Gå til innhold

Hvem ringte deg ang svaret på coronatest ingen? Og hvor lenge måtte du vente?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok test i går, og ikke hørt noe enda. Hvem er det som ringer for å gi meg beskjed? Fastlege? 

Og hvor lenge venter du før du fikk svar? 

Anonymkode: eae0d...fc2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen ringte, men fikk sms om å sjekke svaret av fursth

Anonymkode: c36d1...906

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen ringte, men fikk sms om å sjekke svaret av fursth

Anonymkode: c36d1...906

Hvor sjekket du dette? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tok test i går, og ikke hørt noe enda. Hvem er det som ringer for å gi meg beskjed? Fastlege? 

Alle bør kontaktes ved telefon (evt sms) av mikrobiolog innen få timer, senest samme dag, Svar først dagen etter hører ingen steder hjemme.

Anonymkode: 1aca6...bf6

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle bør kontaktes ved telefon (evt sms) av mikrobiolog innen få timer, senest samme dag, Svar først dagen etter hører ingen steder hjemme.

Anonymkode: 1aca6...bf6

Min test var ikke klar før dagen etter. Jeg var innlagt på sykehus og de hadde all interesse av å være raske, for jeg ble behandlet som smittet til negativ test forelå.

Anonymkode: 399bb...430

AnonymBruker
Skrevet

Ble oppringt av helsepersonell (husker ikke eksakt tittel, var ikke lege) etter en dag. 

Anonymkode: 3e6de...205

AnonymBruker
Skrevet

Ble testet en mandag kl. 13, fikk svar onsdagen etter kl. 09.30. Legen som ringte. Dette var 16. Mars

Anonymkode: b99a2...6b1

AnonymBruker
Skrevet

Ble testet fredag, lørdagen gikk, søndagen gikk, mandagen gikk.. Ble så gal av ventinga. Ringte og maste på legesenteret mandag ettermiddag (selv om det var et større sykehus som hadde analysert prøven), da fikk jeg vite at den var negativ.. Og at de hadde hatt svaret tilgjengelig i 1,5 døgn. Utrolig dårlig. 

Anonymkode: 14fa2...418

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor fikk vi beskjed om at ringer de fra legevakt er den negativ og det kan ta noe mer enn 24 timer å få svar. Ringer de fra kommunelege el er den positiv og det får man vite innen 24 timer. Min var neg og de ringte etter 26 timer

Anonymkode: 23a68...1f7

Skrevet

Ble oppringt av fastlegen min. Tok 56 timer før jeg fikk svar. 

• Liker 1
Skrevet

Tok test lørdag, mandag kom tlf om at den var negativ. 

AnonymBruker
Skrevet

Tok test på en mandag. Fikk svar på torsdag. Fikk telefon fra fastlegen 

Anonymkode: abb6b...9cd

Skrevet

Jeg tok den på mandag på legevakta, og ringte fastlegen min på tirsdag ettermiddag for å høre etter når jeg kunne vente meg svar. Da hadde de fått svaret for 3 minutter siden, og den var heldigvis negativ. Hvis testen hadde vært positiv, så hadde kommunelegen ring, fikk jeg beskjed om. Dagen etter fikk jeg melding på HelseNorge fra fastlegen om at testen var negativ, men at jeg hadde lungebetennelse. (hadde allerede fått medisin for det fra legevakta)

AnonymBruker
Skrevet

Tok test lørdag, fikk brev fra feberklinikken om negativ test på torsdagen. 

Anonymkode: dc9f1...88d

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk positivt resultatet mitt dagen etterpå. Fikk melding på telefonen samt at både fastlege og smittevernsetaten(?) i kommunen ringte meg innen 1 time etterpå. Veldig god oppfølgning, så ingenting å klage på. :)

• Opprett ny...