Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når dere er arbeidsledig og ringer en tilfeldig arbeidsgiver for å spørre om jobb, hvordan starter dere samtalen og hva slags spørsmål stiller du? Dette er snakk om når det IKKE er utlyst en stilling.

Starter dere rett på sak? f.eks.: 

Arbeidsgiver: "Hallo du prater med Roger Rogersen"

Deg: "Hei, jeg heter Kari Nordmann og lurte på om dere ansetter folk?"

Vet ikke hvordan jeg skal gå frem på en måte som ikke virker for desperat/for rask...

Anonymkode: e4a3e...258

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ringer egentlig aldri. Høres veldig gammeldags ut.

Men hvis du skal ringe er det bedre med dette:

Arbeidsgiver: "Hallo du prater med Roger Rogersen"

Deg: "Hei, jeg heter Kari Nordmann og er på utkikk etter jobb og lurer på om dere har noen ledige stillinger for tiden?"

Anonymkode: 93fbf...f02

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri ringt men heller gått innom med cv og generell søknad, presentert meg og sagt jeg er interessert i å jobbe der. Selvsagt forutsetter det at bedriften er i noen lunde avstend for å besøke.

En samtale på telefon ville jeg startet med å presentere meg og si hvorfor jeg ringer. Si at man er veldig interessert i jobb osv.

Anonymkode: faf65...b48

AnonymBruker
Skrevet

Det fungerer om du ønsker en butikkjobb. Dette har vel jeg gjort i det siste ti året og det fungerer om de trenger folk. Jeg spurte på samme måte som du gjorde i start innlegget. 

Om de trenger folk skriver du søknad og cv og gir dem personlig etterpå i butikken eller så spør du etter emailen så sender det på mail. Det er en kjapp måte å få jobb på, fungerer nesten hver gang, men bare om som sagt de trenger folk. 

Anonymkode: 14d1c...434

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringer aldri arbeidsgivere. Har vært leder i en del år og får helt fnatt av folk som ringer eller skal stikke innom for å snakke med sjefen. Kaster bare bort tiden min og du får ikke jobb hos meg når du hat så lite respekt for meg og min arbeidstid. 

Send søknad og cv. Vi kontakter deg.

Anonymkode: bac95...dc8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...