AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #1 Skrevet 15. mai 2020 Hei! Min jente på snart fem måneder forstyrrer seg selv mye når hun skal sovne, ved at hun tar armene opp til ansiktet og blant annet dytter ut smokken. Ved flere anledninger har jeg måttet holde armene hennes for at hun skal klare å finne roen. Jeg har tenkt at en slags sovepose uten armer kanskje kunne vært løsningen. Hun trenger nemlig også bevegelse for å sovne på dagtid, så de siste dagene har jeg stått og jokket vognen frem og tilbake mens jeg har holdt hendene hennes (se det for dere 😝). Har også vurdert å legge nedi koseklut eller bamse slik at hun heller vil holde på disse, men er dessverre ikke tilknyttet disse nok enda. Noen som vet om en sånn sovepose finnes? Og er forsvarlig? Jeg er egentlig litt i mot sovepose med seler osv, men er dette egentlig litt tilsvarende? Det er kun snakk om å bruke den på dagtid. Vil gjerne også høre om noen har opplevd liknende. Anonymkode: 68d79...a51
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2 Skrevet 15. mai 2020 Har du prøvd å reive / svøpe henne? https://www.klikk.no/foreldre/baby/babyhelse/svope-baby-2373639 Anonymkode: cc4a1...f56 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #3 Skrevet 15. mai 2020 Det finnes jo diverse svøpeposer og andre svøpealternativer til babyer, men disse er beregnet på barn under 3 mnd. Eldre barn trenger hendene fri for å støtte seg opp om de snur seg fra rygg til mage. Tror det finnes noe star fish swaddle greier for eldre barn. Google det. Ville begynt med å gi en liten koseklut med bamse på. Kanskje det kommer seg. Anonymkode: d7a5e...b4c
cattleya Skrevet 15. mai 2020 #4 Skrevet 15. mai 2020 Svøp henne. Ville bare funnet noe enkelt du har hjemme først (håndkle/teppe/laken) før jeg gikk til innkjøp av egen «svøpepose»
Krokodillen Skrevet 15. mai 2020 #5 Skrevet 15. mai 2020 Du kan jo og prøve å bare sy igjen ‘ermene’ på en sovepose? Sovepose er kjekk å ha uansett, så du kan jo bare ta opp stingene igjen om det ikke funket? Har hørt (men ikke selv erfart) at der er vanskelig å begynne å svøpe babyer om man ikke har gjort det fra de er nyfødt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå