Gå til innhold

Urimelig å spørre om bhg kan hjelpe barnet med å huske krem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt har fått utrolig eksem på hendene etter mye håndvask. Vi smører hendene hennes ofte her hjemme, og barnet har ikke noe problem med å smøre. Jeg tok med krem i bhg i dag og spurte om de kunne hjelpe henne å smøre en gang i løpet av dagen så hun ikke får så vondt. Hun er stor nok selv til å gjøre det, hun trenger bare å bli minnet på det. Bhg-ansatte sa at hun måtte ta det opp med styrer siden det virket som endel ekstra jobb. Er jeg helt idiot? Det er ok om jeg er, tenkte at dere kan gi meg en realitetssjekk. 

Anonymkode: cde27...687

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke idiot, nei. Her har vi sendt med krem pga eksem og blir forverret ved håndvask. Barnet blir smurt etter hver håndvask, uten noe problem

Anonymkode: db4ec...f3c

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke idiot. Tenker dette er helt innafor å be om så lenge du spør på en skikkelig måte (som jeg regner med du har gjort). Her har barnehagen alltid vært behjelpelig med alt fra pollenmedisin og solkrem på sommertid til både fuktighetskrem mot eksem og kuldekrem på vinterstid.

Anonymkode: 0084d...392

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ikke urimelig ut. Håndkrem er jo ikke medisin som kan feiladministreres.

Mulig hun er veldig usikker?

Anonymkode: 208c4...2b8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

De skal være behjelpelige med dette. Eksem er jo en diagnose, det blir som å gi nødvendig medisin. Hos oss har de fulgt opp, til og med på skolen.

Anonymkode: 58238...dd9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt sjokkert om jeg fikk det svaret av noen som passer på barnet mitt i hvert fall.Vil de heller at barnet skal gå rundt å ha vondt?😡

Anonymkode: 2a3bb...df9

• Liker 8
Skrevet

Syntes det er speiselt at hun sier at hun må prate med styrer fordi det er «mer jobb». Men forstår at hun må snakke med styrer fordi det er ganske vanlig at man må fylle ut skjema når barnehagen skal gi medisiner eller smøre med reseptbelagte kremer. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vår datter har også eksem, både atopisk og seboreisk, og jeg har gått mange runder for å få korrekt oppfølgning. Hun følges opp via sykehus for dette, og har til dels mange ulike behandlinger og kremer. Jeg opplever ikke barnehagen som vanskelig, men oppfølgningen er krevende da det er en del ekstra som er "lett å glemme", og de har til dels liten kunnskap om emnet. Her har jeg bare skrevet en skriftlig melding og sendt med alt nødvendig utstyr. Hun smøres med ektra fuktighet før hvert måltid i ansikt, kroppen smøres ved behov, ingen bruk av våtservietter og vaskes med olje (ikke såpe!). De glemte seg første dagen etter barnehagestart etter Korona, og datteren min hadde blemmer på hendene etter vask med såpe. Dagen etter, og en telefon til leder fra meg, så har det ikke skjedd igjen.

Barnehagene kan også kreve noe ekstra ressurser hvis det foreligger mye ektra arbeid ref. Barnelegeforeningen: " Smøretid og annen tilpasning i barnehage og skole bør kunne tilbys av kommunene. Barnehager kan be kommunen om økte ressurser ved behov for smøring og bading. Send med foreldrene generell legeerklæring og behandlingsplan som de kan gi til styrer i barnehagen."

Endret av Aindrin
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette er helt basis, som barnehagen må hjelpe til med. Herregud, ekstra jobb?! 

Men, du! Send med egen såpe til barnet. Barnehagesåpa er ofte av billigste og verste sort. Da kan det være hun trenger mindre krem :)

Anonymkode: 5a8aa...860

• Liker 6
Skrevet

Du er ikke urimelig. Så lenge hun klarer å finne kremen og smøre selv så tar det jo ingen tid å gi beskjed?

• Liker 2
Skrevet

Godt mulig den ansatte misforstod og trodde du ville be de ansatte smøre ditt barns hender, det vil vel generere hodebry i disse hold avstand tider 🤔 men det skal jo ikke være problematisk eller tidkrevende om den som har ansvar for barnets gruppe minner henne på det etter håndvask 😊

Skrevet

Dagen i dag for å skrive om veldig frekke og merkelige barnehageansatte?  Dette var bare helt meningsløst svar å gi. Høre med styrer om de kan minne barnet på å smøre hendene? 

Og så syns jeg det høres ille ut at hun har vasket så mye at det resulterer i eksem. Det må gå an å roe ned litt. 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er helt basis, som barnehagen må hjelpe til med. Herregud, ekstra jobb?! 

Men, du! Send med egen såpe til barnet. Barnehagesåpa er ofte av billigste og verste sort. Da kan det være hun trenger mindre krem :)

Anonymkode: 5a8aa...860

Jeg har gjort det, men den har blitt brukt av "alle" og har holdt siden mandag. Den var tom i dag fikk jeg beskjed om og at jeg måtte levere ny. Derfor jeg kanskje er litt perpleks nå. 

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Dagen i dag for å skrive om veldig frekke og merkelige barnehageansatte?  Dette var bare helt meningsløst svar å gi. Høre med styrer om de kan minne barnet på å smøre hendene? 

Og så syns jeg det høres ille ut at hun har vasket så mye at det resulterer i eksem. Det må gå an å roe ned litt. 

Jeg har ikke noe imot våre barnehageansstte altså, bare sånn at det er sagt. Var bare usikker på om det var jeg som var helt kuk i hodet. 

Skal hente hun nå, så da ser jeg hva de sier ☺️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Mt3 skrev:

Godt mulig den ansatte misforstod og trodde du ville be de ansatte smøre ditt barns hender, det vil vel generere hodebry i disse hold avstand tider 🤔 men det skal jo ikke være problematisk eller tidkrevende om den som har ansvar for barnets gruppe minner henne på det etter håndvask 😊

Det er ikke avstand mellom barna og de voksne i barnehagen, innenfor kohortene. Det ville vært umulig.

Anonymkode: 6b677...941

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det virker litt som om avdelingen mener at dette er noe de ikke trenger å bli lagt til når jeg henta i dag. Jeg fikk til tilsvar at de skulle prøve å huske det, men kunne ikke love noe - de har mye å gjøre nå. Noe jeg skjønner, men jeg spurte om vi bare kunne henge opp en lapp eller lignende sånn at det blir husket så hun ikke går rundt og har så vondt i bhg. Jeg spurte også om håndsåpen, og jeg må ta med en ny (og forvente at de ansatte og de andre barna bruker) så er det noen som vet om noen gode og rimelige håndsåper i et litt større format? Den jeg sendte med var 300 ml. 

• Liker 1
Skrevet

Du er overhodet ikke idiot! Hvis det er ekstrajobb å si "nå må du gå og smøre hendene dine, Mia!", så burde vel ikke vedkommende jobbe i barnehage....

At det kan gå i glemmeboka innimellom er nå en ting, men å si at det er mye ekstrajobb er bare dumt...

Har jobbet "hundre år" i barnehage og skole, og ser virkelig ikke problemet, ihvertfall overhodet ikke når barnet smører selv!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sier mye om hvor dårlig det står til med håndvasken i de tusen hjem når ungene får eksem og må ha spesialkrem av å  lære vanlig håndhygiene. Virkelig slurv blandt foreldre som ikke har lært barna sine dette FØR coronaen. 

Anonymkode: c2be1...857

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det virker litt som om avdelingen mener at dette er noe de ikke trenger å bli lagt til når jeg henta i dag. Jeg fikk til tilsvar at de skulle prøve å huske det, men kunne ikke love noe - de har mye å gjøre nå. Noe jeg skjønner, men jeg spurte om vi bare kunne henge opp en lapp eller lignende sånn at det blir husket så hun ikke går rundt og har så vondt i bhg. Jeg spurte også om håndsåpen, og jeg må ta med en ny (og forvente at de ansatte og de andre barna bruker) så er det noen som vet om noen gode og rimelige håndsåper i et litt større format? Den jeg sendte med var 300 ml. 

Hvis alle skal bruke, må barnehagen kjøpe. Her skal du være knallhard, ditt barns private såpe skal ikke brukes av andre. Det er ikke du som skal ha utgiften for alle.

Anonymkode: 89760...9d8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier mye om hvor dårlig det står til med håndvasken i de tusen hjem når ungene får eksem og må ha spesialkrem av å  lære vanlig håndhygiene. Virkelig slurv blandt foreldre som ikke har lært barna sine dette FØR coronaen. 

Anonymkode: c2be1...857

Barnet mitt har ikke hatt behov for å vaske henda rundt femten ganger om dagen som de holder på med i bhg før nå. Selvfølgelig får hun eksem da. Ta deg sammen. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som barnehageansatt var dette nesten vondt å lese! Det koster oss INGENTING ekstra å minne barnet ditt på å smøre hendene. Innenfor min gruppe (eller kohort da🙄) har jeg tre barn som alle har ulike «smørebehov». 
Å at de andre bruker av dott barns såpe hadde jeg ikke godtatt. Enten kjøper de inn en alle tåler, eller så får ditt barn ha sin i fred! 

Anonymkode: 9a168...ae5

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...