Gå til innhold

Nettikette

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet
For meg så blir det noe annet å skrive med store og små bokstaver på PC. Er mer nøye på skriftlige innleveringer. Sånn er jeg bare, lev med det.  :roll:

Og etter noen år med msn, så er det ikke noe rart i at jeg skriver som jeg gjør.

Jeg kan fint leve med det. Men du trenger kanskje ikke briefe med toppkarakterene dine...?

Gjest LoisLane
Skrevet
Mulig jeg er rar, men jeg synes det er fint at noen retter opp skrivefeilene mine.

That's my man!

:hjerter:

Skrevet
Jeg kan fint leve med det. Men du trenger kanskje ikke briefe med toppkarakterene dine...?

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor plutselig denne tråden skulle handle om MEG?? Skrivefeil på skrivefeil, å alt jeg gjør er visst feil. Nei faen ta, jeg gidder ikke lese flere innlegg på "nettikkette", så da kan dere like gjerne slutte å komentere meg og mitt, og heller holde dere til Topic...

Skrevet
Hva reagerer dere på når andre skriver innlegg?

La oss holde oss til tema!

Gjest kenneth
Skrevet

MSN ble jo nevnt. Jeg har selv brukt MSN og tilsvarende "hurtigkanaler" i flere år, men ser ikke helt hvorfor det skal være et bra argument for ikke å skrive ordentlig.

Benytter man hurtigspråk i en uformell omgangskrets og fint klarer å bytte til en mer formell variant når dette kreves, er jo dette uproblematisk. Nå sier jo Kula at kvaliteten på hennes språk er svekket som følge av hyppig MSN-bruk over flere år. Det er jo litt bekymringsverdig.

Jeg støtter også Rattleshakes utsagn om at vedkommende synes det er greit at folk påpeker leifer. Vel vitende om at molefonken nå skrives med O og ikke U, ser jeg lyst på fremtiden.

Gjest sexysadie
Skrevet

Nettikette for meg er at folk er saklige. Ellers så er et "tøft miljø" å foretrekke på fora.

Skrevet

Tøft miljø? Hvordan da?

Gjest sexysadie
Skrevet
Tøft miljø? Hvordan da?

At folk ikke er hårsåre.

Gjest *Fiona* gjest
Skrevet
Virkelig ms. perfect...

Tusen takk! Jeg vet det. Norsklæreren min elsket meg, seff.

så du skjønte ikke det jeg skrev da? og bare så du vet det så gikk jeg ut med 5 og 6 i norsk.

Og det hender vel det sier mer om læreren enn om eleven, det.

"Bare så du vet det", fniiis. OK, nå vet jeg det. Det hjalp! Nå har du myyye større troverdighet i mine øyne.

Synes ellers det verste er kosemosetråder, men dem kan man jo hoppe over når det blir for ille. Enig med SexySadie.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Jeg vet ikke reagerer av spydige personlige kommentarer, ellers kan folk bruke store bokstaver og utropstegn for min del hvis det er sånn de føler seg.

Gjest Guest
Skrevet
Tusen takk! Jeg vet det. Norsklæreren min elsket meg, seff.

Og det hender vel det sier mer om læreren enn om eleven, det.

"Bare så du vet det", fniiis. OK, nå vet jeg det. Det hjalp! Nå har du myyye større troverdighet i mine øyne.

Synes ellers det verste er kosemosetråder, men dem kan man jo hoppe over når det blir for ille. Enig med SexySadie.

Permanent premenstruelle kvinner som tror bitchyhet har noe med bein i nesa å gjøre er vel det verste. Men som kosemose så har ikke det noe med nettikette å gjøre. Når det kommer til nettikette så finner jeg det trivelig at folk klarer å svare på det det spørres etter.

Gjest Gjest_*Fiona*_*
Skrevet
Permanent premenstruelle kvinner som tror bitchyhet har noe med bein i nesa å gjøre er vel det verste. Men som kosemose så har ikke det noe med nettikette å gjøre. Når det kommer til nettikette så finner jeg det trivelig at folk klarer å svare på det det spørres etter.

Nest etter hårsåre gjester som mener at enhver ytring uten blomster i stemmen nødvendigvis må være hormonbasert, er subtile og slett ikke fullt så subtile fornærmelser omtrent på nivå, vil jeg si :ler: (kan heller ikke se det er gjort noen kobling noe sted her mot "bein i nesa". Men du er kanskje ikke helt objektiv, "gjest"? ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...