AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #1 Skrevet 14. mai 2020 Hei! Jeg er en mann på 32 som ønsker meg barn. Jeg er i et kjærlig forhold med en flott dame, men hun kan ikke bære fram barn. Adopsjon er ikke et alternativ. "Drømmen" min hadde vært å finne en enslig kvinne som også vil ha barn, og som kunne tenke seg å ha en kjærlig far til barnet, men ikke dele husholdning. Så kunne vi delt på oppdragelsen av barnet, og selvføgelig samarbeidet godt. Har dere flotte KG'ere noen tips eller råd til meg? Hvor skal jeg lete? Det må jo finnes mange single kvinner (eller lesbiske par) som vil ha barn, og som kan tenke seg å ha en far til barnet som ikke bare er en anonym donor, men en som bidrar aktivt i barnets oppvekst. Anonymkode: 57f79...033 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #2 Skrevet 14. mai 2020 Prøv profil på gaysir.no Anonymkode: 18132...8cb 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #3 Skrevet 14. mai 2020 Synes dama di at dette er ok? Anonymkode: 629e2...dce 18
Hr. Aktiv Skrevet 14. mai 2020 #4 Skrevet 14. mai 2020 Bare sørg for å finne ei med god jobb og inntekt ellers vil du bli utnyttet her. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #5 Skrevet 14. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Synes dama di at dette er ok? Anonymkode: 629e2...dce Hva tror du? At han skulle holt barnet hemmelig? Hatt samvær i kjelleren eller mens hun var på jobb? Anonymkode: 18132...8cb 8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #6 Skrevet 14. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synes dama di at dette er ok? Anonymkode: 629e2...dce Ja, jeg har så klart snakket med henne om dette, og hun er meget positiv. Det var faktisk hun som foreslo det først. Anonymkode: 57f79...033 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #7 Skrevet 14. mai 2020 Synes det høres ut som oppskrift på en forferdelig rotete oppvekst.. Prøv å sette barnets interesser først i dette scenariet, og så håper jeg du legger det fra deg. Anonymkode: b9705...49a 19
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #8 Skrevet 14. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det høres ut som oppskrift på en forferdelig rotete oppvekst.. Prøv å sette barnets interesser først i dette scenariet, og så håper jeg du legger det fra deg. Anonymkode: b9705...49a Hvorfor er det mer rotete enn de titusenvis av barna som har skilte foreldre og mor og far har nye partnere? Her ville det jo ikke vært noe "bad blood" heller. Anonymkode: 57f79...033 12
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #9 Skrevet 14. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det mer rotete enn de titusenvis av barna som har skilte foreldre og mor og far har nye partnere? Her ville det jo ikke vært noe "bad blood" heller. Anonymkode: 57f79...033 Det må jo være bedre for ett barn å ha to foreldre (+partnere) som bryr seg om barnet og vil ta vare på det, heller enn å være kun én mor som er alene om hele oppdragelsen? Anonymkode: 57f79...033 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #10 Skrevet 14. mai 2020 Hvorfor er ikke adopsjon, fosterfamilie eller surrogat et alternativ da? Sett bort fra det faktum at jeg ikke ville fått barn med en som ikke er partneren min (og gi barnet en oppvekst der det må pendle hele tiden selv), så vil jeg ikke få barn med noen som i en husholdning der barn ikke virker like ønsket fra begge parter. Anonymkode: f174c...1d7 14
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #11 Skrevet 14. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er ikke adopsjon, fosterfamilie eller surrogat et alternativ da? Sett bort fra det faktum at jeg ikke ville fått barn med en som ikke er partneren min (og gi barnet en oppvekst der det må pendle hele tiden selv), så vil jeg ikke få barn med noen som i en husholdning der barn ikke virker like ønsket fra begge parter. Anonymkode: f174c...1d7 Men for å svare på hvor en skal lete: sider, grupper og forum for ufrivillige barnløse? Ser ikke bort fra at det er en del single kvinner og kvinnelige par der. Anonymkode: f174c...1d7
Raven.Writingdesk Skrevet 14. mai 2020 #12 Skrevet 14. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det mer rotete enn de titusenvis av barna som har skilte foreldre og mor og far har nye partnere? Her ville det jo ikke vært noe "bad blood" heller. Anonymkode: 57f79...033 Det er et barn, ikke en tomatplante. Du kan ikke seriøst planlegge å få et barn med vilt fremmede mennesker, og argumentere med at «andre fucker også opp, så hvorfor kan ikke vi velge en dårlig løsning»? 15
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #13 Skrevet 14. mai 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er en mann på 32 som ønsker meg barn. Jeg er i et kjærlig forhold med en flott dame, men hun kan ikke bære fram barn. Adopsjon er ikke et alternativ. "Drømmen" min hadde vært å finne en enslig kvinne som også vil ha barn, og som kunne tenke seg å ha en kjærlig far til barnet, men ikke dele husholdning. Så kunne vi delt på oppdragelsen av barnet, og selvføgelig samarbeidet godt. Har dere flotte KG'ere noen tips eller råd til meg? Hvor skal jeg lete? Det må jo finnes mange single kvinner (eller lesbiske par) som vil ha barn, og som kan tenke seg å ha en far til barnet som ikke bare er en anonym donor, men en som bidrar aktivt i barnets oppvekst. Anonymkode: 57f79...033 Jeg ønsker meg barn så inderlig. Er singel kvinne. Men: uten å involvere kjærester, koner, ex-koner. Kun ha far på besøk så ofte han vil. Og med bra barnebidrag fra far hver måned, så hadde jeg vurdert det sammen med min advokat. Men dette er litt i drøyeste laget... Men sånn ellers, ts, du kommer til å angre på at du er sammen med din samboer. Ikke gå på kompromiss med deg selv. Når du er 50 år, er det for seint.. prioriter deg selv og dine livs drømmer. Anonymkode: d0527...293
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #14 Skrevet 15. mai 2020 (endret) På 15.5.2020 den 0.03, AnonymBruker skrev: Hvorfor er ikke adopsjon, fosterfamilie eller surrogat et alternativ da? Sett bort fra det faktum at jeg ikke ville fått barn med en som ikke er partneren min (og gi barnet en oppvekst der det må pendle hele tiden selv), så vil jeg ikke få barn med noen som i en husholdning der barn ikke virker like ønsket fra begge parter. Anonymkode: f174c...1d7 Kall meg gjerne egoistisk, men jeg vil ha et barn som er fra mitt eget DNA. Har ikke noe rasjonell begrunnelse for det, bare emosjonell. Adopsjonsprosessen er også veldig komplisert, og jeg vil at barnets biologiske mor skal kjenne barnet. Begge parter i vår husholdning ønsker barn. Min samboer kan ikke få barn pga biologiske grunner. På 15.5.2020 den 0.07, AnonymBruker skrev: Anonymkode: d75ab...3c0 På 15.5.2020 den 0.10, Love&Hate skrev: På 15.5.2020 den 0.11, Raven.Writingdesk skrev: Det er et barn, ikke en tomatplante. Du kan ikke seriøst planlegge å få et barn med vilt fremmede mennesker, og argumentere med at «andre fucker også opp, så hvorfor kan ikke vi velge en dårlig løsning»? Vi måtte jo bli litt kjent med den potensielle moren først, selvsagt. Det er også litt ufint av deg å si at halvparten av befolkningen "fucker opp", synes jeg. På 15.5.2020 den 0.20, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker meg barn så inderlig. Er singel kvinne. Men: uten å involvere kjærester, koner, ex-koner. Kun ha far på besøk så ofte han vil. Og med bra barnebidrag fra far hver måned, så hadde jeg vurdert det sammen med min advokat. Men dette er litt i drøyeste laget... Men sånn ellers, ts, du kommer til å angre på at du er sammen med din samboer. Ikke gå på kompromiss med deg selv. Når du er 50 år, er det for seint.. prioriter deg selv og dine livs drømmer. Anonymkode: d0527...293 Jeg forstår at det for noen kan være et problem at jeg har en samboer. Men jeg vil ikke bare forlate henne - jeg elsker henne, og har vært sammen i mange år og har bygd et liv sammen. Hun er innneforstått med at hun ikke ville vært nr 1 eller nr 2 i barnets liv. På 15.5.2020 den 0.21, Love&Hate skrev: Anonymkode: 57f79...033 Innlegget er ryddet for sitering av brukerangrep og nedsettende innhold. - Matas, mod. Endret 16. mai 2020 av Matas 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #15 Skrevet 15. mai 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Kall meg gjerne egoistisk, men jeg vil ha et barn som er fra mitt eget DNA. Har ikke noe rasjonell begrunnelse for det, bare emosjonell. Adopsjonsprosessen er også veldig komplisert, og jeg vil at barnets biologiske mor skal kjenne barnet. Begge parter i vår husholdning ønsker barn. Min samboer kan ikke få barn pga biologiske grunner. Jeg vil ikke "kjøpe" et barn på den måten. Jeg vil absolutt være til stede i barnets oppvekst. Vi måtte jo bli litt kjent med den potensielle moren først, selvsagt. Det er også litt ufint av deg å si at halvparten av befolkningen "fucker opp", synes jeg. Jeg forstår at det for noen kan være et problem at jeg har en samboer. Men jeg vil ikke bare forlate henne - jeg elsker henne, og har vært sammen i mange år og har bygd et liv sammen. Hun er innneforstått med at hun ikke ville vært nr 1 eller nr 2 i barnets liv. Barnet kommer ikke til å være farløs. Det kommer til å ha en far som bryr seg veldg mye, og gir alt for at ungen skal ha det bra. Hvis det betyr at ungen bor hos meg/oss 100% er jeg klar for det. Hvis det betyr at ungen bor hos meg/oss 50% eller mindre er jeg klar for det også. Anonymkode: 57f79...033 Din samboer vil altså ha barn, men tenker at barnet skal være ditt og en vilt fremmed person sitt? Hva er hennes rettigheter/stilling til barnet? Koselig tante som papp var sammen med i noen år før situasjonen ble for vanskelig..? Foreslår at du får barn sammen med samboeren din, og legger vekk kravet til å videreføre ditt dna på bekostning av din samboers mulighet til å bli mor. Anonymkode: b9705...49a 7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #16 Skrevet 15. mai 2020 Kan samboer bære frem et barn ved hjelp av donoregg? Jeg kjenner et par som har fått to barn på denne måten. Selv om mor ikke er biologisk i slekt med barnet, har hun bært det frem og født det. Anonymkode: c1da8...4a6
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #17 Skrevet 15. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Din samboer vil altså ha barn, men tenker at barnet skal være ditt og en vilt fremmed person sitt? Hva er hennes rettigheter/stilling til barnet? Koselig tante som papp var sammen med i noen år før situasjonen ble for vanskelig..? Foreslår at du får barn sammen med samboeren din, og legger vekk kravet til å videreføre ditt dna på bekostning av din samboers mulighet til å bli mor. Anonymkode: b9705...49a Les gjerne hele tråden før du kommenterer. Hennes rettigheter/stilling overfor barnet vil være meget likt det en bonusmor har. Men sannsynligvis litt tettere på, siden hun er med på "prosessen". Resten av det du skriver finner du svar på i mine tidligere innlegg i tråden. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan samboer bære frem et barn ved hjelp av donoregg? Jeg kjenner et par som har fått to barn på denne måten. Selv om mor ikke er biologisk i slekt med barnet, har hun bært det frem og født det. Anonymkode: c1da8...4a6 Dessverre er dette fysisk umulig. Men takk for innspill! Anonymkode: 57f79...033 1
Matas Skrevet 16. mai 2020 #18 Skrevet 16. mai 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep, avsporinger, nedsettende innhold, kontaktannonse og samtlige svar til dette. - Matas, mod.
Raven.Writingdesk Skrevet 16. mai 2020 #19 Skrevet 16. mai 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Les gjerne hele tråden før du kommenterer. Hennes rettigheter/stilling overfor barnet vil være meget likt det en bonusmor har. Men sannsynligvis litt tettere på, siden hun er med på "prosessen". Resten av det du skriver finner du svar på i mine tidligere innlegg i tråden. Dessverre er dette fysisk umulig. Men takk for innspill! Anonymkode: 57f79...033 Antar du er sammen med noen som enten er mye eldre enn deg eller da har fysiske handikap som gjør det umulig å bære frem et barn? Jeg hadde faktisk foretrukket om du kunne hatt barnet alene via surrogati fremfor å forsøke å «forhandle» deg frem til en avtale med en fremmed. Ren surrogati er i det minste mer ærlig, redelig og ryddig. Dette med å skulle ha barn med vildt fremmede og liksom «dele barnet» dere i mellom er bare en dårlig parodi på surrogati, og medfører garantert mye større belastning, konfliktnivå m.m enn å få barnet for seg selv. Men kanskje hverken du eller dama er «skikket» ? Derfor må en tredje part inn i bildet? Endret 16. mai 2020 av Raven.Writingdesk 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #20 Skrevet 16. mai 2020 Kall meg gjerne frekk, men jeg synes du er egoistisk. Jeg synes ikke det skal være en menneskerett å få barn. At barn som blir satt til verden skal ha det best mulig er mye viktigere enn at noen vil spre sitt dna. Du og din partner kan gjerne få barn på et vis, men å planlegge at et barn må ha to familier, fører bare til unødvendig mye smerte for barnet. I tillegg tror jeg dette kommer til å bli vanskelig for din partner som kommer i andre eller tredje rekke, og selv om hun skulle være med på det nå, kan det føre til problemer senere. Anonymkode: bad2b...bf8 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå