Gå til innhold

Dere med barn med psykisk utviklingshemming - hvordan snakke om det rundt barna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan veldig lite om temaet, da jeg ikke kjenner noen med PU, eller noen som er nærme pårørende, men vil gjerne lære litt mer. 

Følger en utrolig fin side på facebook som heter Special Books for Special Kids, med en veldig hærlig fyr som reiser rundt og besøker barn med utviklingshemming og deres familier og filmer og forteller deres historie (anbefales).

Har lagt merke til at de snakker veldig åpent rundt eventuelle fordommer og negative reaksjoner som folk måtte ha og vise mot personer med PU, forran barna. Generelt snakker de veldig åpent om hvordan livet er og utfordringer. Er dette vanlig og anbefalt? Det gjør jo litt vondt å høre de si sånne ting, foran barna, men tenker at åpenhet sikkert er viktig?

Kom også i snakk med en dame jeg kjenner lite her om dagen, som veldig åpenlyst med en gang begynte å snakke om sønnens diagnoser og utfordringer mens han satt og hørte på. Var hyggelig med åpenhet, men blir liksom så usikker på hvordan jeg skal reagere/svare? Er dette vanlig?

Anonymkode: 8800d...ebf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke annet enn å fortelle at personen trenger lengere tid å lære ting , har muligens utfordringer  og er litt anneledes.. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, helt vanlig når man har opplevd den dypeste sorgen som er mulig å føle 😥

Anonymkode: 8f413...072

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...