Gå til innhold

Ingen massevaksinasjon før høsten 2021...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jah.. Dette var jo veldig oppløftende å lese. Betyr det seriøst at man ikke kan gi en eneste klem til hverken familie eller venner, før høsten 2021? Håndvask, avstand til folk på butikken og rundt om generelt er jo 0 stress. Men akkurat dette med klemmer, det kjente jeg faktisk litt på når jeg leste dette. Jeg er ikke en person med noe stort behov for klemmer i grunn. Har ikke gitt en eneste klem siden mars uten problemer. Men høsten 2021, det er lenge til altså! 😥

https://www.nrk.no/urix/eu_-_-covid-19-vaksine-kan-vere-klar-om-eitt-ar-1.15016810

Anonymkode: 52243...a76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få deg en fast klemmevenninne ts! Det minimerer faren for smitte pluss at det er koselig  🥰

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høsten 2021 er vel det absolutt tidligste det går an å håpe på. For det er veldig stor sannsynlighet for at det tar en god del lengre tid å teste, produsere og distribuere til hele verden. Høsten 2021 er absolutt best case scenario.

Men det betyr vel ikke at vi skal leve slik vi gjør nå på ubestemt tid. Det går uansett ikke an av flere grunner (økonomi)

Anonymkode: 12405...7b8

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Få deg en fast klemmevenninne ts! Det minimerer faren for smitte pluss at det er koselig  🥰

Ja, men jeg vil ikke klemme venninner. De er det ikke så farlig med, selv om jeg savner å gi dem klemmer også! 🙂 Men jeg vil klemme mammaen og pappaen min. Og broren min, svigerinnen og niesen min. Og stefaren og stemoren min som begge er i risikosonen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klemmer familie, og har ikke tenkt å leve slik så lenge.

Anonymkode: b25dc...304

Skrevet

Husk at det er forskjell på massevaksinasjon og vaksinasjon av helsearbeidere og de i risikogruppen :) De blir prioritert først, og vil antakeligvis få vaksinen tidligere. Da kan du bare klemme i vei ❤️ Tenk også på alt som kan ha skjedd på medisinfronten før den tid, det kan hende de har peilet frem gode behandlinger  som innebærer at dødeligheten til denne sykdommen går ned. 

Det skjer stadig vekk nye ting på forskningsfronten. Ikke gå helt i kjelleren av slike anslag, det er ikke sikkert det er så helsvart som de vil ha det til 🙂 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Nasken skrev:

Husk at det er forskjell på massevaksinasjon og vaksinasjon av helsearbeidere og de i risikogruppen :) De blir prioritert først, og vil antakeligvis få vaksinen tidligere. Da kan du bare klemme i vei ❤️ Tenk også på alt som kan ha skjedd på medisinfronten før den tid, det kan hende de har peilet frem gode behandlinger  som innebærer at dødeligheten til denne sykdommen går ned. 

Det skjer stadig vekk nye ting på forskningsfronten. Ikke gå helt i kjelleren av slike anslag, det er ikke sikkert det er så helsvart som de vil ha det til 🙂 

Tusen takk for gode, trøstende ord! ❤ Det hjalp mer enn du aner akkurat nå! 🤗

TS

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for gode, trøstende ord! ❤ Det hjalp mer enn du aner akkurat nå! 🤗

TS

Bare hyggelig 😊 Jeg synes det stadig vekk kommer nye rapporter som er positive. Allerede innen en måneds tid er jo noen av resultatene fra den Oxfordvaksinen klare, og hvis den er positiv så blir det veldig spennende å se hva som skjer! 

Jeg så også et intervju med John Arne Rønningen (leder for forskningsrådet) på NRK i går. Han påpekte at CEPI estimerer i de mest positive anslagene en vaksine for utsatte grupper rundt slutten av året, mens EMA mener det vil foreligge om et års tid. Så han konkluderte med at det blir rundt disse tidene og han var veldig positiv til at dette stemmer. 

Og et tips til: ikke les så mye her inne. Her er det mange som liker å svartmale, og å skape frykt. Søk heller på utenlandske medier i forhold til vaksine og behandling, det er mer oppløftende 😉 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste også det der i går, satt resten av kvelden og hadde lyst til å bombe Kina og bygge parkeringsplass der. Takk skal dere faen meg ha for at dere ikke tok noen som helst grep etter SARS liksom, bare lot det skure og gå som før selv om fagfolk advarte om at det kom til å skje igjen.

Ja, jeg vet at sånne tanker ikke er konstruktive, men jeg er frustrert og lei, og av og til litt ensom. Og da føler jeg at jeg har rett til å ikke være så korrekt og forståelsesfull hele tiden.

Anonymkode: 1affc...0b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette har de da sagt lenge. 

Så lenge begge er friske kan du selvsagt klemme familie. 

Anonymkode: 5c1c2...bc1

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste også det der i går, satt resten av kvelden og hadde lyst til å bombe Kina og bygge parkeringsplass der. Takk skal dere faen meg ha for at dere ikke tok noen som helst grep etter SARS liksom, bare lot det skure og gå som før selv om fagfolk advarte om at det kom til å skje igjen.

Ja, jeg vet at sånne tanker ikke er konstruktive, men jeg er frustrert og lei, og av og til litt ensom. Og da føler jeg at jeg har rett til å ikke være så korrekt og forståelsesfull hele tiden.

Og dyremarkedene er fortsatt åpne.. Synes hele verden burde boikotte dem til de ihvertfall gjør hva de kan for å hindre neste runde.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dyremarkedene er fortsatt åpne.. Synes hele verden burde boikotte dem til de ihvertfall gjør hva de kan for å hindre neste runde.

Nå forbyr de bruk av eksotiske dyr i mat, men de forbyr visstnok ikke bruk av disse dyrene i tradisjonell medisin. Men da er vi jo like langt. Så lenge disse dyrene er til salgs og de behandles uhygienisk både som levende og døde, så kommer det ikke til å gjøre noen som helst forskjell. Det må forbys totalt!  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jah.. Dette var jo veldig oppløftende å lese. Betyr det seriøst at man ikke kan gi en eneste klem til hverken familie eller venner, før høsten 2021? Håndvask, avstand til folk på butikken og rundt om generelt er jo 0 stress. Men akkurat dette med klemmer, det kjente jeg faktisk litt på når jeg leste dette. Jeg er ikke en person med noe stort behov for klemmer i grunn. Har ikke gitt en eneste klem siden mars uten problemer. Men høsten 2021, det er lenge til altså! 😥

https://www.nrk.no/urix/eu_-_-covid-19-vaksine-kan-vere-klar-om-eitt-ar-1.15016810

men det kan skje mye annet som endrer reglene før en . Det ene er at risikogruppene kommer til å bli vaksinert lenge før det er klart for massevaksinasjon. Det andre er at vi kan få store lokale forskjeller, der det kanskje er null smitte i din by eller bygd. Det tredje er at det kan komme effektive behandlingsmetoder og medisiner.

Anonymkode: 78f4c...736

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldri før i verdenshistorien har så mange  store selskaper satt alt til sides og jobber på spreng med å lage en vaksine. Hvis noen a de mest lovende vaksinene som prøves ut nå fungerer optimalt så er det ikke utenkelig at utsatte grupper og helsepersonell kan vaksineres rundt årsskiftet. Massevaksinasjon skjer nok først noen mnd etter det pga produksjonskapasitet.

Anonymkode: c9ac2...6a1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med at man slutter å oppføre seg som spedbarn som må få grønt lys av "mor" Erna til å ta avgjørelser? Hverken hun eller noen andre eier oss. De er folkevalgt for å styre landet, og må respektere både grunnlov og menneskerettigheter. De har ingen rett til å detaljstyre hvert individs liv. Godtar man det godtar man diktatur. Fengslene kommer til å bli jævlig fulle etterhvert hvis de skal straffe hundretusenvis av folk for å oppføre seg som mennesker.

Anonymkode: 152d7...888

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med at man slutter å oppføre seg som spedbarn som må få grønt lys av "mor" Erna til å ta avgjørelser? Hverken hun eller noen andre eier oss. De er folkevalgt for å styre landet, og må respektere både grunnlov og menneskerettigheter. De har ingen rett til å detaljstyre hvert individs liv. Godtar man det godtar man diktatur. Fengslene kommer til å bli jævlig fulle etterhvert hvis de skal straffe hundretusenvis av folk for å oppføre seg som mennesker.

Hva er du snakker om?

Anonymkode: a466c...4fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er du snakker om?

Anonymkode: a466c...4fd

At folk må slutte å vente på klarsignal til å gjøre som de vil. Om man vil gi familiemedlemmer eller noen annen en klem så gjør man det. Det går ikke an å leve i et sykt kontrollregime hvor normal menneskelig aktivitet ikke er lov.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det tidsperspektivet har vel vært kjent lenge? 

Anonymkode: a0efa...536

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

At folk må slutte å vente på klarsignal til å gjøre som de vil. Om man vil gi familiemedlemmer eller noen annen en klem så gjør man det. Det går ikke an å leve i et sykt kontrollregime hvor normal menneskelig aktivitet ikke er lov.

Det handler ikke om klarsignal. Jeg vet at jeg står fritt til å gi dem klem. Men det handler om samvittigheten min og det å ta sjansen på at jeg er frisk, eller om jeg kan være asymptomatisk eller nettopp blitt smittet og kanskje ikke fått symptomer ennå. Det er allergisesong nå også, og man kan aldri være 100 % sikker.

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tidsperspektivet har vel vært kjent lenge? 

Anonymkode: a0efa...536

Man har blitt forespeilet mye forskjellig, men jeg har ikke hørt høsten 2021 før nå.

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg, og kjenner meg veldig igjen i alt du skriver. Tror vi er mange som føler det slik.

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det har vi jo visst i 2-3 måneder nå.

Anonymkode: 5d3a2...356

• Liker 1
  • Opprett ny...