Gå til innhold

En halv kopp kaffe, en halvfull kopp eller halvparten av en kopp kaffe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om noen skal ha en kopp kaffe, så fyller man jo ikke koppen helt full, men til 5-6 mm fra toppen kanskje, la oss si 85-90 % full i forhold til hva det egentlig er plass til.

Spørsmålet er da: om noen ber om en halv kopp, skal man fylle koppen opp 50 %, eller 42,5-45 %, slik at det blir halvparten av hva vedkommende ville fått om det hadde vært snakk om en hel kopp?

Anonymkode: 287c2...cc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man sier "si stopp", så blir det som vedkommende ønsker. Ellers heller jeg på slump. Er det for lite kan de få mer, er det for mye kan de la noe stå igjen. Så enkelt.

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm, med den blir det vel 42,5-45 %, for man vil jo ikke fylle helt opp..

Ja, hva eksakt det blir er vel vanskelig å si, men det er alltid moro å servere kaffe i den første gang noen ber om en halv kopp. Når vi spør om folk vil ha kaffe, så sier jeg i hvertfall, tar bare en halv kopp, har drukket nok tidligere. De færreste sier en halv kopp kaffe.🥳

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker sånn

1 kopp 90%
halv kopp 50%

Anonymkode: e5196...64b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker sånn

1 kopp 90%
halv kopp 50%

Anonymkode: e5196...64b

Ja, det er selvsagt mulig de som sier halv kopp egentlig vil ha litt mer enn halvparten av hva de ville fått om de hadde bedt om en full kopp. Kanskje best å gjøre det slik, blir det for mye er det ikke akkurat så dyrt, om det går noen ml til spille.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...