Gå til innhold

Svenske grensen på pressekonferansen i morgen??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg igjen. Takket være Sverige så kan vi kose oss med ting som "alle andre" koser seg med. Har brukt så mye penger på mat de siste par mnd her at det er helt vilt. 

Anonymkode: 58cdd...f69

"Alle andre"? Jeg har god råd, men drikker aldri brus, øl og lignende. Vann (gratis) og normal, sunn mat holder i massevis, og koster ikke spesielt mye så lenge man prioriterer riktig. Røyk, snus og usunn mat/drikke og andre typiske "svensk-varer" er jo mer vanlig blant den ressurssvake delen av samfunnet vårt, ironisk nok.

Anonymkode: 6b856...e25

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Alle andre"? Jeg har god råd, men drikker aldri brus, øl og lignende. Vann (gratis) og normal, sunn mat holder i massevis, og koster ikke spesielt mye så lenge man prioriterer riktig. Røyk, snus og usunn mat/drikke og andre typiske "svensk-varer" er jo mer vanlig blant den ressurssvake delen av samfunnet vårt, ironisk nok.

Anonymkode: 6b856...e25

Fornøyelsesparken Tusenfryd versus fornøyelsesparken Liseberg? Stor forskjell i pris. Man kan faktisk slippe å betale for annet enn igang på Lieberg, mens det er rundt 500kr pr pers på tusenfryd pluss uhorvelige kostnader innefor porten. For å ikke nevne rensligheten ( tusenfryd har vært en skam ang renslighet). En familie med barn vil få mye mer av en Lisebergtur enn en Tusenfrydtur for samme penger, da med opphold på campinger. 

Anonymkode: 46c9c...98e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grensa til Sverige er åpen, den har alltid vært åpen. Nordmenn har alltid kunnet reise til Sverige. Eneste er at vi må i karantene når vi kommer hjem fra Sverige. Men en stengt grense har vi aldri hatt. Reiseråd har vi, reiseforbud har vi aldri hatt.

Men tror vi kan gå uti fra at grensene i Norden åpner 15juni. Dette pga press utenifra skulle jeg tro. Men først vil de påse at alle som har råd ferierer i Norge, slik næringslivet her ikke går dunken. Selv rekker ikke mine feriepenger til 3 uker Norgesferie. Så jeg planlegger 14 dager i Sverige og 10 dagers karantene, hvis da ikke Norge fjerner karantenen innen ferien.

Du har fått med deg at endel vanlige forsikringer ikke dekkes hvis du velger å reise på ferie til utlandet basert på dagens korona regler?  
Så om du har en fin ferie uten hendelser er det evt «bare» karantenetid du må tenke på. Om det skulle skje noe med deg eller noen av de du er på tur med, kan det fort bli dyrt for deg å få transport hjem til Norsk sykehus. 

Bare sånn i tilfelle det skulle skje noe👀

Anonymkode: 4e39a...87b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Fornøyelsesparken Tusenfryd versus fornøyelsesparken Liseberg? Stor forskjell i pris. Man kan faktisk slippe å betale for annet enn igang på Lieberg, mens det er rundt 500kr pr pers på tusenfryd pluss uhorvelige kostnader innefor porten. For å ikke nevne rensligheten ( tusenfryd har vært en skam ang renslighet). En familie med barn vil få mye mer av en Lisebergtur enn en Tusenfrydtur for samme penger, da med opphold på campinger. 

Pluss at på Tusenfryd er det minimalt å gjøre for voksne som ikke liker karuseller. Mye finere å gå rundt i Liseberg mens man venter på barna. Og ikke minst mye billigere for de som kjører få eller ingen karuseller.

Anonymkode: 6639e...397

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk at det er 30 mil fra Oslo til Gøteborg. Har man en standard familiebil, er kostnaden ror å kjøre et sted mellom  to og tre tusen.

AnonymBruker
Skrevet

Det står her i denne tråden

Anonymkode: be8fc...7bb

• Opprett ny...