AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #1 Skrevet 15. mai 2020 Hvilke ting eller ord forbinder du med markedsføring, eller helst digital markedføring? Skriv også gjerne hvorfor, hvis det ikke er noe åpenbart. Spent på å se hva folk skriver 🤓 (F. eks. med "gaming", så ser jeg for meg Monster energidrikk, datamaskin, headset, neonlys, tenåringsgutt, roping, skytevåpen...) Anonymkode: 03901...0dd
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2 Skrevet 15. mai 2020 BI på markedsføring, og smart på digital markedsføring. Anonymkode: adf2b...5ea 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #3 Skrevet 15. mai 2020 Propaganda. Å påvirke folk til å bruke penger eller tid på noe de egentlig ikke trenger og som ikke gjør livet deres bedre. Fordummelse av samfunnet. Det er det jeg tenker. Anonymkode: 65585...e04 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #4 Skrevet 16. mai 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Propaganda. Å påvirke folk til å bruke penger eller tid på noe de egentlig ikke trenger og som ikke gjør livet deres bedre. Fordummelse av samfunnet. Det er det jeg tenker. Anonymkode: 65585...e04 Kanskje du må sette deg litt inn i hva markedsføring faktisk er Anonymkode: 03901...0dd 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #5 Skrevet 16. mai 2020 Vanskelig å få relevant jobb. Anonymkode: 93745...b44 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #6 Skrevet 16. mai 2020 Tullestudier, overfladisk. Anonymkode: 48e3b...1a6 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #7 Skrevet 16. mai 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje du må sette deg litt inn i hva markedsføring faktisk er Anonymkode: 03901...0dd Du spør hva vi tenker om ordet markedsføring. Dette er det vi tenker. Hvorfor spør du her om du ikke vil ha ærlige svar? Som at ditt gaming = energidrikke og tenåringsgutter er så sant. Jeg er en 25 år gammel dame og drikker aldri energidrikke, men jeg gamer daglig. Kanskje du skal lese deg opp på hva gaming er da? Herregud. Var ikke meg du svarte, men jeg tenker helt likt som det hen skrev. Markedsføring = noe råttent og skittent dritt som bryter med alt av personvern for å lure folk til å kjøpe ting de ikke trenger. Anonymkode: 56f50...f94 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 På 16.5.2020 den 18.29, AnonymBruker skrev: Du spør hva vi tenker om ordet markedsføring. Dette er det vi tenker. Hvorfor spør du her om du ikke vil ha ærlige svar? Som at ditt gaming = energidrikke og tenåringsgutter er så sant. Jeg er en 25 år gammel dame og drikker aldri energidrikke, men jeg gamer daglig. Kanskje du skal lese deg opp på hva gaming er da? Herregud. Var ikke meg du svarte, men jeg tenker helt likt som det hen skrev. Markedsføring = noe råttent og skittent dritt som bryter med alt av personvern for å lure folk til å kjøpe ting de ikke trenger. Anonymkode: 56f50...f94 Det er jo helt tydelig at vedkommende (og du) ikke vet hva markedsføring er, og det må vel være lov å informere om at dere har misforstått? Det at dere forbinder det med "noe råttent og skittent dritt" får så være, men det er veldig synd at dere har misforstått en hel bransje. Og at du tror at det er en bransje som jobber for å bryte personvern er veldig, veldig synd. Det stemmer jo absolutt ikke. Beklager om du ble fornærmet av det. At du gamer og ikke drikker energidrikke, endrer jo ikke hvem Monster segmentrerer seg mot. Det er ikke en hemmelighet at markedsføringen til Monster retter seg mot unge gamere og deres behov. Akkurat som at Kvinneguiden ikke markedsfører seg mot eldre menn, universitetene ikke markedsfører seg mot 15-åringer og at Kvik Lunsj mot nordmenn som liker å gå på tur. Anonymkode: 03901...0dd
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #9 Skrevet 18. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo helt tydelig at vedkommende (og du) ikke vet hva markedsføring er, og det må vel være lov å informere om at dere har misforstått? Det at dere forbinder det med "noe råttent og skittent dritt" får så være, men det er veldig synd at dere har misforstått en hel bransje. Og at du tror at det er en bransje som jobber for å bryte personvern er veldig, veldig synd. Det stemmer jo absolutt ikke. Beklager om du ble fornærmet av det. At du gamer og ikke drikker energidrikke, endrer jo ikke hvem Monster segmentrerer seg mot. Det er ikke en hemmelighet at markedsføringen til Monster retter seg mot unge gamere og deres behov. Akkurat som at Kvinneguiden ikke markedsfører seg mot eldre menn, universitetene ikke markedsfører seg mot 15-åringer og at Kvik Lunsj mot nordmenn som liker å gå på tur. Anonymkode: 03901...0dd Ingen flere kommer til å hjelpe deg med eksamensoppgaven din sånn som du svarer 🤷🏼♀️ Anonymkode: 4fb9e...daf
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #10 Skrevet 18. mai 2020 På 16.5.2020 den 16.43, AnonymBruker skrev: Vanskelig å få relevant jobb. Anonymkode: 93745...b44 Ble litt nysgjerrig. Hvorfor tror du at det er vanskelig å få en relevant jobb? Litt spennende å se hvorfor det er et inntrykk du har fått. Alle (mellomstore og store) bedrifter i hele verden har folk som driver markedsføringen deres, alle store bedrifter/etater har egne folk i kommunikasjonsavdelingen, og til og med egne bedrifter lever av å markedsføre og rådgi andre bedrifter. Hvis man som markedsfører ikke klarer å få jobb, så er man ikke spesielt flink. Anonymkode: 03901...0dd
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #11 Skrevet 18. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ingen flere kommer til å hjelpe deg med eksamensoppgaven din sånn som du svarer 🤷🏼♀️ Anonymkode: 4fb9e...daf Eksamensoppgaven? 🙄Er det en form for hersketeknikk? Du vet ikke hvorfor jeg spør om det jeg gjør. Jeg lurer på hvorfor folk sitter med de inntrykkene de har, og det er veldig synd at i hvert fall fire personer her inne har misforstått og derfor ser ned på en hel bransje. Dette er jo faktisk et debattforum. Hvor mener du at jeg var ufin? Det var i hvert fall ikke meningen å forholde seg på noen annen måte enn saklig. Anonymkode: 03901...0dd
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #12 Skrevet 18. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eksamensoppgaven? 🙄Er det en form for hersketeknikk? Du vet ikke hvorfor jeg spør om det jeg gjør. Jeg lurer på hvorfor folk sitter med de inntrykkene de har, og det er veldig synd at i hvert fall fire personer her inne har misforstått og derfor ser ned på en hel bransje. Dette er jo faktisk et debattforum. Hvor mener du at jeg var ufin? Det var i hvert fall ikke meningen å forholde seg på noen annen måte enn saklig. Anonymkode: 03901...0dd En antakelse. Sa ikke at du var ufin, men at måten du svarer på ikke inviterer nye deltakere til å ville gi deg noen svar. Klart; jeg kan ta feil. Anonymkode: 4fb9e...daf
Tibbie Skrevet 18. mai 2020 #13 Skrevet 18. mai 2020 Sosiale medier, behov, segmenter, digitalt, service, design, Coca Cola (🤷♀️), statistikker, reklame, tjeneste, suksess, bedrifter, Facebook, profesjonalitet, trender... Det første som popper opp i hodet, i hvert fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå