AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #1 Skrevet 14. mai 2020 Jeg har foresatte som er bosatt i en annen by. De er over 65 år og min far er i risikosonen. Mine to søsken bor i samme by som foreldrene mine - en av de har barn. Min mor sitter støtt og stadig barnevakt for toåringen og 12åringen til min bror og jobber ellers i butikk, min far hjelper folk å sette ut båter i båthavna (han sitter i styret der), er på butikken som normalt. Begge har en helt vanlig hverdag. Jeg skal føde om bare noen uker, og snakket med min mor på telefonen i dag. De kommer naturligvis ikke ned til fødsel, og det skjønner jeg. Men nå sa hun at de ikke turte å ha besøk av oss i løpet av sommeren, da personer over 65 år ikke skal være med barnebarn. Jeg har og ei jente på 10 år. Jeg respekterer så klart dette, men det er litt sårt - da de som sagt sitter barnevakt ellers flere ganger i uken. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget - kanskje full av hormoner og synes det er litt vemodig at de verken kommer ned til fødsel og ikke får se babyen på mange måneder. Hvor strengt holder dere det fortsatt innad familien? Anonymkode: a75c1...56a
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #2 Skrevet 14. mai 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har foresatte som er bosatt i en annen by. De er over 65 år og min far er i risikosonen. Mine to søsken bor i samme by som foreldrene mine - en av de har barn. Min mor sitter støtt og stadig barnevakt for toåringen og 12åringen til min bror og jobber ellers i butikk, min far hjelper folk å sette ut båter i båthavna (han sitter i styret der), er på butikken som normalt. Begge har en helt vanlig hverdag. Jeg skal føde om bare noen uker, og snakket med min mor på telefonen i dag. De kommer naturligvis ikke ned til fødsel, og det skjønner jeg. Men nå sa hun at de ikke turte å ha besøk av oss i løpet av sommeren, da personer over 65 år ikke skal være med barnebarn. Jeg har og ei jente på 10 år. Jeg respekterer så klart dette, men det er litt sårt - da de som sagt sitter barnevakt ellers flere ganger i uken. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget - kanskje full av hormoner og synes det er litt vemodig at de verken kommer ned til fødsel og ikke får se babyen på mange måneder. Hvor strengt holder dere det fortsatt innad familien? Anonymkode: a75c1...56a Jeg hadde selv blitt veldig såret hvis mine foreldre hadde sagt noe slikt, hvis de ser de andre barnebarna sine. min mor er i risikogruppe men da vi bor i forskjellige byer har vi nå for en uke siden dratt på besøk til henne, blir altfor lenge å vente til over sommeren med å treffes. Det er hun selv som ønsket besøk nå. Foreldrene til min mann er yngre og friske så de har vi sett jevnt hele tiden dette har pågått. Anonymkode: 95e42...90d 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #3 Skrevet 14. mai 2020 Vi blir ihvertfall ikke mindre egoistiske med alderen, det er ihvertfall sikkert og visst! Anonymkode: 8898c...eb7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #4 Skrevet 14. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde selv blitt veldig såret hvis mine foreldre hadde sagt noe slikt, hvis de ser de andre barnebarna sine. min mor er i risikogruppe men da vi bor i forskjellige byer har vi nå for en uke siden dratt på besøk til henne, blir altfor lenge å vente til over sommeren med å treffes. Det er hun selv som ønsket besøk nå. Foreldrene til min mann er yngre og friske så de har vi sett jevnt hele tiden dette har pågått. Anonymkode: 95e42...90d Ja, jeg kjenner litt på det. Særlig da min samboer og har en mor som er over 65 år, men vi treffer henne støtt og stadig. Mamma er veldig regelrytter, og siden vi bor i en stor by i forhold til dem - så mener hun vi har mer smitte her enn hos dem. Men skulle tro så lenge vi er friske og raske, at de ville se datteren min OG så klart sitt kommende barnebarn. Særlig når de lever helt normalt sånn ellers. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi blir ihvertfall ikke mindre egoistiske med alderen, det er ihvertfall sikkert og visst! Anonymkode: 8898c...eb7 Var det et stikk til meg? 😅 i såfall, så skriver jeg at jeg forstår det og respekterer det. Men synes det er sårt og litt rart. ts Anonymkode: a75c1...56a
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #5 Skrevet 14. mai 2020 Jeg tenker at en baby kommer ikke til å smitte de. Det er evt barnehage/skole barn som det er myntet på (barnebarn). Anonymkode: 9e960...faf
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #6 Skrevet 14. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde selv blitt veldig såret hvis mine foreldre hadde sagt noe slikt, hvis de ser de andre barnebarna sine. min mor er i risikogruppe men da vi bor i forskjellige byer har vi nå for en uke siden dratt på besøk til henne, blir altfor lenge å vente til over sommeren med å treffes. Det er hun selv som ønsket besøk nå. Foreldrene til min mann er yngre og friske så de har vi sett jevnt hele tiden dette har pågått. Anonymkode: 95e42...90d Ingen over 65 år bør ha kontakt med andre, yngre eller eldre. De bør leve isolert til viruset er utryddet, for å unngå smitte, Anonymkode: becaa...836
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #7 Skrevet 15. mai 2020 Har opplevd det samme her... at svigers ikke kunne møte våre barn, men de kunne visst møte et annet barnebarn, gitt. 🙄 Anonymkode: ff4ec...d9f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #8 Skrevet 15. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen over 65 år bør ha kontakt med andre, yngre eller eldre. De bør leve isolert til viruset er utryddet, for å unngå smitte, Anonymkode: becaa...836 Håper dette var ironi Anonymkode: 251e6...b35
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #9 Skrevet 15. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen over 65 år bør ha kontakt med andre, yngre eller eldre. De bør leve isolert til viruset er utryddet, for å unngå smitte, Anonymkode: becaa...836 Så da kan må de rett og slett isolere seg for alltid da? I og med viruset ikke kommer til å bli utryddet? 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har opplevd det samme her... at svigers ikke kunne møte våre barn, men de kunne visst møte et annet barnebarn, gitt. 🙄 Anonymkode: ff4ec...d9f Ja, det føles ikke så veldig godt 😶 skjønner jo greia ved at vi bor i ulik by, men i og med jeg er veldig, veldig høygravid holder jeg meg bare hjemme. Samboer jobber, men det er bare han og en annen som jobber sammen og datteren min er frisk som en fisk. Jeg merket at svigermor til og med reagerte på at mine foreldre ikke regner med å se babyen før langt etter sommeren. Ts Anonymkode: a75c1...56a
Anbefalte innlegg