AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #1 Skrevet 14. mai 2020 Jeg har nå fulgt trofast med de siste 4-5 årene på Malotru og Nadia og føler meg rett og slett snytt. Er det flere her som har sett siste episode i kveld? Synes det har vært en mesterlig gjennomført og gjennomtenkt serie hele veien, men den siste episoden skuffet meg. Er det noen som vet om det blir en sesong 6? Anonymkode: ac60b...5c5 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #2 Skrevet 14. mai 2020 Synes de 2 siste episodene ødela mye. Hva skjedde med Pacemaker? JJA? Hvorfor en ufullstendig historie om Jonas og kjæresten sånn plutselig? Og svært usannsynlig at Jeanne-Marie blir direktør, rett etter å ha ansatt en ISIS «kriger» på hotellet i Egypt, uten å klare å gjennomskue han. Merker jeg er litt sur nå! Anonymkode: 19cd2...214 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #3 Skrevet 14. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes de 2 siste episodene ødela mye. Hva skjedde med Pacemaker? JJA? Hvorfor en ufullstendig historie om Jonas og kjæresten sånn plutselig? Og svært usannsynlig at Jeanne-Marie blir direktør, rett etter å ha ansatt en ISIS «kriger» på hotellet i Egypt, uten å klare å gjennomskue han. Merker jeg er litt sur nå! Anonymkode: 19cd2...214 Bra det ikke bare er meg! Enig i det du sier. Spesielt trist med den lubne agenten som fikk en lei slutt. Føles litt som slutten av Game of Thrones eller Gossip Girl... kaotisk og lite tilfredsstillende. Anonymkode: ac60b...5c5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #4 Skrevet 15. mai 2020 Har lest på en den franske fb-siden til Le Bureau at mange er misfornøyde! Anonymkode: 19cd2...214
Leonetta Skrevet 15. mai 2020 #5 Skrevet 15. mai 2020 Så sesongavslutningen igår og er enig i at det ble for lettvint. Når Malotrou er bekymret for sin egen sikkerhet, pga Kennedys selvmord, så burde han ha skjønt at Nadja var i fare. Håper på en til sesong!
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #6 Skrevet 15. mai 2020 Enig i at noen aspekter var klønete. Spesielt at ikke Malotru skjønte at Nadia var i faresonen. Men var ikke litt av poenget at det skulle gå til helvete? Føler denne sesongen har fokusert på det mørket som spiser opp agentene. Vi er vant til å tenke på spionlivet som kun spenning, men Le Bureau viser hvordan det ødelegger folk. Det som preger alle i DGSE er jo at jobben deres tar over alt, vi ser dem aldri utenfor den bobla. Når du først har begitt deg ut på agentveien så er det ingen vei tilbake. Du vil alltid måtte tvile på folk du elsker, se deg over skulderen i frykt, og bli hjemsøkt av folk fra dine mange falske liv. Du blir psykisk syk, du mister kontakten med dine nærmeste. Og til slutt er den reisen komplett for Malotru, som er den tragiske helten. Han har mistet alt, gått seg vill i sitt eget spill og tapt. Jeg fikk assosiasjoner til Sopranos, hvor man i starten tror det er en spennende gangsterserie, men hvor man gradvis innser hvor forskrudd og mørkt livet til disse personene er. De blir spist opp av sine egne handlinger, og til slutt finnes det ikke noe liv igjen å leve. Jeg tror Le Bureau prøver på noe av det samme sjangerbruddet, å snu opp ned på de vanlige forestillingene om spennende spionserier. Symbolisert ved at den aller siste scenen er spionavdelingen som blir lagt ned for godt. Anonymkode: d1325...387 7
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #7 Skrevet 18. mai 2020 For en brilliant serie!! Anonymkode: 3d060...d96 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 På 15.5.2020 den 23.53, AnonymBruker skrev: Enig i at noen aspekter var klønete. Spesielt at ikke Malotru skjønte at Nadia var i faresonen. Men var ikke litt av poenget at det skulle gå til helvete? Føler denne sesongen har fokusert på det mørket som spiser opp agentene. Vi er vant til å tenke på spionlivet som kun spenning, men Le Bureau viser hvordan det ødelegger folk. Det som preger alle i DGSE er jo at jobben deres tar over alt, vi ser dem aldri utenfor den bobla. Når du først har begitt deg ut på agentveien så er det ingen vei tilbake. Du vil alltid måtte tvile på folk du elsker, se deg over skulderen i frykt, og bli hjemsøkt av folk fra dine mange falske liv. Du blir psykisk syk, du mister kontakten med dine nærmeste. Og til slutt er den reisen komplett for Malotru, som er den tragiske helten. Han har mistet alt, gått seg vill i sitt eget spill og tapt. Jeg fikk assosiasjoner til Sopranos, hvor man i starten tror det er en spennende gangsterserie, men hvor man gradvis innser hvor forskrudd og mørkt livet til disse personene er. De blir spist opp av sine egne handlinger, og til slutt finnes det ikke noe liv igjen å leve. Jeg tror Le Bureau prøver på noe av det samme sjangerbruddet, å snu opp ned på de vanlige forestillingene om spennende spionserier. Symbolisert ved at den aller siste scenen er spionavdelingen som blir lagt ned for godt. Anonymkode: d1325...387 Jeg likte siste episode veldig godt, og jeg er enig i analysen din her. Anonymkode: 3d060...d96
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #9 Skrevet 20. mai 2020 Kommer ikke til å gidde å se sesong 5. Anonymkode: e49d5...9e3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #10 Skrevet 26. mai 2020 På 20.5.2020 den 19.41, AnonymBruker skrev: Kommer ikke til å gidde å se sesong 5. Anonymkode: e49d5...9e3 Du kan se til og med episode 8. Episode 9 og 10 er bare deprimerende vrøvl Anonymkode: ac60b...5c5 1
Rumle Skrevet 28. mai 2020 #11 Skrevet 28. mai 2020 (endret) På 15.5.2020 den 23.53, AnonymBruker skrev: Enig i at noen aspekter var klønete. Spesielt at ikke Malotru skjønte at Nadia var i faresonen. Men var ikke litt av poenget at det skulle gå til helvete? Føler denne sesongen har fokusert på det mørket som spiser opp agentene. Vi er vant til å tenke på spionlivet som kun spenning, men Le Bureau viser hvordan det ødelegger folk. Det som preger alle i DGSE er jo at jobben deres tar over alt, vi ser dem aldri utenfor den bobla. Når du først har begitt deg ut på agentveien så er det ingen vei tilbake. Du vil alltid måtte tvile på folk du elsker, se deg over skulderen i frykt, og bli hjemsøkt av folk fra dine mange falske liv. Du blir psykisk syk, du mister kontakten med dine nærmeste. Og til slutt er den reisen komplett for Malotru, som er den tragiske helten. Han har mistet alt, gått seg vill i sitt eget spill og tapt. Jeg fikk assosiasjoner til Sopranos, hvor man i starten tror det er en spennende gangsterserie, men hvor man gradvis innser hvor forskrudd og mørkt livet til disse personene er. De blir spist opp av sine egne handlinger, og til slutt finnes det ikke noe liv igjen å leve. Jeg tror Le Bureau prøver på noe av det samme sjangerbruddet, å snu opp ned på de vanlige forestillingene om spennende spionserier. Symbolisert ved at den aller siste scenen er spionavdelingen som blir lagt ned for godt. Anonymkode: d1325...387 Jeg må si meg enig i det meste du skriver her, jeg fikk også klare assosiasjoner til Sopranos. Jeg synes egentlig slutten var grei nok selv om den var både trist og tragisk. Føler ikke det var så mye mer å hente og jeg håper (og tror) egentlig at det ikke kommer flere sesonger. Endret 28. mai 2020 av Rumle
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #12 Skrevet 6. juni 2020 På 15.5.2020 den 15.40, Leonetta skrev: Så sesongavslutningen igår og er enig i at det ble for lettvint. Når Malotrou er bekymret for sin egen sikkerhet, pga Kennedys selvmord, så burde han ha skjønt at Nadja var i fare. Håper på en til sesong! Dette. Helt usannsynlig at Nadia og datteren til Malotrou ikke levde i dekning sammen med ham. Jeg ble skuffet - og unnet Malotrou å endelig få fred 😢 Anonymkode: 66441...2c7 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #13 Skrevet 14. januar 2021 Jeg ble også skuffet de to siste episodene. Synes forsåvidt at slutten var ganske bra, helt grusomt trist da jeg til tross for alt heiet på malatru og ønsket at han skulle få fred og en slags belønning for at han tross alt var et godt menneske og hadde blant annet reddet nadia tidligere. men det jeg ble skuffet over og som jeg ikke skjønte helt var den historien med JJA. føler det var en del der som ikke ble nøstet opp i, isåfall fikk jeg det ikke med med. Jeg fikk inntrykk av at JJA hadde et personlig mål om å «ta» malotru og at det var han som beordret at malotru skulle forlates og brennes inne i det huset i Ukraina. Men så var det ikke han? jja forsvant også bare så fort ut uten at historien hans ble oppklart? på en måte synes jeg dette var en avsluttende episode og at det ikke burde komme flere sesonger, men samtiidg er det jo en del løse tråder som kan spinnes videre på Anonymkode: bc2f6...141
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå