Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått positiv el test i flere ganger de siste pp’ene.. 

hva kan man gjøre med det? 
denne pp hadde jeg pos test i 6 dager.. 

Anonymkode: da467...90a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den er positiv som i to like sterke streker eller to streker?

Anonymkode: 7a11c...be5

AnonymBruker
Skrevet

Positiv som teststreken er sterkere enn den som alltid kommer.. 

Jeg lurer på om egget ikke slipper

AnonymBruker
Skrevet

Har du regelmessige sykluser? Mener det du beskriver ofte skjer hos kvinner med PCOS. 

Anonymkode: e991a...cd2

AnonymBruker
Skrevet

Såpass ja.. nei det har jeg ikke sjekket.. har ikke akkurat regelmessig nei.. kanskje det er grunnen.. 

skal ta det opp med gyn neste gang.. har lest litt om at egget ikke slipper at man ratt kan få ovitrelle for det.. om jeg husker riktig.. kan jeg spørre etter det? 

Skrevet

Det er veldig lenge å ha LH-topp ja, så jeg ville nok fått det sjekket. Så kan du få oppfølging av UL før EL (se på eggstokkene og eggene) og blodprøve for å sjekke progresteronnivået. Ovitrelle hjelper til at egget slipper ja. Det fikk jeg sist gang jeg prøvde, og ble gravid ved første bruk. Hadde også problemer med eggløsningen, men mine LH-topper var så korte at jeg ikke fikk positiv EL-test hvis jeg ikke testet hver 5. time omtrent.

AnonymBruker
Skrevet

Er testen like sterk alle dagene? Jeg kan ha positiv test, altså test hvor teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken, mange dager i strekk. Men to av dagene er den ekstra sterk, og jeg har regnet den som positiv den første av disse dagene. Det har stemt med tidspunkt for eggløsning under utredning (jeg har regelmessig syklus, men hadde andre problemer). Det finnes hjelp å få hvis det viser seg at du ikke har eggløsning, bl.a. Ovitrelle, ja :)

Anonymkode: 9c7cc...271

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...