Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

HUSK at hvis du ikke kan dokumentere at du har mistet inntekt, vil du miste retten på videre støtte fra lånekassen. Du må også starte tilbakebetaling, og vil sannsynligvis bli politianmeldt! Jeg opplyser om dette fordi det i andre tråder her inne er noen åndssvake individer som hevder at man kan snike til seg ekstra penger. Lånekassen er også selv dårlig til å informere om dette på sine sider. Men les vilkårene, så blir alt klart:

"Hvis du har fått mer penger enn du har krav på, og ikke gir beskjed om endringer, kan det få alvorlige konsekvenser. I verste fall kan du miste retten til støtte fra Lånekassen, for en periode eller for all framtid."

"[...]eller gir feil opplysninger, kan vi gjøre om stipend til lån og kreve at du umiddelbart betaler tilbake støtte du ikke skulle hatt. I grove tilfeller politianmelder vi."

Anonymkode: 37f3e...a86

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er et grovt tilfelle?

Anonymkode: 9594b...035

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er et grovt tilfelle?

Anonymkode: 9594b...035

Antar det er dokumentforfalskning og lignende.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolker det som at de som ikke kan dokumentere vil få hele beløpet som lån og ikke deler av det omgjort til stipend. 

Jeg har fått lånet men vet ikke om jeg får dokumentasjon, jeg har fått mindre vakter enn vanlig og vi har hatt kortere åpningstider men hadde ikke noe "fast" i utgangspunktet. 

Anonymkode: be7dd...585

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HUSK at hvis du ikke kan dokumentere at du har mistet inntekt, vil du miste retten på videre støtte fra lånekassen. Du må også starte tilbakebetaling, og vil sannsynligvis bli politianmeldt! Jeg opplyser om dette fordi det i andre tråder her inne er noen åndssvake individer som hevder at man kan snike til seg ekstra penger. Lånekassen er også selv dårlig til å informere om dette på sine sider. Men les vilkårene, så blir alt klart:

"Hvis du har fått mer penger enn du har krav på, og ikke gir beskjed om endringer, kan det få alvorlige konsekvenser. I verste fall kan du miste retten til støtte fra Lånekassen, for en periode eller for all framtid."

"[...]eller gir feil opplysninger, kan vi gjøre om stipend til lån og kreve at du umiddelbart betaler tilbake støtte du ikke skulle hatt. I grove tilfeller politianmelder vi."

Å igjen må du kalle folk for åndssvake individer 🤦🏼‍♀️ Evner du ikke å fortelle noe uten å bli nebbete? 

Anonymkode: 93028...e7c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

jeg snakket med en kundebehandlet hos lånekassen i dag, og spurte om jeg kunne søke selv om det vare var snakk om et par tusen i tap. han sa at beløpet var ubetydelig-om det så var 100 kr kunne jeg søke. og at eneste konsekvens var de 8000(?) som ikke blir omgjort til stipend. merkelig om lånekassen skulle lyve til meg.

Anonymkode: 3568f...047

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg snakket med en kundebehandlet hos lånekassen i dag, og spurte om jeg kunne søke selv om det vare var snakk om et par tusen i tap. han sa at beløpet var ubetydelig-om det så var 100 kr kunne jeg søke. og at eneste konsekvens var de 8000(?) som ikke blir omgjort til stipend. merkelig om lånekassen skulle lyve til meg.

Anonymkode: 3568f...047

Men man må ha tapt NOE regner jeg med 🤷🏼‍♀️ Mange i lånekassen kan ikke sine egne regler. Jeg har sendt dem en mail, for da har jeg det skriftlig om det skulle bli noe. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å igjen må du kalle folk for åndssvake individer 🤦🏼‍♀️ Evner du ikke å fortelle noe uten å bli nebbete? 

Det er korrekt å referere til de aktuelle individene som åndssvake, inntil de styrker åndsevnene sine 👩🏽‍🎓👩🏼‍🏫🙋🏻‍♀️ 

• Liker 1
Skrevet

Det er vi som burde anmelde staten som jobber og betaler skatt. Dem gir oss muligheten til å ta opp et tilleggslån men igjen vi får problemer. I mars fikk jeg 12 tusen og i april 4000 hvordan skal man leve på det egentlig ? Tatt 8000 fra nav på forskudd fordi søknaden ligger hos dem ennå. Jeg er ferdig med å studere nå til mai /juni. Jeg sleit i 2 måneder men nå er jeg tilbake.  Men har hatt en del fakturaer som er gått opp nå.  

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er korrekt å referere til de aktuelle individene som åndssvake, inntil de styrker åndsevnene sine 👩🏽‍🎓👩🏼‍🏫🙋🏻‍♀️ 

Ååå så smart du må være 🤓🙄

AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde en vaskejobb hos en i nærmiljøet, har tapt 1500kr ca i måneden siden korona. dette ble bare vipset til meg så har ikke noe dokumentasjon på jobben.  mister jeg rette til videre lån om jeg blir tatt i kontroll da??  jeg trengte og trenger virkelig de pengene. 

Anonymkode: e34b2...5ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg hadde en vaskejobb hos en i nærmiljøet, har tapt 1500kr ca i måneden siden korona. dette ble bare vipset til meg så har ikke noe dokumentasjon på jobben.  mister jeg rette til videre lån om jeg blir tatt i kontroll da??  jeg trengte og trenger virkelig de pengene. 

Du kan vel bare få en bekreftelse fra den du vaska hos?

Anonymkode: 9fa8c...112

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Få en bekreftelse av den du var hos 

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde rett hele tiden. Her kan dere se:

5D36A481-EF1A-491E-901F-BBF78D6D6D8A.jpeg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...