AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #1 Skrevet 14. mai 2020 Hvem er det som får teste seg nå? Er det noen kommuner som har åpnet for at alle kan? Litt nysgjerrig, da jeg har en bror som ofte kommer med litt usannheter - men påstår til foreldrene våres at han har blitt testet to ganger nå, fordi han har vært syk. Første testen var visst negativ, men legen hadde sagt at testen kunne vise feil og han kunne ha Corona likevel. Andre testen var halvannen uke etterpå, for å friskmelde han 💁♀️ Han er ikke i noe form for risikogruppe, ikke i samfunnskritisk yrke og absolutt ikke over 65 år. Har selv vært syk, er gravid men her i denne kommunen får vi ikke teste oss om ikke vi er i risikogruppa/samfunnskritisk yrke/over 65. Anonymkode: 4038f...3fe
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #2 Skrevet 14. mai 2020 Her testes folk ganske ofte altså, både barn og voksne. Anonymkode: 3229c...275
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #3 Skrevet 14. mai 2020 Det er åpnet vesentlig opp, så kan godt være det han sier stemmer. Anonymkode: cfda5...0b8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #4 Skrevet 14. mai 2020 De var akkurat spørsmål og svar-runde på TV2 Nyhetskanalen med Bent Høie, Espen Nakstad og en overlege. De oppfordret alle som har symptomer nå til å ta kontakt med kommunen for å bli testet. De sa at det skal være kapasitet til det nå, så hvis man får nei har de har ikke de som svarer oppdatert informasjon eller de prøver å sno seg unna kostnader. Anonymkode: 71ed5...141
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #5 Skrevet 15. mai 2020 Alle med symptomer skal få lov til å teste seg. Det er litt forskjellig fra kommune til kommune hvor god kapasitet de har, men i utgangspunktet skal alle kunne det nå. Fremdeles prioriteres de som er i risikogruppe og jobber innen helsevesen/skole, men det er der det er lite kapasitet og nødvendig å prioritere. Anonymkode: 7679d...92f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #6 Skrevet 15. mai 2020 Jeg testet meg. Jeg hadde litt vondt i halsen og skal ha hjemmekontor i alle fall ut sommeren. (Jeg kommer til å sende inn en søknad om jeg kan dra på jobb en gang i juni pga noe praktisk) Anonymkode: 676ec...233
Anbefalte innlegg