reiseglad Skrevet 15. mai 2020 #1 Skrevet 15. mai 2020 https://www.nrk.no/norge/na-kommer-sommerens-reiserad-1.15017859 Ble du skuffet, og hvor går turen nå? Skulle vært på fire utenlandsreiser i år, men nå blir det nordnorsk ferie.
Kjetil E Skrevet 15. mai 2020 #2 Skrevet 15. mai 2020 1 time siden, reiseglad skrev: https://www.nrk.no/norge/na-kommer-sommerens-reiserad-1.15017859 Ble du skuffet, og hvor går turen nå? Skulle vært på fire utenlandsreiser i år, men nå blir det nordnorsk ferie. Nei synes Norge er et fantastisk ferieland. Skulle vært på cruise i Middelhavet i August/September. Men det er utsatt 1 år. Kostet meg kun 250kr og boke om et år. Så har ingen grunn til å være skuffet. Norge er et stekrt undervurdert ferieland. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #3 Skrevet 15. mai 2020 Vi får satse på en sommer med godvær i Norge. Da er det ingen (større) grunn til å dra lenger syd enn Sør-Norge. Muligens med unntak for pollenallergikere. Anonymkode: d8180...b24 1
*nordby* Skrevet 15. mai 2020 #4 Skrevet 15. mai 2020 1 time siden, reiseglad skrev: https://www.nrk.no/norge/na-kommer-sommerens-reiserad-1.15017859 Ble du skuffet, og hvor går turen nå? Skulle vært på fire utenlandsreiser i år, men nå blir det nordnorsk ferie. Vi er skuffet. Skulle en uke til Kreta 17.mai. Håpet på tur i august, men det blir heller ikke av. Vi har heldigvis egen hytte på fjellet, og i tillegg kjøpte vi en gammel campingvogn før jul. Så vi har mulighetene åpne. Håper å få leid ut hytta noen uker, og dra til sørlandet med vogna. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #5 Skrevet 15. mai 2020 Jeg har hatt et avslappet forhold til det hele. Det er enkelte ting man ikke får gjort noe med. Vi er vanligvis utenlands ca 10 ganger i året, så det er jo rare dager nå. Norge har vi på mange måter "gjort", ingen steder vi føler for å se, eller besøke igjen. Heldigvis er vi veldig selvstendige i jobbene våre. Så her vil vi nok få unna store mengder jobb, spare ferie, og heller reise så snart dette er over. Blir det fine dager tar vi ut litt ekstra og finner på noe spontant i eget land. Men blir det en klassisk norsk sommer tar vi ikke ut feriedager. Anonymkode: ee347...591
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #6 Skrevet 16. mai 2020 Bra for klima at vi slutter med alle disse unødvendige reisene. Anonymkode: 77888...f04 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #7 Skrevet 17. mai 2020 På 16.5.2020 den 21.49, AnonymBruker skrev: Bra for klima at vi slutter med alle disse unødvendige reisene. Anonymkode: 77888...f04 Ikke unødvendig for meg. Jeg trenger å reise pga psyken. Sol og varme gjør så utrolig mye for humøret mitt og motivasjonen min ellers i hverdagen. Dessuten slapper jeg mer av, det er bedre shopping og jeg bare koser meg mye mer. Også er det så godt å komme hjem! Nå i sommer er det ikke sikkert det blir vær til å bade eller sole seg en gang Og jeg må bruke masse penger på spray tan, noe som også er hassle. Anonymkode: 4ca03...929 3
Skogkatten Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 På 16.5.2020 den 21.49, AnonymBruker skrev: Bra for klima at vi slutter med alle disse unødvendige reisene. Anonymkode: 77888...f04 Men om man vil at flest mulig skal feriere i Norge også etter koronaen, så må norsk reiseliv bli flinkere til å tilby noe for enhver smak. Nesten uansett hvor jeg leser så er det som tipses om og fremmes fjell og vidde, telt og hengekøye, primus og bål, hakket før skyt en elg og spis den med bare nevene et par steder. For meg er ikke det ferie, det høres faktisk mer ut som et mareritt. Om valget sto mellom den type ferie og jobbe hver dag og aldri ha ferie, så hadde jeg glatt valgt alternativ 2. Aktørene må bli flinkere til også å fremme for eksempel kultur- og matreiser, for alle nordmenn er ikke friskuser som elsker friluftsliv, selv om det av og til virker sånn for oss som synes det er pyton. Sånn, nå har jeg skrevet om dette i såpass mange tråder at jeg tror snart jeg må starte "Foreningen for oss som ikke vil telte" eller noe sånt 😂 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå