Gå til innhold

Epilator vs voks

Anbefalte innlegg

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Er epilering mer/mindre smertefullt en voksing?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Jeg synes at voksing er mer smertefull. Dessuten synes jeg voks er noe kliss.

Skrevet
Jeg synes at voksing er mer smertefull. Dessuten synes jeg voks er noe kliss.

:Nikke:

Voks er usannsynlig vondt syns jeg, men epileringsmaskinen er fin. Brukte den opp til bikinikanten forrige gang og det gikk greit.

Gjest synseren
Skrevet

Foretrekker voks hos hudpleier (unner meg bare luksusen av og til). Er enig i at det gjør vondt med en gang, men du blir herda etterhvert og da merker du ingenting.

Hårene som vokser ut etterpå er like myke som de som du hadde fra før, det er også en fordel synes jeg.

Gjest Madeline
Skrevet

Hårene som vokser ut etterpå er like myke som de som du hadde fra før, det er også en fordel synes jeg.

Det blir det med epilering også.

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Hm, kanskje jeg skal unne meg en slik maskin da. Har 0 problemer med voks, men det er jo grisete som noen her sier samt at det går bort endel penger i voks etterhvert.

Nytt spørsmål: Er det noen her som har kjent at smertegrensen har sunket ved f.eks. voksing etter at de begynte på p-piller?

Gjest Gjest
Skrevet

P-pilledebatten:

Nei, kan ikke si det... Prøvde for noen år siden (i en periode jeg ikke gikk på pillen) var like forbaskade vondt dengang...

Eneste forskjellen må være at når jeg sist forsøkte så gikk det faktisk AV hår... :ler:

Men tror det hadde mer sammenheng med at det faktisk var en voksekynidg person som gjorde det for meg nå sist, og at jeg ikke forsøkte meg selv :ler:

Gjest Heidipia ikke innlogget
Skrevet
Hvor mye koster en slik maskin?

Jeg kjøpte meg en for en stund siden på elkjøp, meget fornøyd med den. Braun silk epil heter den. kostet 699kr tror jeg å da er det med følgende: ladyshaverhode, trimmerhode som kutter hårene i riktig lengde, kjølehanske, to epileringshoder. ett for nybegynnere og et for litt vidrekommende+ et smertedempende greier som du har oppå epileringshode for at det skal gjøre mindre vondt. Men etter noen gangers bruk syns jeg ikke det er vondt lengre, å så er jo hårene vekke i tre uker så er slutt på barbering med en dagers stubber her :ler:

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Det der med kjølehode/isblokk har jeg aldri skjønt. Er det ikke slik at det gjør mer vondt å fjerne hår når huden nupper seg som den jo gjør under nedkjøling?

Synes det ser ut som enkelte av disse maskinene har forferdelig smale hoder. Hvor lang tid bruker dere sånn ca på å epilere leggene?

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Nytt spørsmål: Er det noen her som har kjent at smertegrensen har sunket ved f.eks. voksing etter at de begynte på p-piller?

Jeg sluttet på p-piller for et par måneder og synes at voksing gjør mer vondt nå enn før. Merker ikke noe særlig forskjell på leggene, men det gjør tydelig vondere med brasiliansk voksing. Det er imidlertid ikke smerteterskelen som har forandret seg, men hårveksten er blitt kraftigere, ergo mer vond å fjerne den.

En ting med voks kontra epilering: Du er mer utsatt for inngrodde hår med epilator enn med voks, så vær flink med peeling.

Gjest Lilly16 ii
Skrevet
Synes det ser ut som enkelte av disse maskinene har forferdelig smale hoder. Hvor lang tid bruker dere sånn ca på å epilere leggene?

Jeg synes det tar uuutrolig lang tid, så jeg har for første gang bestilt meg hårfjerning med voks hos hudpleier.

Nå skal det også være sagt at min maskin er gammel, så mulig dagens Silkepiler er bedre, men jeg er rett og slett ikke tålmodig lenger.

Gjest Heidipia ikke innl
Skrevet

Jeg synes det tar uuutrolig lang tid, så jeg har for første gang bestilt meg hårfjerning med voks hos hudpleier.

Nå skal det også være sagt at min maskin er gammel, så mulig dagens Silkepiler er bedre, men jeg er rett og slett ikke tålmodig lenger.

Jeg bruker ikke noe lenge tid enn ved en grundig barbering av leggene;)

Skrevet

Har Braun SilkEpil, og er ikke helt fornøyd. Tar evigheter å bli ferdig med leggene, og selv om jeg er supernøye, så er det alltid en eller to striper jeg bare ikke ser, og oppdager dagen etterpå... Vokset leggene hos hudpleier for snart 4 uker siden, og håret på leggene har bare nettopp begynt å vokse ut igjen. Så jeg synes voksing varer lenger enn epilering.

Catzy

Skrevet

om jeg har latt det vokse litt (f.eks på vinteren) og skal epilere for første gang på en stund, så tar det litt tid.

men å epilere når det bare er ettervekst tar nesten ikke tid i det hele tatt, det går like fort som om man skulle barbert ja.

og med voks tar jo også tid, så sånn sett tror jeg ikke det er stor forskjell.

jeg børster over huden med hampvott før epilering og smører med fuktighetskrem etterpå, har ikke opplevd inngrodde hår.

Skrevet
Foretrekker voks hos hudpleier (unner meg bare luksusen av og til). Er enig i at det gjør vondt med en gang, men du blir herda etterhvert og da merker du ingenting.

Det gjør jeg også! Eller dvs leggene tar jeg selv,men synes det er bedre å ta armhuler og bikinilinje hos en hudpleier. Det kan jo koste litt,men resultatet er jo langvarig...

Siden jeg begynte å vokse for noen år siden har jeg aldri brukt noen annen metode. Selv om det er smertefult(man venner seg litt til det),så synes jeg det absolutt er hvert det!Man får hårfri og myk hud leeenge og som noen skrev over, hårene blir myke når de grov ut igjen-ikke sånn skjeggete som ved barbering.

Resultatet kan være en dag med litt kløe og røde nupper som ikke er veldig lekkert,men dette går heldigvis bort veldig raskt!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...