AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #1 Skrevet 14. mai 2020 Min sønn er allergisk mot hund og katt. Problemet er at mange av vennene hans har både katt og hund. Etter han har vært hos de, så hoster han veldig og har problemer med å sove. Nesten som han sliter litt med pusten. Ekstra Allergi tablett hjelper ikke. Noe annet som kan hjelpe? Forebyggende? Trodde allergi slo ut på øyne og nese? Noen tips? Kan jo ikke holde han borte fra vennene sine? Han er 10 år. Anonymkode: 64a63...61f
Jojo jojo Skrevet 14. mai 2020 #2 Skrevet 14. mai 2020 Ja, det er allergi, og det kan føre til astma. Ta han med til legen. 3
Gjest Trynefaktor Skrevet 14. mai 2020 #3 Skrevet 14. mai 2020 Ja,jeg reagerer også sånn på noen pelsdyr
Million Skrevet 14. mai 2020 #4 Skrevet 14. mai 2020 Når du skriver at allergitabletter ikke virker, er dette noe du har kjøpt reseptfritt over disk? Eller har han fått spesielle på resept av lege? Og gir du ham tabletten FØR eller etter at han har vært og utsatt seg for allergenene? Forebyggende er vel best, altså før han drar dit. Da må det planlegges litt, men han er jo 10 og burde kunne klare det. Dra hjem og ta en allergitablett, vente litt og la den virke, før han drar og besøker noen han vet har pelsdyr....? 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #5 Skrevet 14. mai 2020 Allergi kan gi astmatiske anfall. Hva sier legen? Anonymkode: 4647f...2b3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #6 Skrevet 14. mai 2020 Det er allergi ja. Min søster har det sånn, så hun bruker inhalator når det blir for ille. Til vanlig tar hun allergitabletter daglig. Anonymkode: 8bd3e...e38
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #7 Skrevet 14. mai 2020 4 timer siden, Million skrev: Når du skriver at allergitabletter ikke virker, er dette noe du har kjøpt reseptfritt over disk? Eller har han fått spesielle på resept av lege? Og gir du ham tabletten FØR eller etter at han har vært og utsatt seg for allergenene? Forebyggende er vel best, altså før han drar dit. Da må det planlegges litt, men han er jo 10 og burde kunne klare det. Dra hjem og ta en allergitablett, vente litt og la den virke, før han drar og besøker noen han vet har pelsdyr....? Allergi fungerer ikke slik at man bare kan ta en tablett og så oppsøke allergener. Dessuten er de reseptfrie de samme man får hos legen. Allergi blir verre og verre ved gjentatt eksponering, og han kan utvikle både astma og flere allergier. Tilslutt kan allergien bli så ille at han ikke kan være i nærheten av folk som har vært i nærheten av dyr. Allergiutløst astma kan også bli livstruende, så dette må utredes videre Anonymkode: bc4fd...3fe
Million Skrevet 14. mai 2020 #8 Skrevet 14. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Allergi fungerer ikke slik at man bare kan ta en tablett og så oppsøke allergener. Dessuten er de reseptfrie de samme man får hos legen. Allergi blir verre og verre ved gjentatt eksponering, og han kan utvikle både astma og flere allergier. Tilslutt kan allergien bli så ille at han ikke kan være i nærheten av folk som har vært i nærheten av dyr. Allergiutløst astma kan også bli livstruende, så dette må utredes videre Anonymkode: bc4fd...3fe Ok. Jeg har en venninne som er veldig allergisk mot katt, og hun pleide å ta en tablett før hun skulle besøke meg, den gangen jeg hadde katt. Da fungerte det fint, hun klødde litt i nesen bare. Jeg støvsugde godt, særlig sofaen der hun skulle sitte, før hun kom også, og slapp ut katten så den ikke var inne mens hun var der. Jeg vet bare at det å ta en allergitablett i forkant fungerte for hennes katteallergi. Trodde derfor det fungerte for andre allergikere mot samme dyr. Men nei.
Ulrikke Skrevet 14. mai 2020 #9 Skrevet 14. mai 2020 Legen neste, og astmamedisin evt! Jeg hadde det sånn som barn selv, bestevenninna mi hadde en schæfer jeg sannsynligvis ikke tålte (samt at mor røyket inne), og hver gang jeg overnattet der hostet jeg og ble tungpustet. Allergisk utløst astma er helt vanlig, og kan behandles.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #10 Skrevet 14. mai 2020 Jeg har kraftig dyreallergi, og jo det begrenset min omgang hjemme hos de som hadde dyr... Det hjelper ikke at katten var ute eller at de støvsuger godt, jeg får ikke puste når jeg kommer borti dyr. Eneste som funker er å unngå allergenet. Kan bli syk hvis jeg sitter et sted som noen med dyrehår på klærne har sitti før meg. Svært sensitiv. Jeg anbefaler oppfølging av lege, astmaspray kan hjelpe. Jeg har utviklet nye allergier i voksen alder også. Anonymkode: 2a840...5ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå