Gå til innhold

Nesten ingen bruker antibac på butikk??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere ting folk ikke tenker på her.

Dere som ikke vil ta på flaskene "alle andre tar på". Dere gnir da hendene inn med sprit! Det som er på hendene etter å ha tatt på flaskene, blir tatt av SPRITEN. Det er da ikke noe problem. Dere kan putte hånda langt inni munnen og nesa til en som er smittet, gni hånda inn med sprit etterpå, og vipps så er hendene dine rene.

Noe av det verste jeg ser er folk som bruker albuen, eller jakkeermet, til å presse ned på pumpeflaskene til spriten. Flott. Nå får du rene hender, men risikerer at virus sitter på klærne dine i flere timer, som du igjen kan få på hender/annen hud, som igjen kan smitte deg.

Også dere som tar på antibac i bilen, jeg går ut i fra at dere tar på dørhåndtaket i bilen etter at dere har smurt dere inn? Da kan dere risikere å få nytt virus på hendene igjen, som dere tar med inn på butikken og smitter andre med. Bravo.

Akkurat nå synes jeg vi alle har plikt å gjøre det som er mest effektivt for å forhindre smitte. Det er å bruke håndsprit på vei inn, og på vei ut, av butikkene. Dette handler ikke bare om dere, men om alle rundt dere som kanskje gjør ti ganger mer enn dere for å unngå smitte. Og spesielt de som er eldre eller dårlige. Ingen fortjener å dø av dette, og ingen fortjener å miste noen av dette. Spesielt ikke pga. én persons latskap.

Anonymkode: b647a...559

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Lasox
Skrevet
På 15.5.2020 den 12.29, AnonymBruker skrev:

Jeg er som regel innom en stor matvarebutikk i Bergen et par ganger i uka. I går da jeg var innom, la jeg merke til at 7-8 andre som gikk inn, ikke "spritet" seg.... Flere av dem gikk rett til brøddisken og åpnet døra og tok bakervarer med hendene. Et par andre gikk i kjøledisken og tok i håndtakene på glassdørene for å hente varer. Etterpå betalte de i kassen, og trykket med fingrene sine på betalingsautomaten. I dag tenkte jeg at jeg skulle se om det skjedde i dag også. I de minuttene jeg var inne var det kun 1 annen og meg som "spritet" hendene. Driter folk i alt nå som ting begynner å åpne? Tror de at viruset er borte?  

Anonymkode: 213d0...785

Jeg har opplevd motsatt av deg, TS at de aller fleste er flinke, men selvfølgelig enkelte tror jo at nå som man letner det opp at det er blitt borte, dessverre. Men det er det jo ikke. Langt ifra.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du spriter hendene i bilen, tar i dørhåndtaket på inn- og utsida av døra med rene hender, handler på butikken, går ut til bilen, tar på dørhåndtaket på ut- og innsida av døra med skitne hender og spriter deretter hendene.

Du spriter hendene i bilen, tar i dørhåndtaket på inn- og utsida av døra med rene hender, handler på butikken, går ut til bilen, tar på dørhåndtaket på ut- og innsida av døra med skitne hender og spriter deretter hendene.

Vasker hendene hjemme. 
Spriter på vei UT av butikken. Dermed er fortsatt bilen en ren sone, uten at jeg drar med meg noen virus via håndtakene. 

Nå gidder jeg ikke diskutere lenger. Dere som er livredde for virus får benytte dere av kolonial.no så kan vi andre fortsette å vedlikeholde immunforsvaret noenlunde i hvert fall.

Anonymkode: e747d...72e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke vil ta på flaskene "alle andre tar på". Dere gnir da hendene inn med sprit! Det som er på hendene etter å ha tatt på flaskene, blir tatt av SPRITEN. Det er da ikke noe problem. Dere kan putte hånda langt inni munnen og nesa til en som er smittet, gni hånda inn med sprit etterpå, og vipps så er hendene dine rene.

Noe av det verste jeg ser er folk som bruker albuen, eller jakkeermet, til å presse ned på pumpeflaskene til spriten. Flott. Nå får du rene hender, men risikerer at virus sitter på klærne dine i flere timer, som du igjen kan få på hender/annen hud, som igjen kan smitte deg.

Også dere som tar på antibac i bilen, jeg går ut i fra at dere tar på dørhåndtaket i bilen etter at dere har smurt dere inn? Da kan dere risikere å få nytt virus på hendene igjen, som dere tar med inn på butikken og smitter andre med. Bravo.

Akkurat nå synes jeg vi alle har plikt å gjøre det som er mest effektivt for å forhindre smitte. Det er å bruke håndsprit på vei inn, og på vei ut, av butikkene. Dette handler ikke bare om dere, men om alle rundt dere som kanskje gjør ti ganger mer enn dere for å unngå smitte. Og spesielt de som er eldre eller dårlige. Ingen fortjener å dø av dette, og ingen fortjener å miste noen av dette. Spesielt ikke pga. én persons latskap.

Det handler om at jeg blir sykmeldt hvis jeg bruker mye håndsprit. 

Anonymkode: 2c153...0a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 15.5.2020 den 12.32, Teyla skrev:

Jeg spriter hendene mine selv. Vil ikke ta på pumpeflaske i butikken som alle tar på 😫 Spriter meg også underveis i butikken, men gjerne litt diskret... Så, hvor nøye fulgte du alle disse du mener ikke tar hensyn? 

Ler når jeg ser folk bruker albuen til å pumpe ut sprit...hallo! Du skal jo sprite etter at du har tatt på pumpa!? Så det er bare å ta på pumpa for spriten tar jo dritten

Anonymkode: d6fc5...c25

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vasker hendene hjemme. 
Spriter på vei UT av butikken. Dermed er fortsatt bilen en ren sone, uten at jeg drar med meg noen virus via håndtakene. 

Nå gidder jeg ikke diskutere lenger. Dere som er livredde for virus får benytte dere av kolonial.no så kan vi andre fortsette å vedlikeholde immunforsvaret noenlunde i hvert fall.

Ikke alle steder som kan ta i bruk dagligvare-levering. Så hva med oss som må på butikken enten vi vil eller ikke?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det handler om at jeg blir sykmeldt hvis jeg bruker mye håndsprit. 

Du er mindretallet. De aller, aller fleste av oss klarer å bli tørr på fingrene så lenge vi smører oss med en fet fuktighetskrem hyppig. Sikter dermed ikke til deg.

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ler når jeg ser folk bruker albuen til å pumpe ut sprit...hallo! Du skal jo sprite etter at du har tatt på pumpa!? Så det er bare å ta på pumpa for spriten tar jo dritten

Anonymkode: d6fc5...c25

Hvis du har dritt på hendene, og spriter deg, har du fortsatt dritt på hendene etterpå, men med mindre virus og bakterier. Sprit dreper ikke alle virus, blant annet noro-virus kan overleve på flasken og hendene mine etterpå. Hvis noen har pillet seg i nesen og så tar på flaksen, er jeg lite interessert i å få deres buser på meg, men eller uten virus...hallo!

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Teyla skrev:

Hvis du har dritt på hendene, og spriter deg, har du fortsatt dritt på hendene etterpå, men med mindre virus og bakterier. Sprit dreper ikke alle virus, blant annet noro-virus kan overleve på flasken og hendene mine etterpå. Hvis noen har pillet seg i nesen og så tar på flaksen, er jeg lite interessert i å få deres buser på meg, men eller uten virus...hallo!

Da kan du ikke ta på handlevogn, kjøleskapsdør, maten du skal ha eller noe da? 

Anonymkode: fc56f...b2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I min nærbutikk virker det som de fleste spriter på vei inn. Hvertfall de som er der samtidig som meg. 

Anonymkode: fc56f...b2b

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager skulle jeg få virus av min egen bildør? Uansett, jeg har spriten i vesken. Neste gang skal jeg stille meg ved siden av butikkens egen sprit og bruke min egen, er visst det eneste som blir godtatt.

Anonymkode: 84581...491

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle bør høre på Arnold: Wash your hands, Barnetoget will be back!

Anonymkode: ba633...700

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, hvis alle hadde spritet hendene før de gikk inn i butikken...

Men det gjør de ikke! Så butikken og varene er full av coronasmitte. Og handleposen, kjøkkendisken din etterpå, kjøleskapet, etc....

Anonymkode: ee918...c74

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle steder som kan ta i bruk dagligvare-levering. Så hva med oss som må på butikken enten vi vil eller ikke?

Jeg regner med du kjenner noen mennesker? Altså noen, som i minst en person? Venner og bekjente kan handle for deg. Folk som tilbyr koronahjelp på finn.no kan handle for deg. Frivillighetssentralen kan sikkert hjelpe med handling for deg. Og på mange små steder så tilbyr lokalbutikken utkjøring av varer. Å få tak i dagligvarer må da være et av de minste problemene her i verden?

Med mindre du er redd for at de som handler for deg har korona og sleiker på varene dine da, eller hoster oppi posen før du får den. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det gjør de ikke! Så butikken og varene er full av coronasmitte. Og handleposen, kjøkkendisken din etterpå, kjøleskapet, etc....

Anonymkode: ee918...c74

Jepp, det er derfor vi har SKYHØYE smittetall i Norge! Helt sykt ass, hvor mye smitte det er rundt om! Spesielt i butikkene! Helt sykt! ALLE er jo smitta snart jo!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, norw skrev:

Tror du at faren for smittespredning øker eller minker om du ferdes ute blant folk? 

FHI må på et eller annet tidspunkt ha nevnt noe om dette, men uansett sunn fornuft. 

"Ute" og "blant folk" er ikke nødvendigvis en og samme ting.
Heller ikke "hjemme" og "alene".

Anonymkode: 2fea7...129

AnonymBruker
Skrevet
På 15.5.2020 den 12.32, AnonymBruker skrev:

Jeg har antibac i bilen og bruker den før og etter. mange butikkers "antibac" virker litt vel utvannet og er seig. Seige hender som ikke tørker har nok litt lettere for å dra med dritt rundt.

Anonymkode: 55d66...d2b

Hvis den er seig så gnir du ikke lenge nok og lar den tørka . Stå med hendene ut i lufta noen sekunder til så er seigheta borte. 

Anonymkode: d74e7...1e4

AnonymBruker
Skrevet

Logikk er en fin bil! Du blir ren om du spriter deg etter å ha tatt på dørhåndtak i melkedisken eller på andre ting i butikken om du spriter deg på veg ut, men du blir ikke ren om du spriter deg etter å ha trykka på /tatt på antibacflaska? Hæ?

Anonymkode: d74e7...1e4

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke anisette en av de som er permitert til og passe på at alle tar på sprit ut og inn av butikker. Sette noen til og passe på at folk ikke tar for mye dopair. Også må noen være avstandsmåler, så alle holder avstand(ironi). Nå må folk slutte og passe på alle andre, nå må folk passe på seg selv.

Hva er det med folk, kjefter og smeller på hverandre. Trodde en krise kunne bringe fram det beste I folk, ser iallefall ikke sånn ut her inne på forumet.Skulle ønske folk ga hveradre smil istede, det er det vi kunne trenge nå.

Anonymkode: 3fef9...b2b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke anisette en av de som er permitert til og passe på at alle tar på sprit ut og inn av butikker. Sette noen til og passe på at folk ikke tar for mye dopair. Også må noen være avstandsmåler, så alle holder avstand(ironi). Nå må folk slutte og passe på alle andre, nå må folk passe på seg selv.

Hva er det med folk, kjefter og smeller på hverandre. Trodde en krise kunne bringe fram det beste I folk, ser iallefall ikke sånn ut her inne på forumet.Skulle ønske folk ga hveradre smil istede, det er det vi kunne trenge nå.

Anonymkode: 3fef9...b2b

Svært mange nordmenn er angivere. De melder naboer til barnevernet og skatteetaten, klager på barn og foreldre til lærere, dømmer og styrer. Dessverre ligger det i deres natur. Alle har hørt om "ammepoliti", "bunadspoliti" osv. Folk har så stusselige liv at de må hele tiden bry seg om hva andre gjør. 

Det er ikke det myndighetene oppfordret til for å si det slik. 

• Liker 3
  • Opprett ny...