-Fisken- Skrevet 28. juni 2005 #41 Skrevet 28. juni 2005 Jeg reagere på bare store bokstaver - det blir som å skrike. Overdrevent med utropstegn og spørsmålstegn reagerre jeg og på. Og innlegg skrevet på dialekt eller skrevet med overdreven bruk av smileys orker jeg ikke å lese. Med overdreven bruk mener jeg smileys innimellom ordene absolutt overalt. Ellers så er smileys bare fint i passe mengder, får fram de rett følelsene på innleggene Enig her.
kula Skrevet 28. juni 2005 #42 Skrevet 28. juni 2005 Kenneth, det virker for meg som om du analyserer språket og prikker i trådene mer enn selve budskapet bak innleggene. Slapp av litt da, LES istedet for å STUDÈR.
Gjest Violetta Skrevet 28. juni 2005 #43 Skrevet 28. juni 2005 Er enig med mange her jeg. Irriterer meg visst over det samme som de fleste andre. Pluss at jeg irriterer meg over innlegg der temaet ikke beskriver innholdet, som f.eks. "Hjeeeelp..." Ja den type overskrifter gjør at jeg glatt hopper over det innlegget og heller leser noe annet.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 28. juni 2005 #44 Skrevet 28. juni 2005 God netikette som folk her og på andre forum kunne ha benyttet seg mer av før de spør: Link Altås delvis enig med Kenneth. Feilposting irriterer også litt. Slik som når folk spør om du har kvise i rumpa og poster det under "aktuelle saker" eller "generell debatt".
Gjest kenneth Skrevet 28. juni 2005 #45 Skrevet 28. juni 2005 Kenneth' date=' det virker for meg som om du analyserer språket og prikker i trådene mer enn selve budskapet bak innleggene. Slapp av litt da, LES istedet for å STUDÈR.[/quote']Det kan godt være jeg gaper over for mye i min kritikk, i.f.t. trådens intensjon. Det er jo ikke det at jeg ikke skjønner hva folk mener. (Vel, av og til det og). Men jeg er oppriktig opptatt av en viss språklig bevissthet, og en viss selvdisiplin hva postlegging angår. Sånn jeg ser det, er det riiimelig lite som skal til før en med god samvittighet kan postlegge noe som ikke får en til å fremstå som en fjortis. Ja, jeg er en språklig utgave av Monica Geller (Friends), det skal jeg innrømme. Og selv om jeg skriver ut fra egeninteresse, må det da være til det beste for "allmennheten" at man forsøker å holde et visst nivå? (Skal vi la språket forvitre?)
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 29. juni 2005 #46 Skrevet 29. juni 2005 Veldig enig med siste taler. Som jeg har sagt før, noen ganger stenger faktisk framstillingen for innholdet - og da hjelper det lite at man har gode poenger etc når leseren rett og slett ikke forstår det (eller blir så irritert over mangelen på framstillingsmåten at man ikke gidder å lese det)
Gjest *Fiona* Skrevet 30. juni 2005 #47 Skrevet 30. juni 2005 LES, istedet for å STUDÈR Jeg kan ikke dy meg... Som Kenneths frivillige høyre hånd må jeg bare nevne at det heter "i stedet" i to ord, og infinitivsmerket å har ingenting foran STUDÈR å gjøre. I tillegg er aksenten feil vei, det skulle i så fall vært É. For mange skrivefeil og/eller dårlig språk forteller meg noe om personen som sitter bak tastaturet. Det kan gå en kule varmt for hvem som helst av oss, men jevnt over synes jeg skikkelig dårlig språk gir en elendig troverdighet, i tillegg til at det er slitsomt å lese. Men det er stor forskjell på noen feilskjær i ny og ne, og det å skrive et innlegg så fullt av feil at man gir opp før man kommer til siste setning. På lik linje med de fleste her vil jeg si at det selvsagt er enkelte ting som irriterer, men nå er Internett og KG heldigvis preget av høyst frivillig deltakelse, så noe stort problem er det ikke. Hjemme har jeg fjernkontrollen til å skifte kanal hvis det er noe jeg ikke liker, her kan jeg bare la være å lese. Ta daaa! :-)
Gjest Embla s Skrevet 12. juli 2005 #48 Skrevet 12. juli 2005 Jeg reagerer på villedende/dårlige overskrifter, også gidder jeg som regel ikke lese lange innlegg uten avsnitt. Alt annet er ok for meg.
kula Skrevet 16. juli 2005 #49 Skrevet 16. juli 2005 Jeg kan ikke dy meg... Som Kenneths frivillige høyre hånd må jeg bare nevne at det heter "i stedet" i to ord, og infinitivsmerket å har ingenting foran STUDÈR å gjøre. I tillegg er aksenten feil vei, det skulle i så fall vært É. For mange skrivefeil og/eller dårlig språk forteller meg noe om personen som sitter bak tastaturet. Virkelig ms. perfect... så du skjønte ikke det jeg skrev da? og bare så du vet det så gikk jeg ut med 5 og 6 i norsk.
Gjest kenneth Skrevet 16. juli 2005 #50 Skrevet 16. juli 2005 Virkelig ms. perfect... så du skjønte ikke det jeg skrev da? og bare så du vet det så gikk jeg ut med 5 og 6 i norsk. ← Haha, noen ble visst litt molefunkne. Å faktisk kunne forstå hva folk skriver/mener er neppe hovedpoenget til dine meningsmotstandere i denne tråden. Og, hadde jeg fremhevet mine glimrende karakterer i norsk, ville jeg sannsynligvis vært påpasselig med å starte setninger med stor bokstav (Selv fikk jeg vel 3, og kan således tillate meg litt slingringsmonn). Læreren: Du Kenneth, kan du forklare meg forskjellen på et kåseri og et essay? Kenneth: Nei.
:-) anna Skrevet 16. juli 2005 #51 Skrevet 16. juli 2005 Haha, noen ble visst litt molefunkne. Greier ikke å dy meg... Nå heter det vel strengt tatt molefonken, med O. Og altså molefonkne... Men egentlig skulle jeg si at jeg er helt enig med Kenneth i alt han har skrevet!!! (Rent bortsett fra den hårreisende skrivefeilen da ) Jeg for min del irriterer meg over tråder på tre sider der det bare er ett eller to "ordentelige" innlegg, mens resten er leende smilyer. Sånne:
kula Skrevet 16. juli 2005 #52 Skrevet 16. juli 2005 (endret) Og, hadde jeg fremhevet mine glimrende karakterer i norsk, ville jeg sannsynligvis vært påpasselig med å starte setninger med stor bokstav ← Så kan jeg også legge til at jeg gikk på en steinalderskole som aldri brukte pc til innleveringer i norsk heller... Så mitt argument blir da at jeg rett og slett ikke har giddet å henge meg opp i bruk av store og små bokstaver; fordi det har aldri vært et behov for det. og som du sikkert vet; gammel vane er vond å vende Endret 16. juli 2005 av kula
Gjest kenneth Skrevet 16. juli 2005 #53 Skrevet 16. juli 2005 Greier ikke å dy meg... Nå heter det vel strengt tatt molefonken, med O. Og altså molefonkne... (...)← Påkker åg...
Gjest LoisLane Skrevet 17. juli 2005 #54 Skrevet 17. juli 2005 Så kan jeg også legge til at jeg gikk på en steinalderskole som aldri brukte pc til innleveringer i norsk heller... Så mitt argument blir da at jeg rett og slett ikke har giddet å henge meg opp i bruk av store og små bokstaver; fordi det har aldri vært et behov for det. og som du sikkert vet; gammel vane er vond å vende ← Hvorfor brukte du semikolon her? Trodde man brukte små og store bokstaver i skriftlige innleveringer, jeg.
Vibs Skrevet 17. juli 2005 #55 Skrevet 17. juli 2005 Jeg må si meg enig med Kenneth i veldig mye av det han skriver. Samtidig kommer det helt an på min egen dagsform mht hva jeg irriterer meg over. Noen ganger er enkelte feil fryktelig irriterende, andre ganger er de bare morsomme.
lillesky Skrevet 17. juli 2005 #56 Skrevet 17. juli 2005 Innlegg på dialekt orker ikke jeg heller, spesielt ikke nordnorske innlegg med bruk av mye smielys og utropstegn. ← Ka du sei?!?! Språkfeil henger jeg meg ikke opp i (ikke alle skriver perfekt, men jeg mener likevel at vi må få poste). Er enig i at det er slitsomt å lese dialekt. Store bokstaver og overdreven bruk av ? og ! er tullete.
kula Skrevet 17. juli 2005 #57 Skrevet 17. juli 2005 (endret) Hvorfor brukte du semikolon her? Trodde man brukte små og store bokstaver i skriftlige innleveringer, jeg. ← For meg så blir det noe annet å skrive med store og små bokstaver på PC. Er mer nøye på skriftlige innleveringer. Sånn er jeg bare, lev med det. Og etter noen år med msn, så er det ikke noe rart i at jeg skriver som jeg gjør. Endret 17. juli 2005 av kula
kula Skrevet 17. juli 2005 #58 Skrevet 17. juli 2005 Språkfeil henger jeg meg ikke opp i (ikke alle skriver perfekt, men jeg mener likevel at vi må få poste). ←
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. juli 2005 #60 Skrevet 17. juli 2005 Mulig jeg er rar, men jeg synes det er fint at noen retter opp skrivefeilene mine. Jeg har forlengst innsett at jeg ikke er perfekt .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå