AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #1 Del Skrevet 14. mai 2020 Jeg plantet sukkererter og reddiker direkte i jorden (pallekarm) for litt hunder 2 uker siden. Så kom deg mer kun de forrige helg. Tror dere det har ødelagt? Hvor lenge skal jeg vente på spirer? Om det ikke kommer, kan jeg legge i frø på nytt? Anonymkode: 0f25b...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2 Del Skrevet 15. mai 2020 Jeg skjønte ikke helt den andre setningen din, men det er en mulighet for at de kan dø av frost. Om du er heldig har de bare ikke begynt å spire enda fordi det er for kaldt i jorda. Da kan de komme senere, men du kan også så nye. Om det er under fem grader på natta og skyfritt, kan også planter bli frostskadet, så det kan være lurt å legge på en duk om du ønsker å så allerede nå. Anonymkode: 5bfbd...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #3 Del Skrevet 18. mai 2020 Pleier å så reddiker i beholdere. Lar de stå inne først og da spirer de mye fortere enn om jeg sår direkte ut. Ha litt tålmodighet om du sår direkte ute🙂 de jeg sådde for 5 dager siden innendørs begynte å spire i natt. Anonymkode: 37ed2...c3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #4 Del Skrevet 18. mai 2020 Ikke 100% sikker men tror selve frøene skal tåle litt frost i allefall sukkererter, litt værre om dem hadde begynt å spire. Frø generelt men ikke bestandig, bruker rundt 2 uker med ok vår temp og godt med lys på å spire. Kjappere ved høy temp og mye sol, sålenge jorda er fuktig. Anonymkode: a30eb...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå