Gå til innhold

Svenske grensen på pressekonferansen i morgen??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper de åpner opp! For jeg sliter veldig økonomisk akkurat nå og har sprengt budsjettet. Er avhengig av Sverige turer for å overleve økonomisk. 

Anonymkode: 04f45...196

Huff da.. Luksusfellen neste?

Anonymkode: 9d3dc...ae0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå som Sverige har stengt grensen for borgere som ikke kommer fra EU /norden, er det da store muligheter for at vi fjerner vår karantene mot Sverige. Hele sykehuset Østfold er fulle av svenske arbeidere, så er jo helt tullete at den i det hele tatt har vært stengt. 

Anonymkode: 46c9c...98e

Innreiseforbud ble innført i Sverige i mars, og er nå forlenget til 15.juni. Innreiseforbudet har hele tiden vært stengt for borgere utenfor Norden/EU. Så det er bare forlengelse nå, ingen andre endringer.

Anonymkode: 74469...8db

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff da.. Luksusfellen neste?

Skjerp deg! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjerp deg! 

Skjerp meg? Jeg sier jo huff...

Skrevet

Men er ikke hva man sparer, det er utvalget man har der kontra her. Grusomt kjedelig utvalg av absolutt alt her i Norge.

Det er en del Ok skinker, salamier og oster i ferskvarer på MaxiMat på Nordby. Men det er utrolig mye dårlig kjøtt som selges der også. 

AnonymBruker
Skrevet

Veldig gøy å se språket i trådene der det diskuteres billig kjøtt og Pepsi Max i Sverige.. 🙈

Anonymkode: f705d...4e8

• Liker 7
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der et så utrolig dårlig argument. Det kommer jo selvfølgelig an på prisen! F.eks 4-pakk med Pepsi Max. 99 kr i Norge og 29,90 kr i Sverige. Da sparer man jo mye selv om kursen er svak...

Anonymkode: b7e3a...5f1

Man sparer nye mer på å drikke vann. Og det er mye bedre. Tror også veldig mye av det man sparer forsvinner i merkjøp av godis, brus og mye annet usunt man kjøper fordi det er billig, men ikke ville kjøpt hjemme. Tror også mange har et lite realistisk forhold til hva det faktisk koster å kjøre. Man regner drivstoff og bompenger, men tenker ikke på at det faktisk er en grunn til at man får omtrent kr 50,- per mil når man bruker privatbil i jobb. Og det er det mange som mener at ikke dekker reelle kostnader.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper de åpner opp! For jeg sliter veldig økonomisk akkurat nå og har sprengt budsjettet. Er avhengig av Sverige turer for å overleve økonomisk. 

Kjenner meg igjen. Takket være Sverige så kan vi kose oss med ting som "alle andre" koser seg med. Har brukt så mye penger på mat de siste par mnd her at det er helt vilt. 

Anonymkode: 58cdd...f69

AnonymBruker
Skrevet

Glutenfritt er veldig mye billigere i Sverige, og bedre utvalg. Så her blir det harryhandel når grensa åpnes.

Anonymkode: 14fb9...231

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå som Sverige har stengt grensen for borgere som ikke kommer fra EU /norden, er det da store muligheter for at vi fjerner vår karantene mot Sverige. Hele sykehuset Østfold er fulle av svenske arbeidere, så er jo helt tullete at den i det hele tatt har vært stengt. 

Har dem gjort det da? Hvorfor ikke EU også?

Anonymkode: 09f42...8a2

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dem gjort det da? Hvorfor ikke EU også?

Anonymkode: 09f42...8a2

Vedkommende du referer til her, har visst ikke fått seg med at det forbudet kom 19.mars. Det er forlenget til 15.juni.

Grensa er da ikke stengt, dere kan da dra på harrytur med 10 dagers karantene om det er så viktig med billig brus og kjøttdeig. 

Anonymkode: 0735e...ff4

AnonymBruker
Skrevet

Dere som snakker om Pepsi, kjøttdeig øl og snus; har dere sett tallet på koronainnlagte og døde i Sverige? Behovet for billig snus bør havne litt i bakgrunnen da.

Anonymkode: 97571...060

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ble grensene åpne?

Anonymkode: be8fc...7bb

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

I morgen på pressekonferansen skal de snakke om hvor vidt Svenske grensen skal åpnes igjen for oss Nordmenn.

Andre som har fått det med seg?

Husker ikke hvor jeg leste det.. Håper de åpner opp grensa snart..

Anonymkode: 9063e...345

Svenskegrensen. I ett ord.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samme om hun skriver svenske grensen eller svenskegrensen vell. Dere skjønner jo hva hun mener uansett og det er det viktigste.

Er avgjørelsen ikke tatt ennå? Finner ikke noe om det.

AnonymBruker
Skrevet

De skal vurdere det innen 15. juni🙄 Fra pressekonferansen nå

Anonymkode: 31042...593

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme om hun skriver svenske grensen eller svenskegrensen vell. Dere skjønner jo hva hun mener uansett og det er det viktigste.

Er avgjørelsen ikke tatt ennå? Finner ikke noe om det.

Grensa til Sverige er ikke åpen, nei.

Ny informasjon kommer 15.juni.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig gøy å se språket i trådene der det diskuteres billig kjøtt og Pepsi Max i Sverige.. 🙈

Anonymkode: f705d...4e8

😂 👌🏻

Anonymkode: 4e39a...87b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grensa til Sverige er ikke åpen, nei.

Ny informasjon kommer 15.juni.

Grensa til Sverige er åpen, den har alltid vært åpen. Nordmenn har alltid kunnet reise til Sverige. Eneste er at vi må i karantene når vi kommer hjem fra Sverige. Men en stengt grense har vi aldri hatt. Reiseråd har vi, reiseforbud har vi aldri hatt.

Men tror vi kan gå uti fra at grensene i Norden åpner 15juni. Dette pga press utenifra skulle jeg tro. Men først vil de påse at alle som har råd ferierer i Norge, slik næringslivet her ikke går dunken. Selv rekker ikke mine feriepenger til 3 uker Norgesferie. Så jeg planlegger 14 dager i Sverige og 10 dagers karantene, hvis da ikke Norge fjerner karantenen innen ferien.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åja du mener svenskegrensen? Det er ikke så lett å skjønne hva du mener, når du deler opp et ord som ikke skal være oppdelt. 

Anonymkode: 0fd5c...556

Jo du skjønte det! 😄 kan ikke fordra folk som er grammatikk politi. 

Anonymkode: 7de41...565

• Opprett ny...