Gå til innhold

Til Ada=)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei på deg! :D

Går du videre på pedagogikk nå?

Det jeg lurte på skjønner du, er videre gang på pedagogikk.

Spesialpedagogikk?

Eller rådgiving?

Hva har du peilet deg innpå?

Er det vanskelig å få jobb med en grad fra NTNU?

Litt vanskelig å svare på kanskje, men jeg kjenner ikke til dette med grader o.l

Høgskoleutdannede har jo et yrke etter 3 år. Er det slik med can.mag graden også? At jeg kaller meg pedagogisk rådgiver eller spesialpedagog?

Jeg spør deg for det virket som du kjenner til dette systemet litt :wink:

Hilsen bollemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnskyld at jeg blander meg inn her. Vil bare svare deg på det jeg vet.

Du kan ikke kalle deg pedagogisk rådgiver meg en cand mag i pedagogikk. Da må du enten ha embedsstudiet i pedagogikk eller hovedfag i pedagogikk.

Når det gjelder å få jobb etter endt studie skal det ikke ha noe å si om du kommer fra ntnu eller universitetet i tromsø. Graden er akkurat det samme.

Hilsen en som blir ferdig med hovedfaget i pedagoikk om en måned. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden at du bryter inn her :D

Hvor lang tid har du gått og hvilket hovedfag tar du?

Har du en tittel etter dette hovedfaget da?

hilsen bollemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Bollemor.

Et Hovedfag tar normalt 6 år. Jeg tar hovedfag i pedagogikk. Og tittelen blir cand polit, men det man egentlig sier er pedagog. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det ny studieordning fom høst 2003. Da har man ikke lenger cand.mag og hovedfag på universitetene (bare for de som allerede har begynt på disse studiene slik at de får fullføre det de har begynt). Den nye ordningen følger høgskolesystemet (etter amerikansk type) med bachelorgrad etter 3 år og mastergrad på 2 år. Dvs at de aller fleste studiene blir max femårig og ikke 6 slik det er med hovedfag på universitetene i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bare pedagogikk grunnfag 'for morro skyld', og utdanner meg innen systemutvikling og ledelse -derfor kan jeg ikke svare paa de spm du haar her, men ser at du har faatt fine svar!!

Anbefaler deg aa lage litt mer generelle overskrifter i forumet, som "spm ang pedagogikk" el.liknende... saa faar du flere innspill ogsaa :wink:

Det er riktig at universitetene gaar over til amerikansk modell, og det er nok mye som er uklart enda mhp spesialiseringer osv. Spor foreleseren din mellom to forelesninger, de er veldig hyggelige og hjelpsomme (og pedagogiske -he he) pa NTNU :P

Jo, forresten, naa husker jeg at valget videre (etter gammel modell) er om en vil gaa videre innen spes.ped eller raadgivning, og det er flest som soker paa raadgivning (ergo ogsaa vanskeligere aa komme inn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...