Gå til innhold

Hvilken sykkel skal jeg kjøpe når jeg er en tung kvinne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

jeg er i opptrening etter et sykdomsforløp, og på grunn av medisiner jeg har gått på ligger vekten min nå på 106kg. Før sykdom lå jeg stabilt på cirka 70kg, og jeg regner med å jobbe meg ned igjen dit - blant annet ved å sykle en del. 

Jeg tok meg en sykkeltur på hybridsykkelen min her i sted, men jeg merker at den ikke tåler vekten min nå. Jeg trenger en sykkel med kraftige dekk, vil jeg tro. Skal sykle både på asfalt og grusveier.

Noen som har gode erfaringer med sykler som tåler en del vekt? Jeg har ikke tenkt å legge mer penger enn nødvendig i dette, men har ikke lagt meg på noe budsjett foreløpig. :) 

Anonymkode: e7313...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har sett en som er ganske stor. Han sykler rundt med tjukke dekk, så tror nok det hjelper ja. 

Utenom syklingen, kan du legge opp til en løype så du får litt trilling og Ujevnt terreng. Hvis du orker. Har selv merket at bare det å gå i det, styrker både rumpe, lår og rygg. Kanskje noe du kan prøve når du er litt lettere igjen?

Har du mye vondt til daglig, eller går det greit?

Anonymkode: 3726e...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neida, ingen vinter, og jeg er fortsatt ganske sprek. Så ingen problem å sykle eller gå eller trene generelt, ønsker bare tips om hvilken sykkel jeg skal kjøpe. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

*vondter  skulle det stå! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke personvekt så antall kilo kan jeg si lite om men jeg er en formfull dame som rett før korona kjøpte meg ny sykkel til jobbsykling til /fra jobb. Var bare å gå i sykkelbutikken og si hva jeg trengte så fikk jeg hjelp. Helt sikker på du får hva du trenger der. Jeg hadde ikke syklet på mange år og tenkte da det var bra å gå et sted med kunnskap. Gjør det så får du hjelpen du trenger, burde ikke være noe problem :) Jeg lærte meg å sykle på nytt igjen og selv om det var skummelt var det gøy å mestre det igjen! Blitt en del blåmerker, kramper i legger og vondter men gud så herlig å sykle! Utenom knall og fall er det jo en mindre belastende treningsform vertfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En tung venn av meg ble anbefalt Cannondale da han skulle ha ny sykkel. Cannondale er et amerikansk merke som er bygd for å tåle relativt tunge amerikanere.

Anonymkode: 32c21...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har alltid hatt en form for terrengsykkel med mulighetene det gir. De har tålt meg fint som tyngre enn deg også. 

Anonymkode: b0733...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2020 den 11.50, AnonymBruker skrev:

Hei, 

jeg er i opptrening etter et sykdomsforløp, og på grunn av medisiner jeg har gått på ligger vekten min nå på 106kg. Før sykdom lå jeg stabilt på cirka 70kg, og jeg regner med å jobbe meg ned igjen dit - blant annet ved å sykle en del. 

Jeg tok meg en sykkeltur på hybridsykkelen min her i sted, men jeg merker at den ikke tåler vekten min nå. Jeg trenger en sykkel med kraftige dekk, vil jeg tro. Skal sykle både på asfalt og grusveier.

Noen som har gode erfaringer med sykler som tåler en del vekt? Jeg har ikke tenkt å legge mer penger enn nødvendig i dette, men har ikke lagt meg på noe budsjett foreløpig. :) 

Terrengsykkel med de litt gammeldagse 26" hjulene tåler veldig  mye vekt. I tillegg har de så mange gir at du kommer deg opp bakker før du har blitt noenlunde trent. Disse litt mindre hjulene blir ikke så lett vridd som større hjul, helt enkelt fordi eikene er kortere.Jeg har syklet tusenvis av kilometre på et hjulsett når jeg har veid over 100 kg. Kjøp deg heller en høykvalitets -sykkel med god ramme brukt en noe billigere nytt, men du trenger ikke de dyreste gearene. Eksempel. Før kostet Shimano deore xtr gear mye mer enn de som het bare shimano deore. Begge deler funger fint men xtr er lettere. Lav vekt på sykkel er fint, men det koster

Demperne på terrengsykler gjør at det blir mindre belastninger på hjulene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...