Gå til innhold

Er det gammelt å få barn når man er 35?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns dere det? Eller er det vanlig for kvinner å få barn i denne alderen?

Anonymkode: de199...7c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei. Det er ikke for gammelt 

Endret av Tapas
  • Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 35 år når jeg fødte. Har en venninne som var 36 og 37, og en til som var 38 år.

Anonymkode: 140b9...62b

• Liker 7
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns dere det? Eller er det vanlig for kvinner å få barn i denne alderen?

Overhodet ikke gammelt. 

Gjennomsnittsalderen i Oslo for førstegangsfødende mødre mener jeg er rett under 32 år, og på landsbasis nesten 30 år.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte barna mine da jeg var 34,5 og 38,5 år. Null problem. Nå er de straks 4 og 8, og jeg 42. 

Anonymkode: 46d51...ecc

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

E va 33 når e fikk mitt første barn. Vi prøvde i 3 år før det gikk. 

Anonymkode: 11f00...075

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er ganske høy alder, men jeg syns de fleste venter lenge etter min målestokk så jeg er kanskje ikke rette til å uttale meg😅 Tenker at dette får alle styre selv! ALLE vil bli sømt for noe uansett! Enten er man for ung, for gammel, for tynn, for tjukk, ikke vært med varnefar lenge nok, ikke stor nok bolig+++ Folk som er sånn som snakker finner noe å hakke på uansett. Gjør det som føles rett😊 I den alderen har du en fordel med at du har mye livserfaring og sikkert stabil økonomi osv. Fordeler og ulemper med å få barn i alle aldre.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er gammelt. Min mor var 38 da hun fikk meg, og alderen var aldri noe problem.
Foruten da hun havna i overgangsalderen og jeg i puberteten samtidig, da syntes jeg synd på far 😂

Anonymkode: 67cf9...78e

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Til ettertanke. Hvis barnet ditt igjen får barn når hen er 35, så vil du være 90 år når barnebarnet er 20. 

Anonymkode: b2533...bbe

• Liker 4
Skrevet

Kanskje litt gammel hvis man ønsker seg en stor barneflokk og dette er første barnet. 

jeg fikk min nr 3 når jeg se 34 og følte meg ikke gammel, men tror jeg er eldre enn mange av de andre foreldrene i barnehagen 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er gjennomsnittsalderen på førstegangsfødende her jeg bor 31, så å få barn som 35 åring er veldig, veldig normalt. 

Anonymkode: f3337...1de

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen uvanlig alder å få barn i, men medisinsk sett er det best for mot og barn om mor er i tjueårene.  Færre komplikasjoner og friskere unger. Dessuten får barna beholde foreldrene sine lenger når foreldrene ikke er for gamle.

Anonymkode: c2e6c...299

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Slitne gamle damer det å føde så seint. Jeg fikk barn da jeg var 22 år, og deilig å være ferdig. Det året jeg ble sykepleier samme høst. Nå er jeg 36 år og jammen meg fått fire allerede før jeg var 30. Klart meg fint, så ja 35 er seint.

Anonymkode: d52c4...9e5

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke for gammelt. Jeg fikk nummer 4 på julaften, jeg blir 38 til høsten.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til ettertanke. Hvis barnet ditt igjen får barn når hen er 35, så vil du være 90 år når barnebarnet er 20. 

Anonymkode: b2533...bbe

Og så? Hva er galt med det? 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og så? Hva er galt med det? 

Jeg fikk beholde mine besteforeldre til jeg var 28-37 år. Det vart veldig verdifulltfor mej,  det hadde vært synd å miste dem allerede i barndom/tenårene.

Anonymkode: c2e6c...299

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slitne gamle damer det å føde så seint. Jeg fikk barn da jeg var 22 år, og deilig å være ferdig. Det året jeg ble sykepleier samme høst. Nå er jeg 36 år og jammen meg fått fire allerede før jeg var 30. Klart meg fint, så ja 35 er seint.

Anonymkode: d52c4...9e5

Du har med andre ord ikke opplevd så mye annet i livet 😉🙈 hørtes veldig lite spennende ut. 

Anonymkode: e5be1...a69

• Liker 39
Skrevet

Nei. Jeg synes ikke det.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...