Gjest Violetta Skrevet 26. juni 2005 #1 Skrevet 26. juni 2005 Hva reagerer dere på når andre skriver innlegg? Selv reagerer jeg negativt på at det skrives med bare store bokstaver, spesielt i overskrifter. Jeg mener, jeg svarer på de trådene jeg selv vil, og store bokstaver virker bare negativt på meg. Det tiltrekker ikke oppmerksomhet slik at jeg får mer lyst til å svare, men gjør heller at jeg fokuserer mer på skriften enn innholdet. :-? Jeg stusser også litt over overdreven bruk av utropstegn, spørsmålstegn og andre tegn. Enkelte ganger passer det, andre ganger blir det litt teit!!!!!!! ( ) Jeg synes derimot det er bare fint med smileys. De gjør at man kan tolke humøret til den som skriver.
Gjest Darcy Skrevet 26. juni 2005 #2 Skrevet 26. juni 2005 Jeg reagerer også på bare store bokstaver i innlegg, overdreven bruk av utropstegn, spørsmåltegn o.l, men også på innlegg skrevet på dialekt, sms-språk, bruk av z istedenfor s osv..
Gjest messengerboy Skrevet 26. juni 2005 #3 Skrevet 26. juni 2005 Jeg reagerer ikke på sånt. Så lenge meningen kommer såpass frem i et innlegg at jeg skjønner hva som står der, synes ikke jeg at det gjør noe om bokstavene er store eller små, utropstegn eller hva det måtte være. Jeg er kanskje heller så pirkete at jeg reagerer på om det er skrivefeil og slikt. Vi har jo alle vår særegne måte vi ordlegger oss på :-)
Gjest z Skrevet 26. juni 2005 #4 Skrevet 26. juni 2005 Caps lock, fjortis-sms-språk, mange utropstegn, mange punktum, hele innlegg skrevet på dialekt - slike ting. Jeg leser ikke sånt, vanligvis.
Gjest Catwoman Skrevet 26. juni 2005 #5 Skrevet 26. juni 2005 Jeg reagere på bare store bokstaver - det blir som å skrike. Overdrevent med utropstegn og spørsmålstegn reagerre jeg og på. Og innlegg skrevet på dialekt eller skrevet med overdreven bruk av smileys orker jeg ikke å lese. Med overdreven bruk mener jeg smileys innimellom ordene absolutt overalt. Ellers så er smileys bare fint i passe mengder, får fram de rett følelsene på innleggene
Sommerfugl Skrevet 26. juni 2005 #6 Skrevet 26. juni 2005 Jeg orker ikke lese innlegg som ikke har avsnitt.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2005 #7 Skrevet 26. juni 2005 Innlegg på dialekt orker ikke jeg heller, spesielt ikke nordnorske innlegg med bruk av mye smielys og utropstegn. Vet ikke hvorfor nevnte irritasjonsmomenter har en tendens til å henge i hop, men sånn er det nå engang. Ikke no imot nordlendinger her nå, men må konse så veldig hvis jeg skal lese det... Stavangersk går greit, har lært meg det etterhvert, men foretrekker bokmål. Er heller ingen nynorskelsker, men det er bedre enn knotete dialekt ihvertfall... En kompis av meg var tidligere sammen med en dame fra Sogn (?) eller noe... Sånne som sier/skriver au-lyder... Eh, litt vanskelig å forklare, men sjau pau dau... Og sånn...
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2005 #8 Skrevet 26. juni 2005 Jeg reagerer ikke på sånt. Så lenge meningen kommer såpass frem i et innlegg at jeg skjønner hva som står der, synes ikke jeg at det gjør noe om bokstavene er store eller små, utropstegn eller hva det måtte være. Jeg er kanskje heller så pirkete at jeg reagerer på om det er skrivefeil og slikt. Vi har jo alle vår særegne måte vi ordlegger oss på :-) Samme her
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 26. juni 2005 #9 Skrevet 26. juni 2005 Lange innlegg som står uten punktum, stor bokstav og avsnitt pleier jeg å hoppe over fordi de er innmari tunge å lese. Ellers styrer jeg som oftest også unna innlegg som inneholder mye herregud, lissm, azz, skjerp deg osv fordi de ofte viser seg å være skrevet for å provosere mest mulig.
Tiit Skrevet 26. juni 2005 #10 Skrevet 26. juni 2005 Tror jeg er rimelig alt-lesende, og reagerer ikke på så veldig mye. Alle er man forskjellige i RL og så også her inne. Men jeg kjenner at dersom det er forferdelig mye skrivefeil i et innlegg, så tar jeg det ikke like mye på alvor som et velskrevet innlegg. Og da mener jeg slik at jeg nesten ikke forstår hva som står der fordi det ikke henger ordentlig sammen. Syns det er forfriskende med smiliyes, og også med utropstegn, punktum, spørsmålstegn osv. Alt som er med på å uttrykke følelsene til den som skriver, syns jeg blir betydningsfullt her inne.
Gjest synseren Skrevet 26. juni 2005 #11 Skrevet 26. juni 2005 Betyr ikke store bokstaver at du roper?? Derfor blir det sett på som uhøfelig. Er selv storforbruker av smilys :-). Synes det er kjekt å illustrere hva jeg føler/ mener. Ellers irriterer jeg meg ikk over noe spesielt med andre sine innlegg. Bortsett fra tråder som jeg er sterkt uenige i.
Gjest kenneth Skrevet 26. juni 2005 #12 Skrevet 26. juni 2005 Min drømmetråd har jeg her funnet! Det er godt å se at det ikke bare er jeg som irriterer meg over slike ting. Noe av det som strengt tatt plager meg litt: 1) De endeløse innleggene totalt blottet for substans, hvor det eneste motivet tilsynelatende er å postlegge et innlegg. (Som om noen samler russepoeng nærmest). 2) Nå er vel KG for mange uformelt tidsfordriv, og således ikke noe man vel legger sjela si i. (Avhengig av type forum selvsagt). Jeg er intet unntak i så måte. Dette gjenspeiles i måten mange totalt neglisjerer rettskrivning. Hvis man i gjennomsnitt har 28 leifer pr. 100 ord, bør man vel vurdere å forfatte innlegget i Word, for deretter å kjøre stavekontroll, før man postlegger. I mine øyne handler det litt om respekt for andre lesere også. Alle bidrar med en leif i ny og ne, mens noen er notoriske slurvere. 3) Et fjernt forhold til språket/hurtigtasting/etc. når kjæresten din røyker.. - Hvorfor 2 punktum? Fylleangst:S - Hæ? ":S"? "Hva kan diskuteres her da??" - Du har x antall forum, hver som inneholder x antall tråder. Det er vel bare å klikke seg inn og titte? 4) Postlegging av en nyhetslink på VG (eller andre medier), uten noe som helst tillleggskommentar. De fleste vil jeg anta har sett nyheten. Har man ikke noe på hjertet - utover å oppnå tilfredsstillelse ved å poste et innlegg - er det liten vits å lage en link til VG. Ellers er jeg enig i det meste som allerede har blitt nevnt. 5) Signaturer generelt. Innlegg hvor teksten utgjør 20% og signaturen 80% blir i mine øyne litt, tja, dustete. Signaturer av Oscar Wilde o.l. sier fint lite om deg, tro det eller ei. 6) Folk som spør om de mest utrolige ting. Eks. "Hva slags farge har du på PC'en din?", "Hva slags bil har du?" osv. 7) Meningsmålinger, hvor avsender enten 1) synes det er fascinerende å se på at noen "stemmer" på noe han/hun har "produsert" 2) tror at resultatet er noe som kan brukes til noe som helst. (Eksempelvis: "Røyker du?", "Har du lappen?") Greit nok, noe er snikk-snakk, men "det får da være måte på". Det var det jeg kom på i farten... Forresten, å spørre om ting som "Hvor er Elverum?" er relativt hårreisende. Ikke geografisk sett, men fordi folk som klarer å registrere seg på KG også burde være i stand til å finne ut dette på 33 sekunder ved hjelp av en søkemotor. (Latskap? Glede ved å postlegge? Ikke vet jeg). Dette er ihvertfall mine synspunkter. Noen vil nok hevde at jeg er litt for pirkete. Og litt for streng. (Da venter jeg på en syrlig tilbakemelding om lange innlegg )
Gjest Violetta Skrevet 26. juni 2005 #13 Skrevet 26. juni 2005 Kenneth, du har en nedlatende "tone" i innlegget ditt som jeg finner støtende. Når det gjelder hva folk spør om, har jeg bare en kommentar: Du trenger ikke å klikke deg inn i tråder du ikke finner interessante. Som oftest (ikke alltid, og det irriterer jeg meg over), sier overskriften en del om hva innlegget handler om. Da kan du rett og slett velge å ikke klikke deg inn der noen spør hvor Elverum er. Klikk deg inn på noe mer interessant, eller gå deg en tur. Arrogante brukere som prøver å styre hva folk kan eller ikke kan spørre om reagerer jeg veldig negativt på.
Gjest kenneth Skrevet 27. juni 2005 #14 Skrevet 27. juni 2005 Kenneth, du har en nedlatende "tone" i innlegget ditt som jeg finner støtende. Når det gjelder hva folk spør om, har jeg bare en kommentar: Du trenger ikke å klikke deg inn i tråder du ikke finner interessante. Som oftest (ikke alltid, og det irriterer jeg meg over), sier overskriften en del om hva innlegget handler om. Da kan du rett og slett velge å ikke klikke deg inn der noen spør hvor Elverum er. Klikk deg inn på noe mer interessant, eller gå deg en tur. Arrogante brukere som prøver å styre hva folk kan eller ikke kan spørre om reagerer jeg veldig negativt på. Når det gjelder "Elverums-innlegget", lød faktisk tittelen "Elverum". Ikke så lett å avfeie tråden på bakgrunn av det vel? Det er ytterst sjelden man med sikkerhet kan si om tråden er av interesse eller ei, basert på overskriften. Eksempelvis synes jeg denne tråden var et humoristisk innslag i min hverdag, selv om den på tross av sin aktualitet vel hører hjemme på et annet forum: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...d1e54dddcc86ff1 Dette kunne like gjerne vært en av de innleggene med en VG-link som jeg nevner, men det var jo ikke det. Så lenge man faktisk diskuterer sak, ser jeg ikke helt at litt småarrogante tendenser nødvendigvis skal være så ille. Men jeg har full forståelse for ditt syn, bevares. (Jeg sier dog ikke at min påståtte arroganse var av forsettlig karakter). Sånn jeg ser det, var denne tråden åpen for min type ytring. Arroganse kan sikkert føyes til listen om nettikette, men la nå ikke dette helt overskygge mitt forsøk på et konstruktivt bidrag. Var du forresten enig i noe av det jeg skrev, eller ble ditt sinn formørket av min krasse penn? At du "reagerer veldig negativt på" mitt innlegg gjør vel heller ikke så stort inntrykk på meg. Og ettersom din respons ei heller var helt fri for arroganse, ei heller fullspekket av ydmykhet, er du farlig nær å være en aktør i skuespillet om de som kastet harde gjenstander i huset av glass.
Lillesøster Skrevet 27. juni 2005 #15 Skrevet 27. juni 2005 Jeg leser aldri innlegg der det står (langt) bak overskriften.
Gjest Gjesta Skrevet 27. juni 2005 #16 Skrevet 27. juni 2005 Jeg syns folk får uttrykke seg på den måte de vil her på Kg, hvis jeg ikke finner tråder/innlegg interessante så lar jeg bare være å lese dem. Hvordan et innlegg er formulert/kommer til uttrykk sier noe om seriøsitet og modenhet hos den som har skrevet det. Og jeg må innrømme at jeg ikke klarer å anse folk som skriver f.eks sms-språk som veldig modne/seriøse, men jeg syns de må få lov til å gjøre det hvis de vil. Hva folk spør om på KG er meg totalt likegyldig - jeg syns ikke det har noe med nettikette å gjøre.
Caramba Skrevet 27. juni 2005 #17 Skrevet 27. juni 2005 Litt arroganse er moro når man diskuterer, synes jeg. Dette er et diskusjonsforum, og da skal det være lov å komme med litt skarpe meldinger når man legger inn et svar. Enda bedre når skarpe innlegg er velformulerte. Skrivefeil kan være irriterende, men alle har lov til å komme med sin mening, selv om rettskriving ikke er deres sterkeste side. Mangelen på avsnitt i laaaaaaange innlegg er slitsomt, sånne gidder jeg ikke lese.
Gjest LoisLane Skrevet 27. juni 2005 #18 Skrevet 27. juni 2005 Jeg hater caps lock! Fatter ikke hvorfor noen bruker det. Dessuten reagerer jeg på manglende avsnitt i milelange innlegg, "tankeprikker" og gjennomgående skriveleifer. Er heller ikke så veldig glad i denne: , særlig ikke når den ganges opp x antall ganger. Det gjør meg ingenting at folk lurer på hvilken farge jeg har på bilen etc. Det er klart at ordlekene og noen andre kategorier er bare tidsfordriv, men so what? Jeg er litt til og fra på disse. Har også forståelse for at folk poster innlegg som man lett kan google seg svaret på. Har selv gjort det, og da er jeg gjerne ute etter noe mer enn rene fakta - som personlige erfaringer, anbefalinger etc.
Gjest Violetta Skrevet 27. juni 2005 #19 Skrevet 27. juni 2005 Kenneth - jeg reagerer negativt på arroganse både her og ellers i livet. Ellers er jeg enig i mye av det du skriver, og ser ikke bort i fra at jeg selv kan virke arrogant på andre i blant. Det er ikke alltid lett å innse hvordan måten man selv uttrykker seg på virker på andre. Ellers er jeg enig i en del av det du skriver ja, uten at jeg tror at det har noen betydning.
Gjest verona Skrevet 27. juni 2005 #20 Skrevet 27. juni 2005 reagerer på innlegg hvor man kritiserer skrivemåte,dialekt,innhold,svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå