Gå til innhold

Erfaring med nexium?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk nexium til min 4 mnd gamle baby for å kanskje bedre refluksen. 

Er det noen som har hatt effekt av det? Fikk dere noen spesielle bivirninger? 

Litt bekymra fordi har hatt 4 mnd med kolikk, så vil helst ikke pådra mer magesmerter enn det har vært.. 

Anonymkode: 25c51...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det hjalp mot reflux en kort periode,men lille fikk så hard mage av det,som førte til forstoppelse,og så verre reflux grunnet forstoppelsen😬 slutta med nexium og prøver heller å minske refluxen med riktig mat,og behandling hos osteopat😊 min er 15 mnd nå,spiser melkefritt og uten tomat og appelsinjuice som trigger refluxen.

Anonymkode: abe2d...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hjalp mot reflux en kort periode,men lille fikk så hard mage av det,som førte til forstoppelse,og så verre reflux grunnet forstoppelsen😬 slutta med nexium og prøver heller å minske refluxen med riktig mat,og behandling hos osteopat😊 min er 15 mnd nå,spiser melkefritt og uten tomat og appelsinjuice som trigger refluxen.

Fikk baby mme eller mm? ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk baby mme eller mm? ☺️ 

Mm fram til 7 mnd,og mme etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mm fram til 7 mnd,og mme etterpå.

Forstoppa selv på mm...? 😫 

Jeg er så skeptisk, sover dårlig nok fra før men må vel bare prøve.. som legen sa så er det ikke normalt at de skal få pustestopp av gulp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk nexium når baby var 6 mnd. Full effekt etter ca 7 dager, helt ny baby etter dette. Han er nå 9 mnd, får 10 mg daglig. Ingen bivirkninger 🙌

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstoppa selv på mm...? 😫 

Jeg er så skeptisk, sover dårlig nok fra før men må vel bare prøve.. som legen sa så er det ikke normalt at de skal få pustestopp av gulp. 

Ja🥺

Klart du må prøve. Alt må prøves🤞koste hva det koste vil sier jeg,om det er penger eller tid eller energi. Alt for at lille skal bli bra❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Amy.kw skrev:

Vi fikk nexium når baby var 6 mnd. Full effekt etter ca 7 dager, helt ny baby etter dette. Han er nå 9 mnd, får 10 mg daglig. Ingen bivirkninger 🙌

Takk for svar! Hva plagdes han (du/dere og forsåvidt) med før det som gjorde at du (slash lege) følte baby trengte behandling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja🥺

Klart du må prøve. Alt må prøves🤞koste hva det koste vil sier jeg,om det er penger eller tid eller energi. Alt for at lille skal bli bra❤

Takk for svar uansett ❤️ Kan jeg spør en ting til, hvor gammel var baby da du prøvde nexium? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar! Hva plagdes han (du/dere og forsåvidt) med før det som gjorde at du (slash lege) følte baby trengte behandling? 

Vel, vi trudde først han hadde kolikk, da han skrek fra han var ca 3 uker, til vi fikk medisin. Han kunne ikke ligge flatt, sov kun i vippestol eller i vogn som ble trillet på ujevnt underlag. Han svelget masse, hadde mye hikke. Han ammet konstant, og brukte amming som selvmedisinering da melken lindret litt der og da. Altså, han kunne amme natten igjennom, men kun for å ta en slurk av gangen. Han har aldri sovet lengre enn 2 timer i strekk, de første 6 mnd. 

Det skal også nevnes at far har øresykdom, og refluks selv i voksen alder, så når vi hadde utelukket øreplager, ville fastlegen vår teste medisin på han for å se om det kunne hjelpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar uansett ❤️ Kan jeg spør en ting til, hvor gammel var baby da du prøvde nexium? 😊

5 mnd første gang,da gikk han på det i 8 uker,og jeg så bedring etter 2 dager..tok noen uker før forstoppelsen satte inn og ødela virkningen. Andre gang var han 14 mnd,da gikk han på det i 3 uker før jeg kutta det ut,da det ikke virka i hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jenta mi fikk nexium da hun var baby, men ble veldig forstoppet av det. Legen byttet til Zantac brusetabletter i steden, det virket helt supert for oss:)

Anonymkode: 9c52b...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...