AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #1 Skrevet 14. mai 2020 Kan noen snille sjeler gi meg tips? :) Vi skal selge leiligheten, og megler sier at vi bør male soverommet. Jeg er en sånn interiør-analfabet som bare malte alle rommene mine i fargen vanilje da jeg flyttet inn og bare har hvite møbler i alle rom og har vært fornøyd med det. Megler sier at alle nå liker litt farge på soveromsveggene. I tillegg er veggene ganske stygge (dårlig utført veggfornying med mye skjolder), så hun anbefalte kalkmaling (?). Jeg føler at det vil se rart ut med et helt mørkt soverom mot alt det lyse, men det er jo meg! Jeg har bestilt ny seng med sånn sengegavl til, og den er mørkegrå. Så veggfargen må passe til en mørkegrå seng, i tillegg til et par hvite soveromsmøbler. I tillegg bør ikke fargen kræsje heeelt med vaniljefargen i resten av leiligheten. Hva sier du?? Hvilken farge skal dette soverommet ha? Anonymkode: c7b93...06e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #3 Skrevet 14. mai 2020 hadde vert lettere om du hadde bilde av rommet Anonymkode: e2877...a3b 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #5 Skrevet 14. mai 2020 Anbefaler stylist om dere skal selge. Vi betalte 20000 for full pakke, dvs befaring, fargeskjema (vi malte selv), og absolutt alt av møbler både til leiligheten og balkongen. De bar inn, satte på plass og ordnet og tok alt med seg når leiligheten ble solgt. Vi fikk knallfine bilder og solgte 300000 over takst, så det var verdt det! Alt annet gikk til takst eller under samtidig. Det som er fint er at du får hjelp av noen som forstår hva kjøperne synes er kult og hva som gjør at leiligheten skiller seg ut på finn. Anonymkode: d64f0...d56 3
camliiaa Skrevet 14. mai 2020 #7 Skrevet 14. mai 2020 Hvis du vil ha en trendy farge, så ta enten Oslo, Form eller Green Harmony fra Jotun😊
Anonym546u Skrevet 14. mai 2020 #8 Skrevet 14. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler stylist om dere skal selge. Vi betalte 20000 for full pakke, dvs befaring, fargeskjema (vi malte selv), og absolutt alt av møbler både til leiligheten og balkongen. De bar inn, satte på plass og ordnet og tok alt med seg når leiligheten ble solgt. Vi fikk knallfine bilder og solgte 300000 over takst, så det var verdt det! Alt annet gikk til takst eller under samtidig. Det som er fint er at du får hjelp av noen som forstår hva kjøperne synes er kult og hva som gjør at leiligheten skiller seg ut på finn. Anonymkode: d64f0...d56 Send meg pm med hvilket firma dere brukte om du vil dele det selvsagt 😊😊😊 Hvor lenge kunne møblene stå hos dere for 20'?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #9 Skrevet 14. mai 2020 45 minutter siden, camliiaa skrev: Hvis du vil ha en trendy farge, så ta enten Oslo, Form eller Green Harmony fra Jotun😊 Takk for tips, alle sammen! Haha, de to siste her skjærer meg i øynene! Jeg må være fryktelig utrendy, for jeg vet ikke om jeg orker å leve med en sånn farge i tre måneder før overtakelse... Anonymkode: c7b93...06e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #10 Skrevet 14. mai 2020 Vi har hus med flere rom i Vanilje, og soverom i Comfort Grey fra Jotun Taket og listene er malt i Letthet. Anonymkode: 4ffde...b01
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #11 Skrevet 15. mai 2020 Vi har amber red, den er skikkelig koselig. Følee at rommet gir meg en klem når jeg går inn 😀 Anonymkode: f1480...d27
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #12 Skrevet 15. mai 2020 Skjønner at man kan tjene på det, men de fleste maler jo om uansett. Anonymkode: ac426...707
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #13 Skrevet 15. mai 2020 11 timer siden, Anonym546u skrev: Send meg pm med hvilket firma dere brukte om du vil dele det selvsagt 😊😊😊 Hvor lenge kunne møblene stå hos dere for 20'? Vi brukte den stylisten som megler hadde kontakt med, husker ikke hva firmaet het. Megler ordnet med befaring og alt for dem, så jeg snakket bare med de på telefon og Mail 😊 Var privatmegleren Østensjø på Oppsal i Oslo. Kanskje du kan høre med de? Megler var vi strålende fornøyd med. Husker ikke akkurat leietid på møblene, mener det var en måned kanskje? Med mulighet til forlengelse for en ganske billig sum. Vi fikk solgt etter første visning, så det ble bare halvannen uke på oss. Anonymkode: d64f0...d56 1
Minlillelykke Skrevet 15. mai 2020 #14 Skrevet 15. mai 2020 Linblå er en god farge til soverom. Selv har vi muskattnøtt, med lyse møbler😊 Liker kontrasten det får med mørkt/lyst
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #15 Skrevet 15. mai 2020 En pen mørk blå farge som Oslo, Byge eller st. Pauls blå (?) Anonymkode: 187c2...c6e
Mhmjadda Skrevet 15. mai 2020 #16 Skrevet 15. mai 2020 Det du alternativt kan gjøre er å søke på Jotun sine sider, og finne en palett som har Vanilje som en av fargene. Så bare bruker du den og tenker ikke noe mer over det.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #17 Skrevet 15. mai 2020 Dempet sort, tak og vegger 🥰 Anonymkode: 84323...502
sommermor Skrevet 15. mai 2020 #18 Skrevet 15. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dempet sort, tak og vegger 🥰 Anonymkode: 84323...502 Den fargen kan faktisk være avgjørende for at jeg dropper å se på en leilighet til salgs. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #20 Skrevet 16. mai 2020 Pass på at fargen passer til fargen bomull. Antar at lister, dører og karmer er malt i bomull eller eggehvit? Dersom du velger en kald farge på veggen, kan du risikere å måtte male alt dette på nytt (til og med taket, dersom du er uheldig). Jeg hadde unngått farger som kan få folk til å snu i døra. Selv om rosa/fersken har vært "in" en stund, er det et tryggere valg med linblå eller valmuefrø, fordi det er vanlige soveromsfarger. Dersom du skal male med kalkmaling er fargeutvalget ganske dårlig i forhold til vanlig maling. Anonymkode: 6622d...d11 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå