AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #61 Skrevet 16. mai 2020 3 minutter siden, FjellFrua skrev: Hun har nyfødt fotografering, portettfotografering etc etc. (se under prisliste, der ligger alt. ) https://www.lyckliga.no/ Tusen takk! Anonymkode: 65181...658
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #62 Skrevet 16. mai 2020 1 minutt siden, attegløyma skrev: Her har bestemødrene brukt timesvis med mine ungar og Vrimleby-bøkene. Veldig koselege stunder med ungane dei to fyste åra, og veldig god språktrening. Jeg jobber i barnehage, og tenkte noe i de baner. Der hvor jeg jobber, har småbarnsavdelingen anskaffet mye materiell til "Bablarna". Kanskje det også kan være noe Anonymkode: 65181...658
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #63 Skrevet 16. mai 2020 Tusen takk for alle tips! Jeg er overveldet over hvor mange som har tatt seg tid til å svare meg Nå har jeg bestilt en del ting som jeg tror de blir glade for, også blir det nok gavekort på fotografering Anonymkode: 65181...658
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #64 Skrevet 16. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Litt merkelig å tro at jeg ikke snakker med dem. Jeg snakker med dem omtrent hver dag, er hjemme hos dem og ser alt de har kjøpt, og spør hva de trenger. Jeg har bidratt med omtrent halvparten av det vogna kostet. Anonymkode: 65181...658 Hvis du spør hva de trenger hadde du vel ikke trengt å spørre her? 🙂 Jeg irriterer meg som sagt over gaver jeg absolutt ikke trenger eller ønsker. Ser derfor helst at besteforeldre kjøper det jeg sier eller at de gir penger. 99% av svarene i tråden har vi skaffet selv, eller så er det ting vi ikke ønsker. Eneste fornuftige jeg har sett, er penger til bilstol nr. 2. Anonymkode: 463b0...49c
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #65 Skrevet 16. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du spør hva de trenger hadde du vel ikke trengt å spørre her? 🙂 Jeg irriterer meg som sagt over gaver jeg absolutt ikke trenger eller ønsker. Ser derfor helst at besteforeldre kjøper det jeg sier eller at de gir penger. 99% av svarene i tråden har vi skaffet selv, eller så er det ting vi ikke ønsker. Eneste fornuftige jeg har sett, er penger til bilstol nr. 2. Anonymkode: 463b0...49c Hvis du hadde lest HI, så ser du at jeg spør om hva man kan kjøpe til de som har alt. Og jeg har så klart spurt dem, er det noe å kverulere på? Å irritere seg over gaver er veldig spesielt i mine øyne. Man takker, tar i mot, og bytter heller hvis man ikke trenger det. Gaver gis for å være hyggelig. De trenger virkelig ikke to bilstoler, med tanke på at de får ett barn og har en bil. Spørsmålet var vel heller ikke hva du kunne tenke deg i gave, rent personlig. Anonymkode: 65181...658 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #66 Skrevet 16. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du hadde lest HI, så ser du at jeg spør om hva man kan kjøpe til de som har alt. Og jeg har så klart spurt dem, er det noe å kverulere på? Å irritere seg over gaver er veldig spesielt i mine øyne. Man takker, tar i mot, og bytter heller hvis man ikke trenger det. Gaver gis for å være hyggelig. De trenger virkelig ikke to bilstoler, med tanke på at de får ett barn og har en bil. Spørsmålet var vel heller ikke hva du kunne tenke deg i gave, rent personlig. Anonymkode: 65181...658 Synes bare det er merkelig. Når mine foreldre spør hva vi trenger så får de et konkret svar og forholder seg til det. Så om du har spurt har du vel fått et svar og burde forholde deg til det. Med bilstol nr 2 så menes det selvsagt den de skal bruke når baby blir litt eldre. Koster gjerne 5000,- så greit å få den i gave. Når man får gaver som ikke kan byttes, så er det litt irriterende. Bortkastet penger for de som har kjøpt den og jeg må bruke tid på å bli kvitt det. Anonymkode: 463b0...49c 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #67 Skrevet 16. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du spør hva de trenger hadde du vel ikke trengt å spørre her? 🙂 Jeg irriterer meg som sagt over gaver jeg absolutt ikke trenger eller ønsker. Ser derfor helst at besteforeldre kjøper det jeg sier eller at de gir penger. 99% av svarene i tråden har vi skaffet selv, eller så er det ting vi ikke ønsker. Eneste fornuftige jeg har sett, er penger til bilstol nr. 2. Anonymkode: 463b0...49c I alle dager. Det er ikke sånn gaver fungerer. Greit å ønske seg ting, men ikke diktere! Anonymkode: 35630...a42 2
HerKommerMummi Skrevet 16. mai 2020 #68 Skrevet 16. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde spurt om du kunne gi bilsete nr 2 i gave - som de velger ut selv, men du betaler. Anonymkode: b86c6...2ee Tror du ungen skal sitte i babysetet til den er konfirmant? 🙈
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #69 Skrevet 16. mai 2020 1 minutt siden, HerKommerMummi skrev: Feilført Anonymkode: 4432f...27c
HerKommerMummi Skrevet 16. mai 2020 #70 Skrevet 16. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor trenger man to bilseter? Anonymkode: 65181...658 Tror du ungen skal sitte i babysetet til den er konfirmant?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #71 Skrevet 16. mai 2020 1 minutt siden, HerKommerMummi skrev: Tror du ungen skal sitte i babysetet til den er konfirmant? Nei, selvfølgelig ikke. De har både babysete og sete til den blir større. Anonymkode: 65181...658
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #72 Skrevet 16. mai 2020 Vi fikk Stokke tripp trapp av mine besteforeldre når sønnen vår ble født. Ikke noe som brukes helt i starten, men som senere blir brukt hver dag, i mange år. (Sønnen vår er 6 år nå, bruker den ennå). Pappaen min snekret vugge og sengehest, dette har lillebror brukt etterpå. Kjenner du ikke noen som kan snekre, så er det mange fine gyngedyr å få kjøpt. Fine eventyrbøker, Bergans barnehagesekk, treleker av god kvalitet... Anonymkode: e607f...ea9 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #73 Skrevet 16. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk Stokke tripp trapp av mine besteforeldre når sønnen vår ble født. Ikke noe som brukes helt i starten, men som senere blir brukt hver dag, i mange år. (Sønnen vår er 6 år nå, bruker den ennå). Pappaen min snekret vugge og sengehest, dette har lillebror brukt etterpå. Kjenner du ikke noen som kan snekre, så er det mange fine gyngedyr å få kjøpt. Fine eventyrbøker, Bergans barnehagesekk, treleker av god kvalitet... Anonymkode: e607f...ea9 Haha, GYNGEHEST! Ikke sengehest 😂 Anonymkode: e607f...ea9 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #74 Skrevet 16. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk Stokke tripp trapp av mine besteforeldre når sønnen vår ble født. Ikke noe som brukes helt i starten, men som senere blir brukt hver dag, i mange år. (Sønnen vår er 6 år nå, bruker den ennå). Pappaen min snekret vugge og sengehest, dette har lillebror brukt etterpå. Kjenner du ikke noen som kan snekre, så er det mange fine gyngedyr å få kjøpt. Fine eventyrbøker, Bergans barnehagesekk, treleker av god kvalitet... Anonymkode: e607f...ea9 De fleste jeg kjenner har kjøpt inn og hatt Tripp trapp stol klar selv med newborn set. Anonymkode: 463b0...49c
Lottelise Skrevet 16. mai 2020 #75 Skrevet 16. mai 2020 (endret) Gratulerer med barnebarn på vei! Har ikke lest alle tipsene du har fått, men kan tipse om noe av det vi ble mest glade for til våre barn: saueskinn (spesielt de fra villsau er ofte veldig fine), barneservise med navn på (husker i farten ikke hva nettbutikken som selger dem heter, men søker du på barneservise og navn får du det sikkert opp, kan bestilles med ulike motiv; jente, løve, giraff osv, håndmalt tror jeg), barnestol i heltre (en sånn med flettet sete, norskprodusert. Jærstol de heter?), tripptrappstol, tepper, fint sengetøy, barnesølje. Endret 16. mai 2020 av Lottelise
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå