AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #181 Skrevet 18. mai 2020 På 16.5.2020 den 15.14, norw skrev: Corona-tiltak > menneskerettigheter. Innenfor rimelighetens grenser. Feil. Menneskerettigheter skal ikke brytes under noen omstendigheter. Ellers er de ikke verdt noe. Anonymkode: 63b2a...c71
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #182 Skrevet 18. mai 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil. Menneskerettigheter skal ikke brytes under noen omstendigheter. Ellers er de ikke verdt noe. Anonymkode: 63b2a...c71 Nettopp. Det er derfor de heter menneskerettigheter. De eksisterer uavhengig av hva det enkelte lands regjering finner på av lover og forskrifter. Vi har også menneskerettsloven paragraf 3 som sier at bestemmelser i menneskerettskonvensjonen skal gå foran formell lov eller forskrift ved motstrid. Anonymkode: 2c153...0a5
norw Skrevet 18. mai 2020 #183 Skrevet 18. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Feil. Menneskerettigheter skal ikke brytes under noen omstendigheter. Ellers er de ikke verdt noe. Anonymkode: 63b2a...c71 Helt uenig. Man tilpasser seg ulike situasjoner, trusler.
ItchyBitchySpider Skrevet 18. mai 2020 #184 Skrevet 18. mai 2020 20 minutter siden, norw skrev: Helt uenig. Man tilpasser seg ulike situasjoner, trusler. Nei. Da må det være erklært unntakstilstand. Det har aldri vært gjort siden viruset kom. Du kan være så uenig du bare vil, men lov er lov.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #185 Skrevet 18. mai 2020 15 minutter siden, norw skrev: Helt uenig. Man tilpasser seg ulike situasjoner, trusler. Så det er greit å sette til side alle menneskerettighetene dersom situasjonen skulle tilsi det? For akkurat i denne situasjonen er det kun en menneskerettighet som er viktig nok til å ikke sette til side. Så da lurer jeg litt på hva som skal til før noen er villig til å kaste alle menneskerettighetene på båten? Hva er ille nok, liksom? Menneskerettighetene skal regulere forholdet mellom staten og individet. Da er det ganske grovt at det er nettopp staten som har myndighet til å innskrenke menneskerettighetene uten å konferere med folket først. Anonymkode: e747d...72e 1
norw Skrevet 18. mai 2020 #186 Skrevet 18. mai 2020 Nå må dere gjerne komme med noen eksempler på menneskerettigheter som strider med Corona-tiltakene, som dere mener er viktigere enn å hindre viruset i å spres.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #188 Skrevet 18. mai 2020 På 17.5.2020 den 3.29, AnonymBruker skrev: Ja, og gjør man det, er man jo egentlig like langt. Du spriter hendene i bilen, tar i dørhåndtaket på inn- og utsida av døra, handler på butikken, går ut til bilen, tar på dørhåndtaket på ut- og innsida av døra og spriter deretter hendene. Og så drar du på en annen butikk eller til tannlegen eller barnehagen eller på besøk eller hva som helst. Eller du gjorde det før du var på butikken eller dagen før. Da får vi to eller flere av disse scenarioene etter hverandre. Slik: Du spriter hendene i bilen, tar i dørhåndtaket på inn- og utsida av døra med rene hender, handler på butikken, går ut til bilen, tar på dørhåndtaket på ut- og innsida av døra med skitne hender og spriter deretter hendene. Du spriter hendene i bilen, tar i dørhåndtaket på inn- og utsida av døra med rene hender, handler på butikken, går ut til bilen, tar på dørhåndtaket på ut- og innsida av døra med skitne hender og spriter deretter hendene. Ser du ikke at du på denne måten sprer virus fra butikken, barnehagen eller hva som helst videre til neste sted, for eksempel butikken eller legesenteret? Kanskje vi andre ikke vil ha barnehage-, legekontor eller hva som helst-viruset ditt spredd rundt i butikkene (eller motsatt)? Anonymkode: 2d707...82a Dørhåndtakene samt rattet på bilene våre blir desinfisert med antibac daglig. Anonymkode: 223a7...953
ItchyBitchySpider Skrevet 18. mai 2020 #189 Skrevet 18. mai 2020 7 minutter siden, norw skrev: Nå må dere gjerne komme med noen eksempler på menneskerettigheter som strider med Corona-tiltakene, som dere mener er viktigere enn å hindre viruset i å spres. Det er ikke opp til oss å vurdere hva som er viktig eller ikke. Norge har ratifisert menneskerettskonvensjonen og latt den gå foran alle andre lover ved motstrid.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #190 Skrevet 18. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Svært mange nordmenn er angivere. De melder naboer til barnevernet og skatteetaten, klager på barn og foreldre til lærere, dømmer og styrer. Dessverre ligger det i deres natur. Alle har hørt om "ammepoliti", "bunadspoliti" osv. Folk har så stusselige liv at de må hele tiden bry seg om hva andre gjør. Det er ikke det myndighetene oppfordret til for å si det slik. Anonymkode: 2c153...0a5 Gjør noen noe ulovlig er det rett og riktig å melde de til riktig instans. Anonymkode: 223a7...953
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #191 Skrevet 18. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gjør noen noe ulovlig er det rett og riktig å melde de til riktig instans. Anonymkode: 223a7...953 Å ikke følge anbefaling eller råd er ikke å bryte loven. Anonymkode: 2c153...0a5 2
norw Skrevet 18. mai 2020 #192 Skrevet 18. mai 2020 3 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev: Det er ikke opp til oss å vurdere hva som er viktig eller ikke. Norge har ratifisert menneskerettskonvensjonen og latt den gå foran alle andre lover ved motstrid. Blir for generelt. Jeg er nysgjerrig på hva som er viktigere enn å hindre spredning.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #193 Skrevet 18. mai 2020 På 15.5.2020 den 17.50, Fallabella skrev: Farlig nei men unødvendig. Det må en regne med å få. Om du har hansker tar de av etter handel tar du ikke i de samme posene og varene med hendene? Dessuten er ikke hansker tette, derfor kirurger har to par. Anonymkode: b1d55...9f7
ItchyBitchySpider Skrevet 18. mai 2020 #194 Skrevet 18. mai 2020 Akkurat nå, norw skrev: Blir for generelt. Jeg er nysgjerrig på hva som er viktigere enn å hindre spredning. Det har igjen ingenting med viktigheten å gjøre, menneskerettigheter gjelder uansett om du mener de er viktige eller ikke. At du taper flere hundre tusen fordi det er forbudt for deg å utføre nødvendig vedlikehold av din eiendom, at du ikke kan bruke din eiendom, at barn og foreldre holdes adskilt i ubestemt tid, at man skiller ektefeller, kjærester og samboere, at lover gis tilbakevirkende kraft (jf. karantene for dem som var i utlandet to uker tidligere), en lov som opphever maktfordelingsprinsippet og kan forlenges og forlenges i det uendelige, barn som ikke får tilfredsstillende skolegang. Alt dette strider mot menneskerettighetene. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #195 Skrevet 18. mai 2020 10 minutter siden, norw skrev: Nå må dere gjerne komme med noen eksempler på menneskerettigheter som strider med Corona-tiltakene, som dere mener er viktigere enn å hindre viruset i å spres. Alle. Det kommer, som du skjønner, an på øyet som ser. Anonymkode: e747d...72e
norw Skrevet 18. mai 2020 #196 Skrevet 18. mai 2020 Jeg synes det virker veldig snodig å ikke kunne tilpasse seg i en "krisesituasjon". Da legger man visse menneskerettigheter til side. Noe annet fremstår som svært egoistisk. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #197 Skrevet 18. mai 2020 9 minutter siden, norw skrev: Jeg synes det virker veldig snodig å ikke kunne tilpasse seg i en "krisesituasjon". Da legger man visse menneskerettigheter til side. Noe annet fremstår som svært egoistisk. Menneskerettigheter kan ikke legges til side, de er der uansett. En av rettighetene er retten til liv. En annen er retten til eiendom. Hadde du gitt fra deg disse rettighetene for å tilpasse deg? Anonymkode: 2c153...0a5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #198 Skrevet 18. mai 2020 16 minutter siden, norw skrev: Jeg synes det virker veldig snodig å ikke kunne tilpasse seg i en "krisesituasjon". Da legger man visse menneskerettigheter til side. Noe annet fremstår som svært egoistisk. Hvilke, om noen, er ufravikelige da? Hvem er det som skal bestemme hvilke menneskerettigheter som er viktige og hvilke det ikke er så nøye med? Hva er det som skal stoppe en permanent tilsidesettelse av menneskerettighetene? Anonymkode: e747d...72e 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #199 Skrevet 18. mai 2020 Jeg spriter meg før jeg går inn på butikker, men bruker egen antibac og gjør det før jeg går inn på sentrene. Grunnen er at endel butikker i Bergen har begynt å bruke utvannet klor i pumpeflaskene sine. Anonymkode: b1921...2e3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #200 Skrevet 19. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Dørhåndtakene samt rattet på bilene våre blir desinfisert med antibac daglig. Anonymkode: 223a7...953 Flott. Men gjør dere aldri mer enn ett ærend om dagen? For hvis dere gjør flere, består poenget mitt. Anonymkode: 2d707...82a
Anbefalte innlegg