Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et naturlig tørt hår, med striper i som brekker av seg selv om jeg pleier det etter alle kunstens regler. Jeg har skjønt at håret mitt ikke tåler blekemiddel særlig bra lenger (har tenkt å la det vokse ut), men ønsker å redde lengdene min som er ganske tynne selv om jeg stusser håret jevnlig hos frisør. Bruker også å gå over tuppene iblant og klippe av splitter og der hårstrået har brukket.

I det siste har jeg brukt en hårkur fra O-way som jeg synes er veldig god, men effekten varer liksom bare en dag, så er det like tørt igjen. Bruker også en god balsam og leave in kur fra Kérastase. Jeg lar håret lufttørke og bruker ikke annet varmeverktøy. Proteinprodukter ødelegger bare mer ved å gjøre håret tørrere enda. 

Er det noen som har tips om gode produkter som kan gjøre det veldig lite samarbeidsvillige håret mitt mer fornøyd? 🙂

Anonymkode: b9c28...14f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Keratinbehandling👍

Anonymkode: 703c0...bc5

AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøk å sove med olivenolje i håret?

Anonymkode: 5e150...926

Skrevet

Frisør🌼

Leave-in er gull👍 Høres ut som du trenger en kombinasjon av protein og fukt, protein bygger opp håret og fukt gir smidigheten tilbake😊 Kerastase er veldig oppbyggende på begge områdene, den mørke grønne serien er for veldig svekket hår, sjampoen kan bli litt tung i håret, men kuren og leave-in serum, sammen med Leave-in kuren tror jeg blir en super kombinasjon til håret har fått tilbake styrke😁👍 

AnonymBruker
Skrevet

Omega 3

Anonymkode: 89499...f1e

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd å la være å stripe håret en stund? Samt redusere hårvasken litt, hvis du orker. Bra at du ikke bruker varmeverktøy, spesielt glattetang er fullstendig drepen for håret. Vil også anbefale å få en frisør til å klippe av alt som er slitt, for å så begynne å spare skikkelig. 

Anonymkode: ab684...baa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjøpte proteinkur og syntes det ble verre. Men så fortalte en frisør at man måtte bruke balsam etterpå, det blir ikke mirakuløst flokefritt av proteinene 🤪

Anonymkode: 5ff33...e4e

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 🙂Ja, jeg vurderer å la frisøren klippe av meste av det partiet som er veldig fjonete, men stripene går til litt over øret, og er redd at det bare vil fortsette å brekke av til alle partier med striper er vokst ut. Det er verst på sidene med kjemisk klipp i tillegg enkelte steder, bak er det ikke så ille.

AnonymBruker
Skrevet

Hør m frisør om keratinbehandling kan være en mulighet. Evt klipp d kort, rett og slett. 

Anonymkode: 39d0c...7c3

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et naturlig tørt hår, med striper i som brekker av seg selv om jeg pleier det etter alle kunstens regler. Jeg har skjønt at håret mitt ikke tåler blekemiddel særlig bra lenger (har tenkt å la det vokse ut), men ønsker å redde lengdene min som er ganske tynne selv om jeg stusser håret jevnlig hos frisør. Bruker også å gå over tuppene iblant og klippe av splitter og der hårstrået har brukket.

I det siste har jeg brukt en hårkur fra O-way som jeg synes er veldig god, men effekten varer liksom bare en dag, så er det like tørt igjen. Bruker også en god balsam og leave in kur fra Kérastase. Jeg lar håret lufttørke og bruker ikke annet varmeverktøy. Proteinprodukter ødelegger bare mer ved å gjøre håret tørrere enda. 

Er det noen som har tips om gode produkter som kan gjøre det veldig lite samarbeidsvillige håret mitt mer fornøyd? 🙂

Bruker ikke noe i håret mitt i det hele tatt. Ikke farge, ikke striper, ikke hårføner, ikke rettetang. Kun de riktige strikkene, kun klippe tupper, vaske håret to ganger i uka med riktige produkter. Også en hårkur i ny og ne. 

Nå har jeg hår som vokser fort, er tykt og langt og får masse skryt for det. 

Anonymkode: 2c1ed...ae9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker system professional repair mask, liker også andre produkter fra system (sølvshampoo og repair serien).

Usikker på om du bruker hette eller foliestriper, men for min del blir ikke håret like slitt når jeg bruker foliestriper. Da kan jeg også tillate meg å bleke håret sjeldnere siden etterveksten ikke blir like markant. 

Jeg unngår all unødvendig varmebehandling, så håret får lufttørke etter dusj med mindre jeg skal pynte meg for fest eller lignende. 

Anonymkode: 21421...9d4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ekstremt tynne hårstrå (som en baby, nesten), og bleker det ikke, men farger det hjemme nå og da.

For et par måneder siden var håret mitt omtrent som sukkerspinn, til tross for at jeg egentlig ikke har krøllete hår, men det var bare tørt og uregjerlig og flisete og samlet seg nærmest i en uregjerlig og fullstendig flokete ball oppå hodet.

Det som reddet meg, var et innfall jeg fikk om å bruke skvalanolje (det er en olje som kroppen produserer).

Jeg vasker håret et par ganger i uken, og kvelden før jeg skal vaske det, tar jeg det i hele håret. En fordel med denne oljen er at den er veldig tyntflytende og at den ikke føles fettete i det hele tatt. Og den smitter heller ikke over på puta (hvis det blir et problem for deg, kan du jo bare skifte putevar neste dag).

Håret mitt er helt forandret nå. Det er blankt for første gang på evigheter, og det floker seg heller ikke.

Jeg bruker denne https://theordinary.deciem.com/product/rdn-100pct-plant-derived-squalane-30ml, som f.eks. kan fås på H&M.

Håret blir selvfølgelig litt tynget ned, men det løser jeg lett gjennom å bruke Osis saltvannspulver, Har ikke vært så fornøyd (dvs. så lite misfornøyd) med håret mitt på  mange år. :)

Anonymkode: d5e92...e29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...