AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #1 Skrevet 14. mai 2020 Hvor lenge varte det, evt hva gjorde du når det falt av? Kunne du bleke tennene? Blir fargen på tennene ujevn etterhvert? Andre erfaringer? Anonymkode: 065ca...403
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #2 Skrevet 14. mai 2020 Hva mener du med å få utført komposittbonding? Kompositt = fyllmassen, og bondingen = "limet" som får kompositten til å feste seg. Kompositt brukes til å fylle hull ved karies, eller bygge opp tenner som er slitt eller har frakturert av biter. Mener du fiksering av to tenner kanskje? Anonymkode: 39317...60d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #3 Skrevet 14. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med å få utført komposittbonding? Kompositt = fyllmassen, og bondingen = "limet" som får kompositten til å feste seg. Kompositt brukes til å fylle hull ved karies, eller bygge opp tenner som er slitt eller har frakturert av biter. Mener du fiksering av to tenner kanskje? Anonymkode: 39317...60d Er usikker på hva det heter på norsk, men det er i hvert fall det det kalles på engelsk. Fikk ideen av denne videoen. Har mellomrom mellom tennene. Anonymkode: 065ca...403
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #4 Skrevet 14. mai 2020 Ser jo bare ut som det er brukt fyllinger i mellom tennene? Må jo se forferdelig ut i annen vinkel? Anonymkode: eaa4f...6f2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #5 Skrevet 14. mai 2020 Hun i videoen har nok fått bygget opp frakturerte tennene med kompositt, og så har de byttet kompositten med ny nå ettersom de hadde stått en stund og hun i tillegg hadde bleket tennene og dermed ble de veldig synlige. Vanlig behandling hvis man knekker av en bit av en tann, enkelt og rimelig, og kan bli veldig pent. Så dette er ikke en estetisk behandling man gjør uten at tannen er skadet som hos hun her. Kompositt (og fasetter/kroner osv) endrer ikke farge ved bleking. Så om man har fyllinger og bleker tennene må disse gjerne byttes ut, hvertfall de som synes. Forøvrig synes jeg hun her har helt utrolig unaturlig hvite tenner. Ikke pent. Men kompositten matcher i hvertfall da 😅 Anonymkode: 39317...60d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #6 Skrevet 14. mai 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun i videoen har nok fått bygget opp frakturerte tennene med kompositt, og så har de byttet kompositten med ny nå ettersom de hadde stått en stund og hun i tillegg hadde bleket tennene og dermed ble de veldig synlige. Vanlig behandling hvis man knekker av en bit av en tann, enkelt og rimelig, og kan bli veldig pent. Så dette er ikke en estetisk behandling man gjør uten at tannen er skadet som hos hun her. Kompositt (og fasetter/kroner osv) endrer ikke farge ved bleking. Så om man har fyllinger og bleker tennene må disse gjerne byttes ut, hvertfall de som synes. Forøvrig synes jeg hun her har helt utrolig unaturlig hvite tenner. Ikke pent. Men kompositten matcher i hvertfall da 😅 Anonymkode: 39317...60d Så man kan ikke bestille time for denne behandlingen hvis tennene ikke er skadet? Anonymkode: 065ca...403
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #7 Skrevet 14. mai 2020 40 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor lenge varte det, evt hva gjorde du når det falt av? Kunne du bleke tennene? Blir fargen på tennene ujevn etterhvert? Andre erfaringer? Anonymkode: 065ca...403 Mener du skallfasetter? Anonymkode: d4af4...203
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #8 Skrevet 14. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du skallfasetter? Anonymkode: d4af4...203 Nei, med skallfasetter må man vel slipe tennene. Anonymkode: 065ca...403
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #9 Skrevet 14. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Så man kan ikke bestille time for denne behandlingen hvis tennene ikke er skadet? Anonymkode: 065ca...403 Nei. Dette er ikke en behandling for å endr epå tennenes farge, men for å fylle på en skade eller der man har boret bort hull. Eller erstatte slitt gammel kompositt.Hvorfor skal du få lagt fylling når du ikke har skade? Da måtte du boret bort tannsubstans for å få plass til fyllingen. Og det gjør ikke tannlegen uten en veldig god grunn. Emalje er bedre enn alt man kan erstatte det med. Fasetter kan settes på, men da sliper man bort ganske mye emalje for å få plass til dette også. En god tannlege gjør ikke dette uten at det er klart behov da det svekker tannen, og øker risiko for karies på tannen. Anonymkode: 39317...60d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #10 Skrevet 14. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Dette er ikke en behandling for å endr epå tennenes farge, men for å fylle på en skade eller der man har boret bort hull. Eller erstatte slitt gammel kompositt.Hvorfor skal du få lagt fylling når du ikke har skade? Da måtte du boret bort tannsubstans for å få plass til fyllingen. Og det gjør ikke tannlegen uten en veldig god grunn. Emalje er bedre enn alt man kan erstatte det med. Fasetter kan settes på, men da sliper man bort ganske mye emalje for å få plass til dette også. En god tannlege gjør ikke dette uten at det er klart behov da det svekker tannen, og øker risiko for karies på tannen. Anonymkode: 39317...60d Jeg har mellomrom mellom tennene som jeg vil fylle. Tror ikke noe må bores da. Anonymkode: 065ca...403
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #11 Skrevet 14. mai 2020 Jeg har gjort dette på fortennene da de var korte og slitte etter tanngnissing. Ble veldig fornøyd. Tannlegen sa det kan sitte på alt fra 10 dager til 10 år. Tror ikke jeg kan bleke tennene nå, blir vel stor forskjell. Skal også fylle på en tann som er liten ( en tannsykdom) for å fylle et mellomrom, får dekket halve prisen. Hør med tannlegen din! Anonymkode: 71d08...d56
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #12 Skrevet 14. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har mellomrom mellom tennene som jeg vil fylle. Tror ikke noe må bores da. Anonymkode: 065ca...403 Du får ikke limt på noe som helst uten å slipe hvertfall litt på overflaten av tannen, man må ha en ru overflate å "lime" det man skal ha på. Men om det er det du vil ha løst, så er det mulig å gjøre med kompositt. Det er ikke en like vrig løsning som fasetter, men det er mindre inngripende. Du kan jo bestille en sjekk hos tannlegen og så høre hvilke alternativer som er aktuelt i ditt tilfelle og prognosene for disse. Tannleger har mange løsninger 😉 Hvis du plages av mellomrommet, så kan det gjøres noe med. Det beste for tennene dine er dog å la de være, om du klarer å omfavne at mellomrommet gir smilet ditt karakter. Men nå vet jo ikke jeg hvor stort mellomrommet er da, og forstår at et stort mellomrom kan være uønsket for deg. 😊 Anonymkode: 39317...60d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #13 Skrevet 14. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får ikke limt på noe som helst uten å slipe hvertfall litt på overflaten av tannen, man må ha en ru overflate å "lime" det man skal ha på. Men om det er det du vil ha løst, så er det mulig å gjøre med kompositt. Det er ikke en like vrig løsning som fasetter, men det er mindre inngripende. Du kan jo bestille en sjekk hos tannlegen og så høre hvilke alternativer som er aktuelt i ditt tilfelle og prognosene for disse. Tannleger har mange løsninger 😉 Hvis du plages av mellomrommet, så kan det gjøres noe med. Det beste for tennene dine er dog å la de være, om du klarer å omfavne at mellomrommet gir smilet ditt karakter. Men nå vet jo ikke jeg hvor stort mellomrommet er da, og forstår at et stort mellomrom kan være uønsket for deg. 😊 Anonymkode: 39317...60d Takk. Anonymkode: 065ca...403
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #14 Skrevet 14. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun i videoen har nok fått bygget opp frakturerte tennene med kompositt, og så har de byttet kompositten med ny nå ettersom de hadde stått en stund og hun i tillegg hadde bleket tennene og dermed ble de veldig synlige. Vanlig behandling hvis man knekker av en bit av en tann, enkelt og rimelig, og kan bli veldig pent. Så dette er ikke en estetisk behandling man gjør uten at tannen er skadet som hos hun her. Kompositt (og fasetter/kroner osv) endrer ikke farge ved bleking. Så om man har fyllinger og bleker tennene må disse gjerne byttes ut, hvertfall de som synes. Forøvrig synes jeg hun her har helt utrolig unaturlig hvite tenner. Ikke pent. Men kompositten matcher i hvertfall da 😅 Anonymkode: 39317...60d Jo hvitere tenner, jo bedre spør du meg.. Anonymkode: 60606...388 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #15 Skrevet 15. mai 2020 14 hours ago, AnonymBruker said: Jo hvitere tenner, jo bedre spør du meg.. Anonymkode: 60606...388 Tenner er ikke hvite naturlig. Jo hvitere tenner utover naturlige skalaen, jo rarere og mer unaturlig ser det ut. Men nå er det jo unaturlig som er idealet om dagen da, mange som går rundt og ikke ser naturlige ut i det hele tatt med fake lepper og vipper og uten mimikk, og kritthvite tenner. Så er vel endel som synes det ser fint ut. Håper virkelig at trenden gir seg etterhvert. 😂 Anonymkode: 39317...60d
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #16 Skrevet 15. mai 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo hvitere tenner, jo bedre spør du meg.. Anonymkode: 60606...388 Jeg synes det ser litt komisk ut når tenna er hvitere enn teksten bak og det hvite i øya. (Bilde hentet fra Google). Anonymkode: 9714b...999 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #17 Skrevet 15. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det ser litt komisk ut når tenna er hvitere enn teksten bak og det hvite i øya. (Bilde hentet fra Google). Anonymkode: 9714b...999 Fortsatt tusen ganger bedre enn gule tenner. Anonymkode: 58490...50f 1
Djungelvrål Skrevet 15. mai 2020 #18 Skrevet 15. mai 2020 Ser dumt ut med for hvite tenner ja, litt desperat.
galaxii Skrevet 10. februar #19 Skrevet 10. februar (endret) Har fått endel reklame for edge bonding via facebook og tenkte å gjøre dette, men ikke fixa riktig enda, men tenna er klare til å limes på. Har endel skader på på de forreste tennene, så. Endret 10. februar av galaxii
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå