Gå til innhold

Gave til barnebarn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal snart bli bestemor, og gleder meg så klart enormt til det! Har tenkt å kjøpe en gave til den nyfødte, men utfordringen ligger i at de vordende foreldre har kjøpt mer eller mindre alt som finnes allerede. Kan noen nybakte mødre gi meg noen gode tips til hva jeg kan gi dem når babyen er født? Det blir en jente, forresten ❤️

Anonymkode: 65181...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde kjøpt noe de kan bruke litt fram i tid , da de mest sannsynlig har kjøpt alt som skal brukes helt i starten :)

Ulike biteleker.

Barneskåler og barneskjeer til mat. 

Et fint bilde til å ha på barnerommet.

En fin eventyrbok med fine bilder. 

Sengetøy. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et smykke

Smykkeskrin

Dersom du vet at foreldrene planlegger en bunad, noe til denne.

En fin bilderamme

Klær i større størrelser enn helt nyfødt

Noe hjemmestrikka

En bamse

Teppe til bilen

Dersom du broderer/strikker/hekler/syr/maler/tegner/er treutskjærer kan du lage noe personlig

En treleke som overlever alt (brio). 

Det meste av forslagene finnes i ulike prisklasser. 

Gratulerer som kommende bestemor 💐

Anonymkode: 4df8d...337

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis de har god råd og har kjøpt det meste, så blir de kanskje mer glad for noe som er hjemmelaget eller ikke kan kjøpes i en vanlig butikk (strikket, sydd, snekret, malt) ?

Vi fikk et veldig fint bilde av svigerfar til å henge på barnerommet, som han hadde kjøpt på en utstilling.

Og moren min hadde sydd et teppe til vognen, med lapper fra sengetøy og gardiner jeg hadde når jeg var baby.

Av svigermor fikk jeg et nydelig smykke, som hun hadde fått til sin myndighetsdag. Det var ikke til baby, men til meg som barnebarnets mor. Det var koselig.

Anonymkode: 443fd...d35

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Prelunia skrev:

Hadde kjøpt noe de kan bruke litt fram i tid , da de mest sannsynlig har kjøpt alt som skal brukes helt i starten :)

Ulike biteleker.

Barneskåler og barneskjeer til mat. 

Et fint bilde til å ha på barnerommet.

En fin eventyrbok med fine bilder. 

Sengetøy. 

Takk for tips :)

Tenker også noe som ligger fram i tid, de har "alt" de trenger til de første månedene, hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et smykke

Smykkeskrin

Dersom du vet at foreldrene planlegger en bunad, noe til denne.

En fin bilderamme

Klær i større størrelser enn helt nyfødt

Noe hjemmestrikka

En bamse

Teppe til bilen

Dersom du broderer/strikker/hekler/syr/maler/tegner/er treutskjærer kan du lage noe personlig

En treleke som overlever alt (brio). 

Det meste av forslagene finnes i ulike prisklasser. 

Gratulerer som kommende bestemor 💐

Tusen takk, gleder meg enormt :)

Jeg finnes ikke kreativ eller skapende, og mamma`n strikker an mass selv, men gode leker har jeg vurdert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de har god råd og har kjøpt det meste, så blir de kanskje mer glad for noe som er hjemmelaget eller ikke kan kjøpes i en vanlig butikk (strikket, sydd, snekret, malt) ?

Vi fikk et veldig fint bilde av svigerfar til å henge på barnerommet, som han hadde kjøpt på en utstilling.

Og moren min hadde sydd et teppe til vognen, med lapper fra sengetøy og gardiner jeg hadde når jeg var baby.

Av svigermor fikk jeg et nydelig smykke, som hun hadde fått til sin myndighetsdag. Det var ikke til baby, men til meg som barnebarnets mor. Det var koselig.

Anonymkode: 443fd...d35

Noe til mor og far har jeg også tenkt kan være koselig, så det var gode tips. 

Jeg tenker også litt på ting man aldri får nok av, som body, kluter, håndklær, pysjer osv, men føler det blir både kjedelig og for lite fra bestemor :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du å strikke eller noe annet håndarbeid ? Begge jentene mine fikk hjemmestrikka klær fra bestemødrene og oldemødrene sine da de ble født, de fikk små søte sett med jakke, bukse og lue, kjoler og pledd. Ene bestemoren min var helt rå til å hekle, så hun heklet de nydeligste vognteppene. Strikkasokker var også kjekt å få 

Moren min har gitt barnesøljer i gave til alle barnebarna sine (har bare jentebarnebarn), veldig fin gave som brukes i mange år

https://www.piaogper.no/produkt/soljer/prinsesse-solje-hvit-mforgylte-lov

Da søsteren min ble mor til ei lita jente så kjøpte jeg et nydelig smykke som heter «min første diamant» til veslejenta. Det ble søsteren min skikkelig glad for :) brukte ikke smykket da vesla var nyfødt, men nå som hun har rundet året så brukes det hyppig. Smykket vokser med ungen siden det bare er å kjøpe lengre lenke etterhvert som vesla vokser til 

https://www.piaogper.no/produkt/gull-smykker/min-forste-diamant-005ct-wp

Ellers så er klassiske eventyr og sangbøker en fin gave å gi, serien jeg tenker på heter De store hvite 

https://www.haugenbok.no/Innhold/series/De store hvite?gclid=Cj0KCQjw-_j1BRDkARIsAJcfmTEeLUA6qjHCHZp3_RzQ7otwotxhBzo0V3-Npwd7hBz1cMBo6gpCIGAaAumdEALw_wcB

Min første bok er også en fin gave 

https://www.adlibris.com/no/bok/da-jeg-var-liten-rosa-9788251626897?kk=a4c6327-160d287c515-88c5b&gclid=Cj0KCQjw-_j1BRDkARIsAJcfmTG63bqYNF5KGu-oSI_Gpjy_rg8zD4s2kMEihsYQm16C9dviCGtism8aAnwpEALw_wcB&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=+Da+jeg+var+liten.+Rosa+(8251626897

edit; jeg svarte før jeg leste at du ikke strikker, beklager :) 

Endret av skruf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, skruf skrev:

Kan du å strikke eller noe annet håndarbeid ? Begge jentene mine fikk hjemmestrikka klær fra bestemødrene og oldemødrene sine da de ble født, de fikk små søte sett med jakke, bukse og lue, kjoler og pledd. Ene bestemoren min var helt rå til å hekle, så hun heklet de nydeligste vognteppene. Strikkasokker var også kjekt å få 

Moren min har gitt barnesøljer i gave til alle barnebarna sine (har bare jentebarnebarn), veldig fin gave som brukes i mange år

https://www.piaogper.no/produkt/soljer/prinsesse-solje-hvit-mforgylte-lov

Da søsteren min ble mor til ei lita jente så kjøpte jeg et nydelig smykke som heter «min første diamant» til veslejenta. Det ble søsteren min skikkelig glad for :) brukte ikke smykket da vesla var nyfødt, men nå som hun har rundet året så brukes det hyppig. Smykket vokser med ungen siden det bare er å kjøpe lengre lenke etterhvert som vesla vokser til 

https://www.piaogper.no/produkt/gull-smykker/min-forste-diamant-005ct-wp

Ellers så er klassiske eventyr og sangbøker en fin gave å gi, serien jeg tenker på heter De store hvite 

https://www.haugenbok.no/Innhold/series/De store hvite?gclid=Cj0KCQjw-_j1BRDkARIsAJcfmTEeLUA6qjHCHZp3_RzQ7otwotxhBzo0V3-Npwd7hBz1cMBo6gpCIGAaAumdEALw_wcB

Min første bok er også en fin gave 

https://www.adlibris.com/no/bok/da-jeg-var-liten-rosa-9788251626897?kk=a4c6327-160d287c515-88c5b&gclid=Cj0KCQjw-_j1BRDkARIsAJcfmTG63bqYNF5KGu-oSI_Gpjy_rg8zD4s2kMEihsYQm16C9dviCGtism8aAnwpEALw_wcB&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=+Da+jeg+var+liten.+Rosa+(8251626897

Den vordende mamma`n slår meg ned i skoa når det gjelder strikking og håndarbeid, og har strikket masse allerede, så det utgår. 

Sølje var et godt tips! Kanskje bunad til hun blir stor nok til å bruke det? Blir det dumt? De kan bytte den om de ikke liker den...
Bøker har jeg også tenkt på, men vet de allerede har kjøpt Den store sangboka og eventyrboka, og Min første bok (Ja, de har omtrent alt allerede :ler: ). 

Barneservise og bestikk - er det noe folk synes er nyttig? Husker mine fikk det, og serviset brukte jeg mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det fineste jenta vår fikk var en Kay Boyesen apekatt. Den har hengt på rommet hennes siden hun ble født. 🙂 og den kan følge henne hele livet! Kommer til å ønske meg den til evt. Søsken også ❤️ 

Anonymkode: e3715...6de

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har absolutt alt vi trenger, og vårt største ønske er at folk dropper gave, men vi hadde likevel satt pris på 

Et fint kort/brev til babyen som vi kan ta vare på 

Hjemmelagde gaver 

Barnebøker

Sånn bok som besteforeldre fyller ut om seg selv (utfylt altså) 

Gode leker med sterke farger/kontraster. Gjerne oball, treleker osv da vi har god erfaring med disse fra andre barn 

Anonymkode: 0cdb9...924

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har ofte ønsket sparepenger til barna 😊 støtter også forslag over her med leker som tåler en støyt (Brio feks), bunad og/eller sølje. 

Anonymkode: cc4a8...be8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker også litt på ting man aldri får nok av, som body, kluter, håndklær, pysjer osv, men føler det blir både kjedelig og for lite fra bestemor :sjenert:

Jeg fikk et lass med gulpekluter, bodyer, joggebukser, pysjer osv av mamma. Det var ikke kjedelig når jeg var innom den 4 kluten og tredje bodyen før klokka var 14🙈 Det var ekstremt praktisk og jeg visste alltid at det var mer i skapet, så da slapp vi det stresset med klesvasken 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ofte ønsket sparepenger til barna 😊 støtter også forslag over her med leker som tåler en støyt (Brio feks), bunad og/eller sølje. 

Anonymkode: cc4a8...be8

Penger tenker jeg til navnefest, bursdager osv etter hvert. Bunad, sølje eller leker er definitivt på lista nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk et lass med gulpekluter, bodyer, joggebukser, pysjer osv av mamma. Det var ikke kjedelig når jeg var innom den 4 kluten og tredje bodyen før klokka var 14🙈 Det var ekstremt praktisk og jeg visste alltid at det var mer i skapet, så da slapp vi det stresset med klesvasken 😊

Ikke sant? Husker at det var ting en aldri fikk nok av da jeg hadde baby selv :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min er innmari glad i kaninen sin. Han har en sånn fra Jellycat. Veldig god og myk!

Jellycat Kosedyr - Bashful Kanin 36cm

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 minutt siden, nattsvermer skrev:

Sønnen min er innmari glad i kaninen sin. Han har en sånn fra Jellycat. Veldig god og myk!

Jellycat Kosedyr - Bashful Kanin 36cm

Så søt, skjønner godt at han er glad i den ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk gulpekluter, håndklær og masse greier til stell. Vi hadde også kjøpt alt vi trengte, men en som har hatt barn før hadde litt lure greier i den pakken. Var også litt forskjellig til mor, salve og kompresser til brystene. Hehe. Først tenkte jeg kanskje at det var en litt underlig gave, men jaggu blir det brukt, så har vist seg å være helt supert 😄 alt blir brukt. 

Vi fikk også tøfler og morgenkåpe, som også blir brukt mye

Anonymkode: 43de3...7f7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi satt stor pris på at vi fikk en haug siklesmekker i gave. Det var en sånn type ting jeg ikke visste at man trengte før man trengte det 😀 Vi satt også stor pris på bodyer, rangle/andre leker i sterke farger, barneservise og barnebestikk 🙂

Anonymkode: 35630...a42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://www.sprell.no/produkt/aktivitetsvogn-med-handtak-og-mange-aktiviteter?utm_source=facebook.com&utm_medium=paid&utm_campaign=200326+-+Dynamisk+prospecting&utm_term=Treleker&utm_content=1

Denne ble jeg glad for

Anonymkode: 5d0f0...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...