Gå til innhold

Hva gjør du for å være strukturert? Få ting gjort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du noen tips?

Jeg liker å skrive ned for hånd

Si det høyt

Gå turer/jogge

Anonymkode: 4047b...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har en streng indre dialog med meg selv, og noen ganger så bare reiser jeg meg opp for å gjøre det jeg skal uten å tenke mer så jeg ikke begynner å lure meg selv til å ikke gjøre det :P

Anonymkode: de983...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legger vekk mobilen! 

Jeg lager meg en liste, og gjør alt på listen (overkommelige ting, store ting sparer jeg til en annen liste) før jeg setter meg ned og tar pause. 

Feks idag har jeg ryddet, støvsuget og vasket gulvene før jeg satt meg ned med mobilen. 

Jeg har tre lister. En liste med ting som jeg vil gjøre inne og ute. En liste med ting jeg må gjøre inne og ute. En daglig liste med daglige gjøremål, der jeg putte inn ting fra de andre listene. 

Bruker belønning for meg selv når jeg er ferdig.  Er streng på at så og så mye skal være gjort før klokken det og det. Det er veldig tilfredstillende å kunne krysse av ting. 

Anonymkode: e9f03...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har stort sett en plan for dagen, og følger den. Ellers så er jeg sånn skrudd sammen at jeg får ikke slappet av hvis jeg vet det er klesvask ferdig i maskina, oppvask skal ryddes ut av oppvaskmaskinen, eller andre oppgaver som må gjøres. Hvis det er rot rundt meg, noe det vel aldri er, får jeg ikke ro på meg før det er ryddet. Det høres sikkert nevrotisk ut, men for meg er det sånn at rot rundt meg = kaos i hodet. Desto mer orden og system jeg har, desto større indre ro.

Anonymkode: e1fca...e0a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står tidlig opp og kommer i gang. Det er utrolig hvor mye man kan få gjort når man starter tidlig. Ellers liker jeg å skrive lister. Så begynner jeg gjerne med det som tar kortest tid, det er så motiverende å se at mange punkter er krysset av :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør ting når det passer meg og når jeg har lyst. Dette korter tiden det tar til det halve:-)

Anonymkode: e94a0...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har en huskeliste på mobilen, litt avhengig av hva det er så setter jeg på varsel en dag i forveien, en time i forveien osv. For eksempel skal det spyles i garasjen her jeg bor, så jeg har alarm på for å flytte bilen. Får også varsel hver gang jeg har vaskedag(fellesvaskeri), legetimer, møter, bursdager, alt mulig. Jeg tror jeg er feilmedisinert på stoffskifte medisiner så jeg husker ingen verdens ting:P Klarer ikke konsentrerer meg, fryser konstant, osv.

Anonymkode: 9c32a...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skulle akkurat til å spørre om det samme! Jeg har mye jeg burde og skulle, men klarer  suse bort hele dager på : ingenting! Hjelp meg!

Anonymkode: f8c8e...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får ting gjort, for å være strukturert. Og jeg gjør det ordentlig, fullhjertet. Gjerne med litt planlegging. F.eks handling skjer gjennom handleliste. Da blir ingenting glemt. Hoper det seg opp med jobb, noe det sjeldent gjør, så skriver jeg en liste og tar det etter tur og orden. 

Anonymkode: a13ab...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...