AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #1 Skrevet 14. mai 2020 Hva er egentlig vanlig? Jeg vasker gulvet rundt spisebordet minst fem ganger daglig, altså etter hvert måltid. I tillegg vasker jeg gulvet i hele leiligheten en gang om dagen. Likevel blir sokkene svarte under! Altså, hvorfor?? Er det virkelig normalt å vaske gulvet flere ganger til dagen for at det skal holde seg rent? Kan ikke huske at min mor konstant vasket gulv. Anonymkode: ec911...f73
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #2 Skrevet 14. mai 2020 Hvorfor vasker du så ofte? Vasker ca en gang i uken mua under spisebordet som vaskes ved behov et par - tre ganger i uken. Støvsugeren går et par ganger om dagen og vi koster etter frokost. Anonymkode: fe08f...d5c 1
Gjest RødeFare Skrevet 14. mai 2020 #3 Skrevet 14. mai 2020 Fortsatt litt trøtt, og hadde nettopp lest den der Zalo-tråden. Så jeg leste overskriften som "Hvor ofte vasker dere gulvet med småbarn?" Spøk til sides. Vasker en gang i uken. Sender robotstøvsugeren rundt annenhver dag. Koster etter måltider.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #4 Skrevet 14. mai 2020 Har to under 2år, så kjøkkengulvet får kjørt seg etter måltidene. Noen ganger med mopp, andre ganger bare tar jeg det verste med klut. Stuen støvsuges daglig av roboten, og vaskes ca én gang i uken, noen ganger sjeldnere. Syns det er rart at du må vaske så ofte for å ikke bli skitten under sokkene? Støvsuger du ikke? Går stadig barbent eller med hvite sokker, og kjenner ikke igjen problemet. Selv når det går to uker mellom gulvvask blir det ikke slik her i hvert fall. Anonymkode: efc3a...5bd
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #5 Skrevet 14. mai 2020 41 minutter siden, RødeFare skrev: Fortsatt litt trøtt, og hadde nettopp lest den der Zalo-tråden. Så jeg leste overskriften som "Hvor ofte vasker dere gulvet med småbarn?" Spøk til sides. Vasker en gang i uken. Sender robotstøvsugeren rundt annenhver dag. Koster etter måltider. Men blir det ikke matsøl som må vaskes istedenfor bare å feies? Jeg har kanskje veldig grisete unger. Jeg aner ikke. Føler at gulvet er klissete om det ikke vaskes hver dag. Kanskje vi må begynne med innesko. Anonymkode: ec911...f73
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #6 Skrevet 14. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har to under 2år, så kjøkkengulvet får kjørt seg etter måltidene. Noen ganger med mopp, andre ganger bare tar jeg det verste med klut. Stuen støvsuges daglig av roboten, og vaskes ca én gang i uken, noen ganger sjeldnere. Syns det er rart at du må vaske så ofte for å ikke bli skitten under sokkene? Støvsuger du ikke? Går stadig barbent eller med hvite sokker, og kjenner ikke igjen problemet. Selv når det går to uker mellom gulvvask blir det ikke slik her i hvert fall. Anonymkode: efc3a...5bd Støvsuger minst annenhver dag med robotstøvsuger, og feier opp når jeg ser noe støv, smuler, sand i gangen etc. Ser for meg at vi hadde vasset i skitt om jeg ikke skulle vasket på to uker. Kjemperart! Anonymkode: ec911...f73
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #7 Skrevet 14. mai 2020 Vi vasker bare med klut eller papir på de stedene det søles våte ting, ellers kost. Støvsuger en gang i uka, eller oftere på kjøkken, og vasker ca en gang i måneden. Har ikke problemer med at sokkene blir skitne om jeg ikke går på ufeid vindfang eller på verandaen. Anonymkode: 77d94...960 3
Hanne12 Skrevet 14. mai 2020 #8 Skrevet 14. mai 2020 Bruker du mye såpe/kjemikalier når du vasker? Det kan fort gjøre det motsatte av reint. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #9 Skrevet 14. mai 2020 Akkurat nå, Hanne12 skrev: Bruker du mye såpe/kjemikalier når du vasker? Det kan fort gjøre det motsatte av reint. Nei, bruker ingen såpe eller kjemikalier. Bruker dampvasker med bare rent vann og bytter mikrofiberklut ofte. Går gjennom mange kluter på våre skarve 70 kvm, så det er åpenbart faktisk skittent også. Ikke bare på sokkene.. Anonymkode: ec911...f73
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #10 Skrevet 14. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi vasker bare med klut eller papir på de stedene det søles våte ting, ellers kost. Støvsuger en gang i uka, eller oftere på kjøkken, og vasker ca en gang i måneden. Har ikke problemer med at sokkene blir skitne om jeg ikke går på ufeid vindfang eller på verandaen. Anonymkode: 77d94...960 Herregud, det høres ut som en drøm! Jeg er SÅ lei av å vaske gulv.. Anonymkode: ec911...f73
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #11 Skrevet 14. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Støvsuger minst annenhver dag med robotstøvsuger, og feier opp når jeg ser noe støv, smuler, sand i gangen etc. Ser for meg at vi hadde vasset i skitt om jeg ikke skulle vasket på to uker. Kjemperart! Anonymkode: ec911...f73 Men hvor kommer all skiten deres fra😳? Vi går jo ikke inne med sko, og mat inntas ved spisebordet. Hva slags skit er det som er på de vanlige gulvene? Anonymkode: efc3a...5bd
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #12 Skrevet 14. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, bruker ingen såpe eller kjemikalier. Bruker dampvasker med bare rent vann og bytter mikrofiberklut ofte. Går gjennom mange kluter på våre skarve 70 kvm, så det er åpenbart faktisk skittent også. Ikke bare på sokkene.. Anonymkode: ec911...f73 Hmm, det var rart. Kan det ha noe med sot i lufta eller noe? Er det noe utenfra som kan komme inn? Er gulvene statiske så de trekke til seg ekstra av et eller annet? Jeg har aldri hørt om at noe blir så fort skittent, som ikke en gang går bort med støvsuger... Anonymkode: 77d94...960
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #13 Skrevet 14. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvor kommer all skiten deres fra😳? Vi går jo ikke inne med sko, og mat inntas ved spisebordet. Hva slags skit er det som er på de vanlige gulvene? Anonymkode: efc3a...5bd Jeg aner ikke. Jeg tenker at det må komme fra ungene eller mannen, da. Ungene kaster mat litt overalt, men det feies opp eller vaskes med klut hvis det må til etter måltid. Minste er to og tilbringer mye tid i sandkassa, så kan jo tenkes det er der det kommer fra. Men finner lite synlig sand annet enn i gangen. Han er håndtverker, og er veldig skitten når han kommer hjem, men han går jo stort sett rett i dusjen. Anonymkode: ec911...f73
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #14 Skrevet 14. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hmm, det var rart. Kan det ha noe med sot i lufta eller noe? Er det noe utenfra som kan komme inn? Er gulvene statiske så de trekke til seg ekstra av et eller annet? Jeg har aldri hørt om at noe blir så fort skittent, som ikke en gang går bort med støvsuger... Anonymkode: 77d94...960 Vet ikke helt hvor soten skulle kommet fra. Har ikke peis, og bor landlig til unna bilvei, så er ikke særlig forurensning her heller. Tror ikke gulvene er statiske, har ikke lagt merke til det i hvert fall. Det er vanlig laminat. Anonymkode: ec911...f73
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #15 Skrevet 14. mai 2020 Synes dette høres veldig rart ut. Det legger seg jo ikke svart skitt på gulvet i løpet av en dag? Har opplevd det en gang, men da bodde jeg i en by med 20 000 000 innbyggere. Vi bor sentralt i Oslo, men her er gulvene rene. Gulvene moppes av roboten ca en gang i uka (søvsuging x 1/2). Litt mer på kjøkkenet. Vasker med klut om det kommer konkret matsøl. Ikke vits å vaske hele kjøkkengulvet fordi det er matrester under tripptrappstolen, Kan egentlig være greit å la matsølet tørke litt i stedet for å vaske med en gang. For når det er tørt så går det ofte greit å bare støvsuge. Anonymkode: 0f9d4...fd1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #16 Skrevet 14. mai 2020 Men om du faktisk vasker ALLE gulvene hver dag, så kan det jo være at det blir nokk skitt tilsammen til å lage skitne kluter. Det er jo imponerende her hva roboten klarer å suge opp, kun 24 timer etter forrige runde. Anonymkode: 0f9d4...fd1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #17 Skrevet 14. mai 2020 Roboten støvsuger 1-2 ganger daglig og så mopper den 1 gang i uken ca. Vasker ofte søl med klut med en gang det oppstår. Stalltips: bruk svarte sokker 🤣 Hvite blir grå og skitne med en gang uansett omtrent. Ser det hos alle som bruker hvite sokker, de er grå under selv om de er nyvasket. Anonymkode: f2251...61b
Eva00 Skrevet 14. mai 2020 #18 Skrevet 14. mai 2020 Bruker robotstøvsuger hver dag, støvsuger selv hver 3 dag og vasker golv 1 gang i uken. Stresser ikke med husvask altså!;)
Gjest RødeFare Skrevet 14. mai 2020 #19 Skrevet 14. mai 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men blir det ikke matsøl som må vaskes istedenfor bare å feies? Jeg har kanskje veldig grisete unger. Jeg aner ikke. Føler at gulvet er klissete om det ikke vaskes hver dag. Kanskje vi må begynne med innesko. Anonymkode: ec911...f73 Hvis det er søl vasker vi det bort med klut og såpevann. Men vasker ikke hele gulvet. Det er ikke like rent hos oss som det var før vi fikk barn, hvis det er det du spør om. Men vi holder det på et greit nivå.
FantasDick Skrevet 14. mai 2020 #20 Skrevet 14. mai 2020 Robotstøvsuger hver dag og gulvvask en gang i uka. Tørker bort flekker med våt klut når jeg ser de. 3 barn og en katt i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå