Gå til innhold

Irriterende barnehageansatte som legger seg oppi mitt privatliv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for tiden sykemeldt fra jobben og er derfor hjemme. Jeg leverer fremdeles barnet mitt i barnehagen, naturlig nok fordi jeg ikke er i form og dermed ikke istand til å underholde en 2 åring døgnet rundt. Jeg er 100% alene med barnet. 

Selvom jeg er sykemeldt er jeg fremdeles nødt til å gjøre helt nødvendige ting som å handle mat i nærbutikken. Da jeg var å handlet på formiddagen i går møtte jeg en av de ansatte, som også var å handlet i butikken med et familiemedlem. Den ansatte kom bort til meg og sa: «hei, er du her å handler, mens ungen er i barnehagen, han fikk ikke være hjemme med mamma?» Jeg rakk ikke å si noe før hun gikk videre, ble rett og slett litt sjokkert av kommentaren hennes. Fikk meg ikke til å si noe der og da, så da ble jeg sikkert en enda dårligere mor i hennes øyne. 

Riktig nok er mini mye i barnehagen fordi jeg jobber fulltid og har omsorgen helt alene. Far er helt ute av bildet og kan ikke ha samvær. Jeg kan ikke jobbe redusert fordi det ville gått hardt utover økonomien min. Barnefar er ikke bidragsdyktig så min inntekt er det vi lever av. Heldigvis har jeg en god jobb og en fin inntekt, så vi har god økonomi. Men jobben innebærer at mini er i barnehagen fra 7.30-16.00 hver dag. Jeg er glad i barnet mitt, men også glad i jobben min. 

Jeg synes de ansatte i barnehagen bør tenke seg om før de dømmer oss alenemødre som velger å ha en karriere. Jeg har alltid levert barnet mitt med riktig tøy og utstyr, alltid fulgt opp alt som har skjedd i barnehagen, og vi tar ut de anbefalte 5 ukene med ferie i løpet av året, men ikke alt på sommeren. 

Skjønner ikke hvordan folk kan være så hensynsløse? Jeg har lyst til å svare henne, men vet ikke hva jeg skal si. Og pleier dere andre å ha barnet hjemme når dere er sykemeldt fra jobben? Hvis jeg hadde vært i form til å være hjemme med barnet hele dagen, kunne jeg ha vært på jobb også tenker jeg.

Anonymkode: f46eb...42d

• Liker 43
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde alltid unga i bhg med god samvittighet, er alltid noen som synes de vet bedre. Gi f i dem😀

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Eg tenker du er sjukmeldt for en grunn. Man skal ikkje ha dårlig samvittighet eller trenge å forklare seg til feks barnehageansatte om din situasjon. 

Det var unødvendig og forhåpentligvis lite gjennomtenkt av denne ansatte som kom med en slik kommentar. 

Anonymkode: eea10...afe

• Liker 42
Gjest snødråpe
Skrevet

LOL. Men det er ikke noe å bry seg om. Hun har åpenbart mentaliteten til en 13 år gammel jentemobber. Hun misliker deg og forsøker rakke ned på deg. Om du ignorerer så går hun lei. Hun liker sannsynligvis følelsen hun får når andre blir satt ut av det hun sier og hun tenkte du var et lett "bytte". Det beste svar er å late som om du ikke forstår at hun rakker ned på deg og ignorere. 

AnonymBruker
Skrevet

Det var frekt av henne. Trodde ikke de hadde lov til å ta kontakt på Privaten på den måten heller?

Anonymkode: 23ba2...89c

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Du er nok observert på butikken av noen i barnehagen som hentet lunsj eller noe? Uansett har de ikke noe med det.

Anonymkode: 22807...afc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Taushetsplikten?

Anonymkode: 1c952...d06

• Liker 19
Skrevet

Jeg hadde svart at dette er noe jeg selv bestemmer om mitt barn skal sosialiseres med andre barn eller ha alenetid med meg. Så har barnet behov for begge deler og det er ikke noe du skal legge deg borti. Du har ingenting med hva jeg bruker tiden min og mitt barns tid på. 

Hadde det blitt noe mere så hadde styrer i barnehagen blitt neste stoppested. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å ignorere det og gå videre. Ja, det er ikke noe godt å høre, men samtidig så hva kan man gjøre med det? Du vet hvorfor du gjør det du gjør. Du har en ren samvittighet og kjenner deg selv, dine behov og dine grenser. Et annet menneske har valgt å si noe ufint, men glem det og fokuser på deg selv. Det beste for deg vil være å ta vare på deg selv så du har mulighet til å være tilstede for ditt barn før og etter barnehagen. 

Jeg har selv vært sykmeldt med en usynlig sykdom, så jeg forstår veldig godt at du har lyst til å si noe fordi at man føler seg veldig liten. Jeg elsket jobben min så for meg så var det et veldig nederlag å bli sykmeldt og måtte være hjemme hele tiden. Som alenemor med et barn 100 % så måtte jeg bare gjøre noe valg og prioritere det som jeg mente var best for familien min. 2-åringer er så full av energi, og jeg som slett med å komme meg i dusjen, lage meg mat eller vaske huset... Vel, du kan tenke deg hvordan det ville ha vært med en 2-åring hjemme? Det hadde blitt TV hele dagen for 2-åringen, huset hadde sett bomba ut og jeg hadde antageligvis kollapset av lavt blodsukker på et eller annet tidspunkt. Yeah yeah... 

Anonymkode: ec8fc...779

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ignorer men noter dato og hvem som sa det i tilfelle det blir mer.

Anonymkode: 22807...afc

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Taushetsplikten?

Anonymkode: 1c952...d06

Mener hun brøt den ja. Uansett var hun frekk.

Anonymkode: 23ba2...89c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er for tiden sykemeldt fra jobben og er derfor hjemme. Jeg leverer fremdeles barnet mitt i barnehagen, naturlig nok fordi jeg ikke er i form og dermed ikke istand til å underholde en 2 åring døgnet rundt. Jeg er 100% alene med barnet. 

Selvom jeg er sykemeldt er jeg fremdeles nødt til å gjøre helt nødvendige ting som å handle mat i nærbutikken. Da jeg var å handlet på formiddagen i går møtte jeg en av de ansatte, som også var å handlet i butikken med et familiemedlem. Den ansatte kom bort til meg og sa: «hei, er du her å handler, mens ungen er i barnehagen, han fikk ikke være hjemme med mamma?» Jeg rakk ikke å si noe før hun gikk videre, ble rett og slett litt sjokkert av kommentaren hennes. Fikk meg ikke til å si noe der og da, så da ble jeg sikkert en enda dårligere mor i hennes øyne. 

Riktig nok er mini mye i barnehagen fordi jeg jobber fulltid og har omsorgen helt alene. Far er helt ute av bildet og kan ikke ha samvær. Jeg kan ikke jobbe redusert fordi det ville gått hardt utover økonomien min. Barnefar er ikke bidragsdyktig så min inntekt er det vi lever av. Heldigvis har jeg en god jobb og en fin inntekt, så vi har god økonomi. Men jobben innebærer at mini er i barnehagen fra 7.30-16.00 hver dag. Jeg er glad i barnet mitt, men også glad i jobben min. 

Jeg synes de ansatte i barnehagen bør tenke seg om før de dømmer oss alenemødre som velger å ha en karriere. Jeg har alltid levert barnet mitt med riktig tøy og utstyr, alltid fulgt opp alt som har skjedd i barnehagen, og vi tar ut de anbefalte 5 ukene med ferie i løpet av året, men ikke alt på sommeren. 

Skjønner ikke hvordan folk kan være så hensynsløse? Jeg har lyst til å svare henne, men vet ikke hva jeg skal si. Og pleier dere andre å ha barnet hjemme når dere er sykemeldt fra jobben? Hvis jeg hadde vært i form til å være hjemme med barnet hele dagen, kunne jeg ha vært på jobb også tenker jeg.

Anonymkode: f46eb...42d

Jeg gjør det samme med god samvittighet. Han har mer utbytte av å være i barnehagen enn hjemme med meg. 

Anonymkode: 5cb99...f3d

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det var utrolig frekt sagt! 😮 Jeg hadde hatt lyst til å kontakte henne senere, når jeg hentet på barnehagen, og spurt hva hun mente med å si dette... Men det er nok klokest å bare overse det :)

Anonymkode: bfe5e...b21

• Liker 7
Gjest snødråpe
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var utrolig frekt sagt! 😮 Jeg hadde hatt lyst til å kontakte henne senere, når jeg hentet på barnehagen, og spurt hva hun mente med å si dette... Men det er nok klokest å bare overse det :)

Anonymkode: bfe5e...b21

Mennesker som gjør dette liker denne reaksjonen og det er den de vil ha. Du kan banne på at barnehageansatte har allerede planlagt hvordan hun skal komme seg ut av en slik konfrontasjon. Dette er det hun har drevet med hele livet og det er det hun liker å drive med. 

Skrevet

Send en melding til leder av barnehagen. Ansatte kan ikke holde på slik.

• Liker 29
Skrevet

Må man ha en jobb eller unnskyldning for å ha barn i barnehagen? Dette er nytt for meg, jeg trodde barna var i barnehage for å sosialiseres med jevnaldrende og forberedes på skolen.

• Liker 17
Skrevet

Som sykemeldt får man full lønn betalt av skattebetalere for å være hjemme og hente seg inn igjen til man er frisk nok til å jobbe igjen. Det er en super ordning. Som sykemeldt er jobben din å bli frisk nok til å jobbe igjen og fungere best mulig når du er tilbake. 

Å tilbringe dagene med barn man har betalt barnehage for vil jeg nesten si at er brudd på forpliktelsene som sykemeldt. Der er selvfølgelig unntak om grunnen til sykemelding og barns alder gjør at det ikke er noen belastning for den sykemeldte i det hele tatt å ha dem hjemme. Det tror jeg er heller uvanlig. 

Det er også en uting av barnehageansatte å påføre den sykemeldte ekstra belastning (skam, dårlig samvittighet, stress). Jeg ville tatt det opp med leder, det er garantert ikke innafor å oppføre seg slik. 

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Sånne kommentarer sårer, men prøv  overse det. For alt hun vet er du i cellegift-behandling med alvorlig kreft. Men å sende barn i barnehagen er vel så mye fordi barn har ingen å leke med hjemme. Min 2-åring er supersosial og ville helst levd i en barnehage 24/7. Med andre ord sender jeg han i barnehagen nesten mer for hans skyld enn for min (jeg er også hjemme for tiden).

Anonymkode: 32d11...6cc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette var langt over grensen fra den ansatte. Jeg hadde blitt rasende. Jeg ville tatt det opp med styrer og sagt at dette var veldig på grensen, og at jeg hadde forventet at den ansatte fikk en advarsel. Hun bryter taushetsplikt. Hun legger seg opp i ting hun ikke har noe med og hun er frekk. 

Anonymkode: 456af...5df

• Liker 19
Skrevet

Men er barnet i barnehagen frå 7.30 til 16 også no når du er sjukmeldt? Eg hadde nok levert og henta litt annleis, sånn at både eg og barnet fekk litt "fri". Alle barn har godt av barnehage, men kanskje er der litt å gå på I endane av dagen? 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...