AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #1 Skrevet 14. mai 2020 Jeg har eksamensperiode nå og får meldinger hver dag av ei venninne. Men når jeg først tar pauser eller kvelden for å finne på noe annet, så er ikke sosiale medier min første prioritet. Som fører til at jeg ikke orker å svare på meldinger. (det fører bare til samtaler) Jeg orker bare ikke ha en samtale. Og en ting jeg legger merke til er at hun tar det personlig. Hvorfor er det sånn? Jeg har sagt i fra at sosiale medier er min minste prioritet nå. Og at det har ingenting med hun å gjøre. Jeg er bare sliten. Synes det er deilig å bare legge meg ned med netflix eller gå en tur ut når jeg er ferdig med å lese. Jeg får ikke invitert hun ut å gå eller, siden hun bor på andre siden av landet. Men dette er bare en periode hvor jeg fokuserer på noe annet. Alikevel blir hun skuffa. Jeg svarere mer enn jeg ikke svarer. Alikevel blir de skuffa. Hvorfor er folk så avhengig av svar på alt?? folk tar det jo personlig. Når ble sosiale medier så utrolig viktig? Anonymkode: 27487...f1d
Isaccis Skrevet 15. mai 2020 #2 Skrevet 15. mai 2020 Tror de fleste oppfatter meldinger sendt på lik linje med en reell samtale, dvs at du rett og slett ikke svarer når andre prater med deg. Jeg har samme problem, er ikke alltid dagen strekker seg til å også skulle ha samtaler gående på meldinger, spesielt ikke når det er flere som har meldt og jeg vet at hvis jeg svarer nå vil det fort gå både en og to timer med meldingsutveksling til diverse. Synes det bare digg selv hvis noen er trege på svare meg, da føles det som om det er mer ok oppførsel å også kunne være treg tilbake og ta det når det passer. Hvis det er noe viktig svarer jeg så fort jeg kan, men er det bare for å være sosial med hverandre synes jeg også at folk kan ha en litt mer avslappet innstilling til dette. Virker som det er mange som tror verden snurres rundt den ene meldingen de har sendt og ikke skjønner at nei, det tar ikke ‘bare to minutter å svare og to minutter har alle.’ Man skal ha energi og overskudd og det kan være flere meldinger som også må tas, og som igjen fører til oppfølgingsmeldinger osv. Ting tar tid, men folk virker veldig utålmodige på egne vegne om dagen.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #3 Skrevet 15. mai 2020 Si du er i eksamenståke og spør om dere kan finne på noe etterpå? Anonymkode: 62fe2...578
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå