AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #1 Skrevet 14. mai 2020 Altså, jeg blir så lei gruppepresset fra venner, familie og bekjente om å "ta det med ro og ikke være hysterisk". Hvorfor kan ikke folk bare være smarte og følge tiltakene? Holde minst én meters avstand, vaske hender, ikke ta seg i ansiktet, holde seg hjemme om en føler seg forkjølet, etc. Her klemmes det, sitter tett ved hverandre... Og jeg må hele tiden passe på min nyfødte ellers blir hun tatt på rett som det er. Er så LEI av å måtte forsvare hvorfor jeg er forsiktig. Folk var så bevisst alt dette for bare noen uker siden mens nå er det en dyrehage der ute! Anonymkode: 8af10...1fd 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #2 Skrevet 14. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, jeg blir så lei gruppepresset fra venner, familie og bekjente om å "ta det med ro og ikke være hysterisk". Hvorfor kan ikke folk bare være smarte og følge tiltakene? Holde minst én meters avstand, vaske hender, ikke ta seg i ansiktet, holde seg hjemme om en føler seg forkjølet, etc. Her klemmes det, sitter tett ved hverandre... Og jeg må hele tiden passe på min nyfødte ellers blir hun tatt på rett som det er. Er så LEI av å måtte forsvare hvorfor jeg er forsiktig. Folk var så bevisst alt dette for bare noen uker siden mens nå er det en dyrehage der ute! Anonymkode: 8af10...1fd Jeg trenger vel egentlig bare å ikke føle meg alene om dette... Ts Anonymkode: 8af10...1fd
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #3 Skrevet 14. mai 2020 Uff, så slitsomt!! Jeg hadde sagt at om ikke de følger rådene, kan ikke dere treffes akkurat nå, spesielt mtp nyfødt! Synes rett og slett det er respektløst, uavhengig av hvor stor risiko de mener det måtte være. Anonymkode: 2bb41...936 2
Bunuel Skrevet 14. mai 2020 #4 Skrevet 14. mai 2020 FØLGER TILTAKENE?? Må være en helt unik gruppe mennesker. Er vel ingen som vet at vi har en pandemi gående her.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #5 Skrevet 14. mai 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, jeg blir så lei gruppepresset fra venner, familie og bekjente om å "ta det med ro og ikke være hysterisk". Hvorfor kan ikke folk bare være smarte og følge tiltakene? Holde minst én meters avstand, vaske hender, ikke ta seg i ansiktet, holde seg hjemme om en føler seg forkjølet, etc. Her klemmes det, sitter tett ved hverandre... Og jeg må hele tiden passe på min nyfødte ellers blir hun tatt på rett som det er. Er så LEI av å måtte forsvare hvorfor jeg er forsiktig. Folk var så bevisst alt dette for bare noen uker siden mens nå er det en dyrehage der ute! Anonymkode: 8af10...1fd Du er ikke alene. Jeg får ofte høre at jeg er i overkant forsiktig, men mitt liv mine valg. Så bare hold på dine vaner, det er det mest fornuftige i det lange løp. Og så skader det ingen . Anonymkode: b1d39...71d 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #6 Skrevet 15. mai 2020 Jeg ønsker meg en egen gruppe der jeg bor for folk som ønsker å følge retningslinjene. Så kunne vi sosialisere på en tryggere måte med de som har samme innstilling som oss. Det er ødeleggende for gamle vennskap når folk blir dødelig fornærmet over at jeg ikke ønsker å sitte tjue stykker i en altfor liten stue 17. mai. Det er vanskelig å stå imot presset, og ikke så populært i vennegjengen. Det vanskeligste er at mange kan ha risikosykdommer selv eller i familien som de ikke har så lyst til å fortelle om. Denne situasjonen gjør at man har to valg: Bli sett på som en kjiping eller fortelle alle alt om helsegreier som de ikke har noe med. Anonymkode: 5b490...e0a 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #7 Skrevet 15. mai 2020 1 meter er ikke nok om du ikke vil bli smittet. Anonymkode: fc7f3...3f1 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #8 Skrevet 15. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker meg en egen gruppe der jeg bor for folk som ønsker å følge retningslinjene. Så kunne vi sosialisere på en tryggere måte med de som har samme innstilling som oss. Det er ødeleggende for gamle vennskap når folk blir dødelig fornærmet over at jeg ikke ønsker å sitte tjue stykker i en altfor liten stue 17. mai. Det er vanskelig å stå imot presset, og ikke så populært i vennegjengen. Det vanskeligste er at mange kan ha risikosykdommer selv eller i familien som de ikke har så lyst til å fortelle om. Denne situasjonen gjør at man har to valg: Bli sett på som en kjiping eller fortelle alle alt om helsegreier som de ikke har noe med. Anonymkode: 5b490...e0a Ja det er det samme her, jeg har fornærmet familie og venner opptil flere ganger ved å flytte meg når de skal forbi, dra stolen vekk når de litt og litt kommer nærmere enn en meter, ikke la babyen få leken de nettopp kom med etc... Herlighet så frustrerende det er. Jeg fremstår jo som skikkelig frekk, men det er jo fordi de ikke vet å holde avstand😑 Ts Anonymkode: 8af10...1fd 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #9 Skrevet 15. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1 meter er ikke nok om du ikke vil bli smittet. Anonymkode: fc7f3...3f1 Det er ikke nok om folk er syke og nyser/hoster, men om smitten bare sitter på hender/klær og de ikke har symptomer enda burde vel 1 meter være nok? Anonymkode: 8af10...1fd 2
Thea82 Skrevet 15. mai 2020 #10 Skrevet 15. mai 2020 Du er ikke alene! Jeg og følger alle retningslinjer (tror jeg ihvertfall), og nok litt til. Men så langt har jeg ikke møtt så mye negativt, så har nok vært litt heldig der. Skal riktignok arrangere 17 mai frokost (utendørs, under 10 personer og 1m avstand), og kjenner litt på at jeg ikke er helt komfortabel med det.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #11 Skrevet 15. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke nok om folk er syke og nyser/hoster, men om smitten bare sitter på hender/klær og de ikke har symptomer enda burde vel 1 meter være nok? Anonymkode: 8af10...1fd Jeg har skjønt det slik at det er så utrolig smittsomt at det er nok at en smittet person har pustet ut i rommet for at du skal bli smittet. Viruset kan sveve i lufta i 3 timer. Anonymkode: 5b3a1...cb7 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #12 Skrevet 15. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har skjønt det slik at det er så utrolig smittsomt at det er nok at en smittet person har pustet ut i rommet for at du skal bli smittet. Viruset kan sveve i lufta i 3 timer. Anonymkode: 5b3a1...cb7 Vi har bare besøk utendørs og drar ikke inn til noen heller. Smitten svever vel dårligere og blir mindre konsentrert utendørs hvor det er mer vind. Håper jeg iallefall! Anonymkode: 8af10...1fd
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #13 Skrevet 15. mai 2020 Jeg følger absolutt alle retningslinjer. Men får kritikk så det holder. Er ute og spiser 1-2 ganger i uka. Var ute og tok et-par glass vin i går. Rusler litt i butikkene innimellom. Har tatt to helgeturer med fly. Er på kontoret nå og da, for å få litt variasjon. Jogger nesten hver dag i et populært turområde. Gleder meg til da reiserestriksjonene faller bort slik at jeg kan være på første fly ut av landet. Med mer. Så jeg opplever at det er motsatt - koronapolitiet drar det mye lengre enn det offentlige anbefalinger egentlig sier. Anonymkode: 9f3ae...660 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #14 Skrevet 15. mai 2020 Jeg har kjent litt på dette med tiltak da jeg har vært forkjølet i over en uke nå. Ikke veldig, men symptomer, tett nese, trøtt og hoste. Fikk en test, som var negativ, men alt av helsepersonell jeg har snakket med har vært veldig klar på at jeg skal holde meg hjemme til et døgn etter jeg er symptomfri. Nå i helga skulle jeg egentlig i besøk begge dagene, men vet at jeg ikke burde. Men jeg får så mye motstand mot å holde meg hjemme! Samboer (som også har vært syk, men nå er frisk) sier at jeg har jo fått negativ test, det er bare til å gå, jeg er jo ikke så syk. Min søster kommer med den at nevøen min ikke har sett meg på lenge og hadde gledet seg. Jeg blir helt matt og får utrolig dårlig samvittighet. Hadde det ikke vært for korona hadde jeg gått, ja, da jeg ikke er veldig syk, men nå har jeg fått eksplisitt beskjed om å holde meg hjemme fra flere hold... Er jeg virkelig så dum som følger reglene?! Er også litt redd for hvordan det ser ut for jobben, jeg har hatt hjemmekontor mens jeg var syk, det ser jo veldig beleilig ut at jeg plutselig er frisk nok til besøk i helga. Har såpass med felles venner og some-glad familie at det får de nok med seg... Beklager utblåsningen, føler bare jeg ikke møter noe forståelse her. Anonymkode: 2ce42...f84
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #15 Skrevet 15. mai 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har bare besøk utendørs og drar ikke inn til noen heller. Smitten svever vel dårligere og blir mindre konsentrert utendørs hvor det er mer vind. Håper jeg iallefall! Anonymkode: 8af10...1fd Ja, det stemmer. Bare litt vanskelig når været akkurat nå ikke tillater utendørssamlinger. Anonymkode: 5cc5e...7ce
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #16 Skrevet 15. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke nok om folk er syke og nyser/hoster, men om smitten bare sitter på hender/klær og de ikke har symptomer enda burde vel 1 meter være nok? Anonymkode: 8af10...1fd Dessverre. Anonymkode: 67a90...9a4
Ardwinna Skrevet 15. mai 2020 #17 Skrevet 15. mai 2020 Jeg følger tiltakene så godt jeg kan, uten at jeg anser meg selv som hysterisk. Jeg irriterer meg grønn over folk som på død og liv må stå og skravle ved spritautomatene. Idag måtte jeg nærmest lene meg over ei gammel kjerring som sto og sladret med to venninner, rett ved spritautomaten. Skikkelig smittevern, gitt. Jeg vurderte å hoste demostrativt på henne, mens følte kanskje det var litt i overkant frekt
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #18 Skrevet 15. mai 2020 Ja, følger rådene og ergrer meg over dem som er egoistiske og ikke gjør det. Anonymkode: 67a90...9a4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #19 Skrevet 15. mai 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg følger absolutt alle retningslinjer. Men får kritikk så det holder. Er ute og spiser 1-2 ganger i uka. Var ute og tok et-par glass vin i går. Rusler litt i butikkene innimellom. Har tatt to helgeturer med fly. Er på kontoret nå og da, for å få litt variasjon. Jogger nesten hver dag i et populært turområde. Gleder meg til da reiserestriksjonene faller bort slik at jeg kan være på første fly ut av landet. Med mer. Så jeg opplever at det er motsatt - koronapolitiet drar det mye lengre enn det offentlige anbefalinger egentlig sier. Anonymkode: 9f3ae...660 Jeg håper du troller, men hvis ikke er du definitivt en "letter"-type. https://en.wikipedia.org/wiki/Letter_and_spirit_of_the_law Anonymkode: 011d5...897 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #20 Skrevet 16. mai 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: 1 meter er ikke nok om du ikke vil bli smittet. Anonymkode: fc7f3...3f1 Jo Hvorfor skulle myndighetene ellers si at 1m er nok ? Anonymkode: e228d...c23
Anbefalte innlegg