Gå til innhold

Calypso spray mot skadedyr - erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På flasken står det at bladene skal sprayes fuktige, og at planten da er beskyttet mot skadedyr i 4 uker. Men har den da virkning mot allerede eksisterende skadedyr? 

Anonymkode: 4032b...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor har du fått tak i den? Trodde ikke den ble solgt mer. Den fungerte veldig bra på bladlus på rosene iallefall.

Anonymkode: 01088...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du fått tak i den? Trodde ikke den ble solgt mer. Den fungerte veldig bra på bladlus på rosene iallefall.

Anonymkode: 01088...e2d

Fant den i garasjen i huset vi kjøpte i høst 😅 Så aner ikke hvor gammel den er osv. Men det forklarer hvorfor jeg ikke finner informasjon om den ved googling... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobbet tidligere som gartner. Da brukte vi calypso ved sjeldenheter. Har rester hjemme. Det er sterkt og virker som bare satan sjøl. Dreper også skadedyr som lever. Det er en grunn til at det ikke er å få tak i butikken mer.

Anonymkode: e568e...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Calypso har virkestoffet tiakloprid som er et neonikotinamid som nå har mistet sin godkjenning fordi det fører til biedød. Det tar alle insekter som kommer i kontakt med det og er ikke spesifikt nok.

Anonymkode: 7ef72...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet tidligere som gartner. Da brukte vi calypso ved sjeldenheter. Har rester hjemme. Det er sterkt og virker som bare satan sjøl. Dreper også skadedyr som lever. Det er en grunn til at det ikke er å få tak i butikken mer.

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Calypso har virkestoffet tiakloprid som er et neonikotinamid som nå har mistet sin godkjenning fordi det fører til biedød. Det tar alle insekter som kommer i kontakt med det og er ikke spesifikt nok.

Anonymkode: 7ef72...620

Oookeeei... Såå, da dreper det levende skadedyr da? 😅 Bruker det ikke ute, og har lite til ingen bier innendørs, så tror ikke jeg skader verden så mektig ved bruk 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oookeeei... Såå, da dreper det levende skadedyr da? 😅 Bruker det ikke ute, og har lite til ingen bier innendørs, så tror ikke jeg skader verden så mektig ved bruk 🙈

Jeg som skrev det øverste innlegget du siterer. Jeg skrev hverken negativt eller positivt om å bruke det. Jeg bare informerte at det dreper skadedyr. Har selv brukt det på inneplanter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som skrev det øverste innlegget du siterer. Jeg skrev hverken negativt eller positivt om å bruke det. Jeg bare informerte at det dreper skadedyr. Har selv brukt det på inneplanter. 

Takk for svar! 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...