AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #1 Skrevet 14. mai 2020 Jeg har som ingressen tilsier begynt å hoste stygt idag. Greia er at jeg var i bursdagsfest igår. Skal jeg begynne å ringe rundt liksom? Si ifra at jeg hoster og greier? Har ikke testet meg for Covid19 siden jeg ikke er i risikogruppe eller noe. Gidder ikke teste meg heller tror jeg. Er jeg hysterisk nå? Har ikke spesielt lyst til å ta den ringerunden egentlig... Anonymkode: b5628...718
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #2 Skrevet 14. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke testet meg for Covid19 siden jeg ikke er i risikogruppe eller noe. Gidder ikke teste meg heller tror jeg. Er jeg hysterisk nå? Anonymkode: b5628...718 Nei, du er egoistisk. Anonymkode: 74edb...4bc 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #4 Skrevet 14. mai 2020 Og send en epost eller SMS hvis ikke du har lyst til å ringe. Det gjør akkurat samme nytte. Anonymkode: 74edb...4bc 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #5 Skrevet 14. mai 2020 Du merker ikke symptonene så raskt... Anonymkode: 92334...900
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #6 Skrevet 14. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du merker ikke symptonene så raskt... Anonymkode: 92334...900 Nei, men kan ha vært smittsom i går da.. Test deg, og spør de på teststasjonen om du bør kontakte de andre. Anonymkode: 9b7d4...628 10
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #7 Skrevet 14. mai 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har som ingressen tilsier begynt å hoste stygt idag. Greia er at jeg var i bursdagsfest igår. Skal jeg begynne å ringe rundt liksom? Si ifra at jeg hoster og greier? Har ikke testet meg for Covid19 siden jeg ikke er i risikogruppe eller noe. Gidder ikke teste meg heller tror jeg. Er jeg hysterisk nå? Har ikke spesielt lyst til å ta den ringerunden egentlig... Anonymkode: b5628...718 Selvfølgelig tester du deg! Det skylder du alle de andre du har møtt mens du muligens ar smittsom. Anonymkode: 37932...5a2 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #8 Skrevet 14. mai 2020 Ideen om å sende sms/ mail er god! Det går jeg for jeg orienterer de som var der om tilstanden min, så får det være opp til dem om de tester seg eller ei. Jeg dropper testen selv. Gidder ikke å få pinne langt opp i hjernen pga en meningsløs test. Uten tilgjengelig behandling føles det helt formålsløst. Holder avstand til folk, og går bare ut når jeg må. - ts Anonymkode: b5628...718
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #10 Skrevet 14. mai 2020 Kontakt lege eller smittegruppa i kommunen, så tar de avgjørelse på om du skal testes eller ikke. Sett deg selv i karantene og gi beskjed til de du var sammen med om at du føler deg syk, så de er informerte og selv kan vurdere å bli testet eller sette seg i karantene. Anonymkode: 18e1d...539 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #11 Skrevet 14. mai 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har som ingressen tilsier begynt å hoste stygt idag. Greia er at jeg var i bursdagsfest igår. Skal jeg begynne å ringe rundt liksom? Si ifra at jeg hoster og greier? Har ikke testet meg for Covid19 siden jeg ikke er i risikogruppe eller noe. Gidder ikke teste meg heller tror jeg. Er jeg hysterisk nå? Har ikke spesielt lyst til å ta den ringerunden egentlig... Anonymkode: b5628...718 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ideen om å sende sms/ mail er god! Det går jeg for jeg orienterer de som var der om tilstanden min, så får det være opp til dem om de tester seg eller ei. Jeg dropper testen selv. Gidder ikke å få pinne langt opp i hjernen pga en meningsløs test. Uten tilgjengelig behandling føles det helt formålsløst. Holder avstand til folk, og går bare ut når jeg må. - ts Anonymkode: b5628...718 Du bør teste deg. Hvis du tester positivt, så ber du den som arrangerte festen om å ringe rundt og si at det var noen åå featen som hadde covid og at alle må i karantene. Regner med smittevernlegen i kommunen gjør dette uansett, men det kan ta litt lenger tid. Festdeltagerne trenger ikke vite at det var akkurat du som var smittet. Hvis du har covid og ikke testet deg, så risikerer du at noen andre av festdeltagerne smitter noen i risikogruppen. Anonymkode: 7d746...7a7 12
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #12 Skrevet 14. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ideen om å sende sms/ mail er god! Det går jeg for jeg orienterer de som var der om tilstanden min, så får det være opp til dem om de tester seg eller ei. Jeg dropper testen selv. Gidder ikke å få pinne langt opp i hjernen pga en meningsløs test. Uten tilgjengelig behandling føles det helt formålsløst. Holder avstand til folk, og går bare ut når jeg må. - ts Anonymkode: b5628...718 Hvis du nekter å teste deg (som er en vanvittig hjernedød og egoistisk ting å nekte, bare fordi det er ubehagelig liksom? Skjerpings!) så må du holde deg i isolasjon i 14 dager. Du kan ikke gå ut, gå på butikken eller gå tur. Ikke møte noen. Hva får deg til å tro at du er hevet over retningslinjene? Hadde alle vært som deg ville smitteprosenten i Norge vært vanvittig høy. Heldigvis er de fleste smartere og tenker på fellesskapet foran seg selv. Anonymkode: e090b...11c 8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #13 Skrevet 14. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du nekter å teste deg (som er en vanvittig hjernedød og egoistisk ting å nekte, bare fordi det er ubehagelig liksom? Skjerpings!) så må du holde deg i isolasjon i 14 dager. Du kan ikke gå ut, gå på butikken eller gå tur. Ikke møte noen. Hva får deg til å tro at du er hevet over retningslinjene? Hadde alle vært som deg ville smitteprosenten i Norge vært vanvittig høy. Heldigvis er de fleste smartere og tenker på fellesskapet foran seg selv. Anonymkode: e090b...11c Retningslinjene er vel bare en dag etter symptomfri om ikke korona er påvist. Og det er hvertfall idiotisk hvis det er korona. Anonymkode: 339c2...56e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #14 Skrevet 14. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Retningslinjene er vel bare en dag etter symptomfri om ikke korona er påvist. Og det er hvertfall idiotisk hvis det er korona. Anonymkode: 339c2...56e Det er minst 3 døgn hvis man har Covid-19 (hvis man leser den norske teksten, det står 7 dager på engelsk). Noen land krever opptil 14 dager siden man kan teste positivt i lang tid etter at symptomene har forsvunnet. Anonymkode: 74edb...4bc
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #15 Skrevet 14. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du nekter å teste deg (som er en vanvittig hjernedød og egoistisk ting å nekte, bare fordi det er ubehagelig liksom? Skjerpings!) så må du holde deg i isolasjon i 14 dager. Du kan ikke gå ut, gå på butikken eller gå tur. Ikke møte noen. Hva får deg til å tro at du er hevet over retningslinjene? Hadde alle vært som deg ville smitteprosenten i Norge vært vanvittig høy. Heldigvis er de fleste smartere og tenker på fellesskapet foran seg selv. Anonymkode: e090b...11c Så lenge det ikke er påvist, så er det ikke isolasjon men karantene som gjelder. da kan man gå tur med god avstand å gjøre og gjøre de mest essensielle besøk i butikk og apotek. Og det spiller liten rolle om TS vil testes selv eller ikke, så lenge man ikke har en samfunnskritisk rolle eller vurderes for innleggelse så får man i praksis ikke testet seg. Testkapasiteten er lavere enn det media gir uttrykk for. Anonymkode: 35c55...82e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #16 Skrevet 14. mai 2020 Trodde bursdager ble utsatt jeg nå. I min familie har det vært både 50, 40 og 90 åringer som ikke har feiret på grunn av nettopp den situasjonen du og de andre i dette selskapet utsetter seg for. Men du må selvfølgelig prøve å få til en test, så vet du om det er en fare for at resten av gjengen kan være smittet. Anonymkode: a306a...c08
pia mater Skrevet 14. mai 2020 #17 Skrevet 14. mai 2020 På vegne av alle oss som er i risikogruppe - test deg. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #18 Skrevet 14. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde bursdager ble utsatt jeg nå. I min familie har det vært både 50, 40 og 90 åringer som ikke har feiret på grunn av nettopp den situasjonen du og de andre i dette selskapet utsetter seg for. Men du må selvfølgelig prøve å få til en test, så vet du om det er en fare for at resten av gjengen kan være smittet. Anonymkode: a306a...c08 Man kan være opptil 20 personer nå, så lenge 1 meters regelen holdes og man bruker hodet rundt smittevern. Anonymkode: 35c55...82e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #19 Skrevet 14. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man kan være opptil 20 personer nå, så lenge 1 meters regelen holdes og man bruker hodet rundt smittevern. Anonymkode: 35c55...82e Jeg vet reglene, men det er lov å tenke litt selv også. Hvorfor utsette seg selv og andre for noe man lett kan unngå? I verste fall har ts covid og har smittet de som var der, totalt unødvendig og en ting som lett kunne ha vært unngått. Anonymkode: a306a...c08 1
Kajsax Skrevet 14. mai 2020 #20 Skrevet 14. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ideen om å sende sms/ mail er god! Det går jeg for jeg orienterer de som var der om tilstanden min, så får det være opp til dem om de tester seg eller ei. Jeg dropper testen selv. Gidder ikke å få pinne langt opp i hjernen pga en meningsløs test. Uten tilgjengelig behandling føles det helt formålsløst. Holder avstand til folk, og går bare ut når jeg må. - ts Anonymkode: b5628...718 Og på grunn av sånne som deg, sprer viruset seg som ild i tørt gress. «Gidder ikke» er ikke et godt nok argument 🙂 2
Anbefalte innlegg