Gjest snart mor Skrevet 26. juni 2005 #1 Skrevet 26. juni 2005 Er det noen av dere som er blitt mammaer som har reist på sydentur med baby? Bare lurte på om dere kan si litt om erfaringer dere har med det? Hvor gammel babyen var da dere reiste, og hva dere gjorde på?? Er litt sydenfarer av meg og snart blir jeg mamma for første gang, men jeg vil jo ikke reise avgårde hvis det er småfarer med sånn ferie og liten baby..
Ann Forup Skrevet 26. juni 2005 #2 Skrevet 26. juni 2005 Det er ikke farligt at tage baby med på tur til syden, de får også børn dernede , sørg for at den ikke ligger og steger i solen, at den får mere væske en normalt kogt koldt vand ( husk at brug købe vand ), hvis du ammer har du jo maden med dig, ellers køb godt med nan og tage med, baby kan være med på stranden så lægen den ligger i skygge, og det er jo ikke noget problem at tage ungerne med sig ut og spise det er helt normalt i syden at ha hele familien med til og med hunden kommer ofte med ut og spise, og små babyer er ofte lettere at ha med på et fly end dem som er lidt større, jeg har rejst med mine unger fra de var omkring 10 dage gamle og det har aldrig været noget problem så rigtig god tur.
*Emma* Skrevet 26. juni 2005 #3 Skrevet 26. juni 2005 Vet om 3-4 stk som har reist til Hellas med baby som var mindre enn 3 mnd gammel. De har bare fortalt positive ting alle tre. Jeg tror det er enklere å ha med seg en på feks 2-3 mnd enn en på 8-9. En bitteliten baby får som regel pupp. Maten er alltid klar og alltid i riktig temperatur og det gjør ikke noe at man er i et annet land for maten "er den samme". Dessuten sover barnet mye og kan ligge mye i vognen sin. En på 8-9 mnd eller større må aktiviseres og spiser kanskje annen mat..ikke alltid like lett å finne riktig og det man ser etter kanskje. Min første sydentur med barn var Erlend 1 år og 7 mnd. Det var slitsomt..han løp rundt over alt, ville ikke spise noenting nesten og ha på seg solhatt på stranda..for noe tull :-)
Nanella Skrevet 27. juni 2005 #4 Skrevet 27. juni 2005 Var på sydentur med Maren i Mai, da var hun 6 mnd. Det gikk kjempefint. Hun storkoste seg og maten var ikke noe problem. Jeg hadde med hjemmefra men hadde også fått tak i der nede. Man får jo ikke gjort alt det man plaier å gjøre i syden så det må man jo være innstilt på... Kan ikke ligge å steike i solen hele dagen og alt må jo tilpasses barnet.. Men vi koste oss kjempemasse. Skal til hellas i august og da er hun 9 mnd.. Har ingen betenkligheter med det. Flytur gikk greit, mat gikk greit, sola gikk greit, bade gikk greit og sove gikk greit. Vi koser oss på verandaen etter hun har lagt seg i stedet for å traske rundt i byen. Det blir litt hva man gjør det til selv tror jeg
Gjest Gyda pa ferie Skrevet 27. juni 2005 #5 Skrevet 27. juni 2005 Er paa ferie paa Gran Canaria naa. Deilig. Baby paa snart 10 mnd koser seg ogsa. Eneste problemet er babymaten. All middagsmat pa glass er omtrent som tykk suppe av konsistens. Forst ved 12 mnd alder begynner det a bli litt biter i maten (slik som var mat er ved ca 4-6 mnd alder). Sa derfor om du ikke skal vaere sa lenge sa ta med middagsglass - var baby liker den ikke!! Ellers sa er det hoydeforskjell i leiligheten med en trapp med to trinn - en utfordring til a begynne med for han laerte seg aa mestre den. Nan heter Nativa og smaker likt som var Nan. Litt dyrere. Det har blitt sagt her pa forumet at bleier er kjempedyrt. Syns ikke det er sa mye dyrere enn hjemme - en pakke pampers koster tross alt 63 kr pa rimi... Det eneste er at det er vanskelig a fa tak i trusebleier - det har stort sett bare de med tape - noe som er et herk nar baby ikke vil ligge i ro. Kos dere i sommervarmen dere ogsa
Gjest snart mor Skrevet 27. juni 2005 #6 Skrevet 27. juni 2005 tusen takk for fine svar. Da vet jeg at det går an å bruke fødselpermisjonen til å få seg litt sol og varme i vinter så når jeg snart er mamma så klarer jeg å se klarere hvordan turen vil bli i forhold til hvordan krabaten min blir. Tror jeg tar turen når den er rundt 5-6 måneder da har jeg litt erfaring som mamma og
Emma3 Skrevet 27. juni 2005 #7 Skrevet 27. juni 2005 Vi var i Nice, Frankrike i mai då tulla vår var 6 mnd, det gjekk over all forventning. Ho kosa seg dagen lang, flyturen gjekk bra, og ingen antydning til rødhet av sola. Vi pasa på at ho enten fekk mat eller hadde smokken då flyet landa og letta. Varmen var heller ikkje eit problem, då vi var ute korte perioda av gangen. Mat hadde vi med. Ein ting som eg er veldig glad for, var at vi hadde aircondition på rommet, eit must!! Etter at vi kom heim, var tulla blitt så kosete, så no får eg dei lange kosane av ho. Og så var ho blitt flink til å leika på magen, sia vi kosa oss masse i dobbeltsenga alle tre. 'Trur det er mykje kva du gjer det til. Og så er det kanskje greit å reise før babyen begynner å gå, då dei held seg meir iro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå