Gå til innhold

Hva er smaksforskjell på lønnesirup-lys sirup?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder på å bake her og ser nå at det skal være lønnesirup i kaken og det har jeg ikke, men jeg har lys sirup. Kan det brukes som substitutt eller? Har aldri smakt lønnesirup 

Anonymkode: d1996...50e

Skrevet

Går helt greit. Lønnesirup har en mer kompleks smak og er mer rennende enn vanlig lys sirup. Det kan være lurt å varme opp den lyse sirupen så den blir mer flytende og lettere blander seg med resten av ingrediensene. 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, ashera skrev:

Går helt greit. Lønnesirup har en mer kompleks smak og er mer rennende enn vanlig lys sirup. Det kan være lurt å varme opp den lyse sirupen så den blir mer flytende og lettere blander seg med resten av ingrediensene. 

Det skal være lønnesirup i en ostekake jeg aldri har bakt før, så vet ikke hvordan den skal smake. 

Ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal være lønnesirup i en ostekake jeg aldri har bakt før, så vet ikke hvordan den skal smake. 

Ts

Vil si at lønnesyrup har en lett nøtteaktig smak mens vanlig sirup bare smaker litt som brunt sukker. 

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Denne? Du ødelegger den i alle fall ikke ved å bruke vanlig sirup i stedet. Men lønnesirup har en helt egen smak som du går glipp av. 

Bare ikke si noe, så kommer ingen til å tenke at det mangler noe. Den kaka der kommer til å bli suksess uansett!  :spise: 

(Men nå er kanskje kaka ferdig bakt?)

Anonymkode: b2d1c...b0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...