AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #1 Skrevet 14. mai 2020 Som prinsen/prinsessa, gullet, hjertet, skatten osv.. Når noen skriver dette her inne, kommer det alltid en haug med folk som brekker seg og skriver stygge kommentarer. Hva er problemet? Har dere blitt såret av foreldrene deres? Av andres barn? Så har vi folk som ikke tåler å se foreldre skrive at barna deres er unike og spesielle for dem. Hva er problemet? Jeg er ikke mor selv engang og synes det er kvalmt å lese disse bitre kommentarene. Anonymkode: 52879...c94 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #2 Skrevet 14. mai 2020 Tenker at sånne mennesker må leve er kjipt liv om alle sånne småting plager dem. Anonymkode: c4916...38a 9
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #4 Skrevet 14. mai 2020 Provoserer meg ikke(er heller ikke jeg som skriver stygge svar her inne), men spesielt prins/prinsesse syns jeg er så teit. Det er jo ikke det i ordets rette forstand. Da jeg fikk barn og folk skrev: «Gratulerer med prinsen/prinsessa» så ville jeg bare svare: «Hvem? Jeg har da ikke født noen kongelige?» Men gjorde ikke det. Jeg kalte baby mye for Lillen da, før h*n fikk navn, så er vel egentlig ikke bedre selv. Anonymkode: a95e0...e60 9
SoWhat? Skrevet 14. mai 2020 #5 Skrevet 14. mai 2020 (endret) Patetisk er et annet ord for overfølsomt. Det er det det blir da en kaller barna noe "høytsvevende" Så ja... 🙂 men! Det kommer mye an på settingen syns jeg. Om foreldre sier det til barna, som : er du trøtt skatten min? Så er det bare koselig. Men skrift blir annerledes, og det kan altså fort bli patetisk. Når det er sagt, så syns jeg ikke noen skal mobbe for det. Det går an å la være å si noe. Endret 14. mai 2020 av SoWhat? 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #6 Skrevet 14. mai 2020 Jeg tenker at slike er umodne. Anonymkode: 5decd...a4f 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #7 Skrevet 14. mai 2020 Prins og Prinsesse får meg til å ville 🤢🤮. Ellers er alle kjælenavn innafor. Anonymkode: 320ba...060 11
Gjest Emet Skrevet 14. mai 2020 #8 Skrevet 14. mai 2020 Jeg har 6 søsken og alle hadde kjelenavn, syns det er hyggelig 😊 mye mer irriterende når foreldre roper hele navnet på ungen når de er irritert! Hans Petter Olsen nå kommer du hit! 😄
Gjest Alkoholist Skrevet 14. mai 2020 #9 Skrevet 14. mai 2020 Jeg skjønner heller ikke hvorfor enkelte blir så provosert av at andre har kallenavn på barna sine. Det er jo helt vanlig.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #10 Skrevet 14. mai 2020 Er heller ikke fan av prinsesse og diamanten.. Anonymkode: c6bf8...941 5
Emmelise Skrevet 14. mai 2020 #11 Skrevet 14. mai 2020 12 minutter siden, Emet skrev: Jeg har 6 søsken og alle hadde kjelenavn, syns det er hyggelig 😊 mye mer irriterende når foreldre roper hele navnet på ungen når de er irritert! Hans Petter Olsen nå kommer du hit! 😄 Og det var i det øyeblikket Hans Petter forstod at nå hadde han havnet i trøbbel med mor. 17
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #12 Skrevet 14. mai 2020 Jeg kaller hunden min gullet og klumpen. Er da bare koselig med kjælenavn på de man er glad i. Anonymkode: f7f00...99d 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #13 Skrevet 14. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kaller hunden min gullet og klumpen. Er da bare koselig med kjælenavn på de man er glad i. Anonymkode: f7f00...99d 🙄 Anonymkode: d1c27...022 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #14 Skrevet 14. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 🙄 Anonymkode: d1c27...022 Hvorfor? Anonymkode: 5decd...a4f 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #15 Skrevet 14. mai 2020 Prins og prinsesse er helt grusomt å høre på.Men det som er verre er forkortelser. Hvorfor gi ungen et langt og flott navn, når du bare gidder bruke forkortelsen? Per Kristian - PK Jens Thomas -JT Aleksander -Alex Karl Oskar- Kalle etc. At kompiser gjør det er ikke til å unngå, men når foreldre omtaler barna som Finken og PK får jeg makk. Anonymkode: de0ef...bd1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #16 Skrevet 14. mai 2020 Folk er helt jævlig mot hverandre, og dette leser barna våres når de vokser opp og googler ting. Kg er et offentlig forum, husk det. Anonymkode: a2f80...fa0
SoWhat? Skrevet 14. mai 2020 #17 Skrevet 14. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Prins og prinsesse er helt grusomt å høre på.Men det som er verre er forkortelser. Hvorfor gi ungen et langt og flott navn, når du bare gidder bruke forkortelsen? Per Kristian - PK Jens Thomas -JT Aleksander -Alex Karl Oskar- Kalle etc. At kompiser gjør det er ikke til å unngå, men når foreldre omtaler barna som Finken og PK får jeg makk. Anonymkode: de0ef...bd1 Akkurat det reagerte jeg på også, men det var i England som tenåring. Kunne ikke fatte at de ga barna så fine navn, og Robert ble Bob liksom. Og så sa jeg det. Fikk en lang og inngående forklaring om at det var "kjælenavn", det var sånn ment mot de en var glad i. Mitt navn ble også forkortet. Syns i grunnen det var koselig da til slutt. Men i hovedsak enig med deg.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #18 Skrevet 14. mai 2020 Kallenavn er helt ok, men noen er verre enn andre. Jeg bare plasserer folk i mine mentale båser: De som kaller ungene sine for Prins/prinsesse/hjerteskatt/hjertediamant/osv havner i samme kategori som folk med visdomsord på veggene og nips fra Nille i hele huset. Det går helt fint å kalle ungen for skatten min, lille venn eller legge til en liten personlig vri på navnet (Hans blir Hansemann, Herman blir Hermz, osv) uten at det blir teit. Anonymkode: e1d80...fd2 7
Imperfectionibus Skrevet 14. mai 2020 #19 Skrevet 14. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Som prinsen/prinsessa, gullet, hjertet, skatten osv.. Når noen skriver dette her inne, kommer det alltid en haug med folk som brekker seg og skriver stygge kommentarer. Hva er problemet? Har dere blitt såret av foreldrene deres? Av andres barn? Så har vi folk som ikke tåler å se foreldre skrive at barna deres er unike og spesielle for dem. Hva er problemet? Jeg er ikke mor selv engang og synes det er kvalmt å lese disse bitre kommentarene. Anonymkode: 52879...c94 Jeg har småen, søta, prinsessen, Dumbo osv i barneflokken min. Eneste kallenavnet noen har reagert på er Dumbo men navnet spiller ikke på ørene men på fødselen Jens og har bare blitt ved
Imperfectionibus Skrevet 14. mai 2020 #20 Skrevet 14. mai 2020 1 time siden, Emet skrev: Jeg har 6 søsken og alle hadde kjelenavn, syns det er hyggelig 😊 mye mer irriterende når foreldre roper hele navnet på ungen når de er irritert! Hans Petter Olsen nå kommer du hit! 😄 Dobbeltnavn er jo kjeftenavn. Gubben min har bare et fornavn så jeg har gitt han et som kjeftenavn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå