Gå til innhold

Noen gravide som jobber på sykehus? Hva slags covid-19 tilrettelegging får dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere får noe tilrettelegging?

Jeg jobber natt og får da ikke noe tilrettelegging, altså må jeg inn hos alle med mistenkt og påvist covid-19. 

Er det flere som har det slik? Eller har dere fått tilrettelegging? Er evt. svangerskapspenger en tanke?

Jeg gjør ingen verdens ting av å være inne hos disse pasientene i utgangspunktet, men så var jeg plutselig gravid, da. Og i følge myndighetene, NSF osv skal gravide skjermes for corona...

Blir bare litt usikker på hva jeg skal «kreve» 😊

Anonymkode: 94a88...2a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I forhold til svangerskapspenger må det være fare for fosterets helse, ikke for din helse. 
Ville tatt det med fagforeningen først.

Anonymkode: 7780f...ab2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss går ikke de gravide inn til pasienter med påvist smitte, ellers jobber de som normalt i avdelingen. 

Anonymkode: 7f8e8...17c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble tatt ut av vakt (lege,) og satt på bare dagtid siden det var umulig å tilrettelegge for 'føre var' som alene på jobb, men litt usikker på hvordan det løses nå. Vet at noen av de stedene hvor det er to på jobb så går de vakt igjen. Jeg er i permisjon 😛

Anonymkode: 5f262...95c

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

I forhold til svangerskapspenger må det være fare for fosterets helse, ikke for din helse. 
Ville tatt det med fagforeningen først.

Anonymkode: 7780f...ab2

Nettopp det som er poenget, siden dette viruset er 6 mnd gammelt vet man jo ikke nok om evt. fosterskader, senskader osv. Min egen helse finnes jeg ikke bekymret for, jeg har ingen problemer med å gå inn på alle mulige typer smitterom i utgangspunktet. 
ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss går ikke de gravide inn til pasienter med påvist smitte, ellers jobber de som normalt i avdelingen. 

Anonymkode: 7f8e8...17c

Her går ikke det siden jeg jobber natt, da er det umulig å tilrettelegge så det alltid kan gå noen bare inn til smitterommene... da måtte det i så fall gått en ekstra spl på alle mine vakter, og det er vel ikke ledelsen villige til 😂

Men de gravide går inn til de med mistenkt coronasmitte, de som venter på prøvesvar?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her går ikke det siden jeg jobber natt, da er det umulig å tilrettelegge så det alltid kan gå noen bare inn til smitterommene... da måtte det i så fall gått en ekstra spl på alle mine vakter, og det er vel ikke ledelsen villige til 😂

Men de gravide går inn til de med mistenkt coronasmitte, de som venter på prøvesvar?

Noen andre*

Skrevet

Du har vel rett på tilrettelegging, det er ikke anbefalt at gravide jobber natt. Jeg ville krevd å flyttes over på dagtid hvor de kan tilrettelegge :)

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Skogkløver skrev:

Du har vel rett på tilrettelegging, det er ikke anbefalt at gravide jobber natt. Jeg ville krevd å flyttes over på dagtid hvor de kan tilrettelegge :)

Jeg veit... dessverre jobber jeg natt for en grunn for å få hverdagen til å gå opp før minste begynner i barnehagen, så jeg har ikke mulighet til å jobbe rundturnus/dagtid nå 😕 det var ikke planlagt å bli gravid igjen så fort... Ellers så kutter de alltid ut nattvakter hos de gravide som ønsker det 😊

• Opprett ny...