AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #1 Skrevet 14. mai 2020 Hva ville dere valgt og hvorfor? Har egentlig alltid tenkt at jeg skulle bli bioingeniør, men har begynt å vurdere andre ting siste tiden. Har fram til nå jobbet både som assistent på sykehjem og som lærervikar. Etter korona kom er jeg blitt litt skeptisk til å bli i helsevesenet helt ærlig. Er også blitt mer bevisst på at jeg kanskje ønsker en dagjobb og ønsker mer variasjon i arbeidsdagen. Så har begynt å tenke på om kanskje å undervise i biologi og eller matte kunne vært noe for meg. Noen som har gode innspill? Anonymkode: da7a9...e42
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2 Skrevet 15. mai 2020 Mange bioingeniører jobber turnus. Du vil også ofte bli låst til byer hvor det er sykehus, og lønna er ikke spesielt bra. Jeg ville valgt realfagslektor. Bedre lønn, dagtid (men blir noe retting/forberedelse på kveld, til gjengjeld har du lang sommerferie). Når du underviser i realfag får du også noen av de flinkeste og mest motiverte elevene. Anonymkode: fbcbe...f6a 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #3 Skrevet 15. mai 2020 De kaller det bioingeniør, men jobben er å fylle på reagensrør og trykke på en knapp. Anonymkode: 2453d...83b 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #4 Skrevet 15. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De kaller det bioingeniør, men jobben er å fylle på reagensrør og trykke på en knapp. Anonymkode: 2453d...83b Jobben er litt mer enn det.... Men kan bare si det sånn at i disse pandemitider så føler vi oss lite verdsatt mtp jobben som blir gjort. Lønnen burde vært mye høyere. Har kollegaer som ser etter nye jobber og som vurderer å sykemelde seg. Anonymkode: 8fedd...18e
abc123detvardet Skrevet 15. mai 2020 #5 Skrevet 15. mai 2020 Bioingeniør er fancy ord for "person som gjør blodprøveanalyse" 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #6 Skrevet 15. mai 2020 Jeg er realfagslektor og underviser i biologi, og det er knallkjekt. Anbefales! Anonymkode: 3dc6b...4e1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #7 Skrevet 15. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er realfagslektor og underviser i biologi, og det er knallkjekt. Anbefales! Anonymkode: 3dc6b...4e1 Så gøy å høre! Underviser du i andre fag også? Kan jeg spørre hva slags utdannelse/fagkombinasjon du tok? 🙂 Anonymkode: da7a9...e42
annebanane Skrevet 15. mai 2020 #8 Skrevet 15. mai 2020 (endret) Hvorfor ikke begge? Ta master og PPU så kan du både undervise og jobbe som bioingeniør når du føler for det. Kan også jobbe noen år som bioingeniør og se om du kan ta PPU y-veien. Du må ikke bestemme enten eller. Alle jeg kjenner som er bioingeniører jobber vanlig dagtid også, så det kan nå gå. Endret 15. mai 2020 av Moonwalker
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #9 Skrevet 15. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobben er litt mer enn det.... Men kan bare si det sånn at i disse pandemitider så føler vi oss lite verdsatt mtp jobben som blir gjort. Lønnen burde vært mye høyere. Har kollegaer som ser etter nye jobber og som vurderer å sykemelde seg. Anonymkode: 8fedd...18e Huff, jeg tenker på dere, forstår godt det kan føles sånn. Siden jeg har erfaring fra helsevesenet så er jeg litt bekymret for å satse på en fremtid der. For alle andre er det veldig viktig å overholde smitteregler, en meters avstand osv, men for oss- vi må bare stå i det. Dårlig bemanning, enda mer jobb. Det er ingen god følelse og vi må liksom bare håpe på det beste.. Anonymkode: da7a9...e42
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #10 Skrevet 15. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Så gøy å høre! Underviser du i andre fag også? Kan jeg spørre hva slags utdannelse/fagkombinasjon du tok? 🙂 Anonymkode: da7a9...e42 Jeg gikk på lektorstudiet ved NTNU i Trondheim. Har mastergrad i kjemi, og gikk retningen kjemi og biologi. Anbefaler virkelig det studiet. 🙂 Anonymkode: 3dc6b...4e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå