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er lov for bhg å utvise skjønn..

Anonymkode: af214...239

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Flamme skrev:

Kan du få barnet sendt ut ved porten, da? Slik at du får hentet. 😊 Tenker at de som er ansatt i barnehagen helt sikkert hjelper deg om du sier i fra at det er en utfordring.

Ja, kanskje det. Jeg har hverken hentet eller levert siden 12 mars, så jeg vet jo ikke helt hvordan det foregår...

ts

AnonymBruker
Skrevet

Du vil sikkert helst slippe å ta babyen med inn i barnehagen, be om at storesøsken kan hentes utenfor.

Anonymkode: 059ec...fd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår barnehage har spesifisert at det er unntak for foreldre i permisjon. Jeg ville sendt en melding og spurt. 

Anonymkode: d720e...d16

AnonymBruker
Skrevet

Vi får ikke komme inn i bhg. Vi ringer når vi er på vei, og barnet står i porten når vi kommer frem. 

Anonymkode: 7842d...b04

• Liker 2
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kanskje det. Jeg har hverken hentet eller levert siden 12 mars, så jeg vet jo ikke helt hvordan det foregår...

ts

Men tenker du at fremmede på KG kan løse dette problemet framfor å snakke med barnehagen hvor barnet ditt går? 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En baby i bilstol/vogn/bæresele etc regnes neppe som "søsken med inn" 

Anonymkode: aa936...444

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, Flamme skrev:

Men tenker du at fremmede på KG kan løse dette problemet framfor å snakke med barnehagen hvor barnet ditt går? 😊

nei, tenkte kanskje noen på dette underforumet har erfaring, da kan jeg jo selv komme med forslag til barnehagen...

ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har med spedbarnet så leverer vi utenfor døra til bhg. Har jo ikke akkurat så mange andre muligheter. 

Anonymkode: f2a14...500

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar m babyen inn. Er ikke i nærheten av andre uansett, og bærer barnet. Henter ute, så må ikke inn i selve barnehagen. Ingen har sagt noe på det.

Anonymkode: 8c568...dee

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare spørre MANNEN din om hvordan levering og henting pågår? Han har jo tross alt gjort dette nylig og kan jo svare bedre enn hva vi her inne kan!

Anonymkode: 81c20...f29

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Send en melding til avdeling eller ledelsen og hør hva de tenker. Det er jo forskjell på en nyfødt og en storesøster på 8 som syntes det er stas å bli med inn og ønsker å plukke på alt :) Det går nok helt fint at du har med baby inn ;) 

Anonymkode: 94f47...448

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde regelen var at foreldre ikke skulle inn på barnehagens område. Slik praktiseres det her jeg bor, ungene hentes i porten.

Anonymkode: 5184f...929

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I vår barnehage leveres barn på småbarnsavdeling inne. De som har baby får ha disse med inn, både bæresele og bilstol blir brukt. Eldre søsken får ikke bli med inn.

Storbarn leveres ute, babyer er også med dit. 

Anonymkode: 59598...8c4

AnonymBruker
Skrevet

Blir litt forundret over måten noen velger å svare ts på her. Jøje meg, det må da være lov å spørre om ting uten å få nedlatende svar 😳 

Ts: jeg ville ringt til barnehagen og spurt hvordan de tenker at det kan løses. I vår barnehage kan barna både hentes og leveres ved porten 😊

Anonymkode: c0afd...6f2

• Liker 4
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Vi fikk nr. 2 nå for to uker siden. Mannen har vært hjemme (og hentet og levert storebror) til nå, men må nå tilbake på jobb. Barnehagens koronaregler er at søsken ikke kan være med inn i barnehagen, men hvordan skal jeg få hentet da? Mannen kan ikke jobbe i tillegg til å både hente OG levere. 

Noen som er i samme situasjon? 

Min søster er i risikogruppe, men jobber i helsesektor. Hun er "livredd", men synes det er greit at barna er i barnehagen så lenge hun er trygg på at rutinene følges. Hun vil imidlertid ikke levere dem innenfor døra når de kommer til barnehagen. Det hun og mannen gjør da, er å ringe barnehagen for å si at barna har kommet, og en ansatt kommer ut på parkeringsplassen og henter dem. Samme prosedyre når barna hentes. En av dem ringer og sier at nå er de straks på parkeringsplassen, og da blir barna fulgt ut til bilen av en ansatt. 

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

ts

Det var jo dette da... Hvis mannen din har levert og hentet etter 12. mars, så må vel han kunne svare best på spørsmålet ditt skulle jeg tro :klo:

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, dette hadde vi løst enten ved å gjøre et unntak for dere eller ved at barnet blir fulgt til porten 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...