Fru Blå Skrevet 26. juni 2005 #1 Skrevet 26. juni 2005 Hei! Vi har endelig bestemt oss for å kjøpe oss en familiebil til ca. kr. 45-50000,- Vi vurderer å kjøpe en opel astra 96 modell stasjonsvogn. Lurer på om det er noen her som har erfaring med denne type bil, eller det er noen som har en lignende bil å anbefale.
Gjest Gjesta Skrevet 26. juni 2005 #2 Skrevet 26. juni 2005 Jeg har en 92-modell Opel Astra, ikke stasjonsvogn da. Jeg er veldig fornøyd med bilen, den er god å kjøre og billig i drift. Det som er aberet er at den ruster forferdelig...Har allerede bytta ut skjermene en gang, og det er på tide å gjøre det igjen. Hvis man har mulighet til å koste på evt. rust i årene framover, så tror jeg du får en god bil! K
nallemaja Skrevet 27. juni 2005 #3 Skrevet 27. juni 2005 Har akkurat kjøpt en 99modell av samme sorten, men ikke stasjonsvogn da. Vi er VELDIG fornøyde. Og som tidligere nevnt veldig billig i drift(dieselbil vår da). Ang. rust kan jeg anbefale alle bileiere å vaske bilen sin regelmessig(ikke maskinvask), og også vaske godt under og på innsiden av skjermer. Forebyggende tiltak kan være å legge i litt ekstra å få bilen tektylbehandlet. Tar man godt vare på bilen sin, og den ikke er hardt andrepet av rust fra før kan du slippe store rustproblemer. hilsen ho som er gift med mann med bil mani og overdreven ordenssans(som til min store irritasjon viser seg å være en fornuftig sans å ha)
Gjest hera ulogga Skrevet 30. juni 2005 #4 Skrevet 30. juni 2005 Har en 98-modell. Helt grei og funksjonell bil, stor nok til å få med seg endel og liten nok til å lukeparkere på en enkel måte. Bare vær oppmerksom på at de astraene som ble laget før 97 er trangere enn de som ble laget fra 98 og utover. Den aller nyeste astra-serien, som kom i fjor høst er enda romsligere. Så hvis du har barn i voksealderen, vil nok bilen oppleves som litt trang både framme og bak. Selv min 98-modell er nokså smal. Pass på å kjøpe større motor enn 1,4, det er litt i minste laget for en fullastet stasjonevogn. Syns forresten at den prisen du angir var litt mye (men det kommer jo an på hvor mye den har kjørt, ekstrautstyr og hvilken stand den er i). Det er utrolig mange astraer på bruktmarkedet nå.
Mrs. B Skrevet 30. juni 2005 #5 Skrevet 30. juni 2005 Vi har en Opel Astra sedan 99 modell, 1.6. Den kostet 139.000 i 2003. Veldig godt fornøyd med den.
Fru Blå Skrevet 2. juli 2005 Forfatter #6 Skrevet 2. juli 2005 Takk for mange svar! Vi har kjøpt Opel Astraen nå, prisen var inkludert omregistreringen så jeg tror det skal være ganske normalpris her i trondheim (sikkert billigere sør). Bilen er rustfri og rustbehandlet. De feilene som NAF testen viste utbedret selgeren, så vi er godt fornøyd med kjøpet. I størrelse er bilen akkurat passe for oss, selv om mannen sikkert kunne ønsket seg bedre plass bak. Det er i allefall deilig å endelig ha fått bil! Så nå blir det bilferie på oss i sommer.
Gjest Gjesta Skrevet 2. juli 2005 #7 Skrevet 2. juli 2005 Gratulerer med bil! Og god ferie - bilferie er bra!
monja Skrevet 2. juli 2005 #8 Skrevet 2. juli 2005 Gratulerer med ny bil! Vi har en Astra stv 94 modell og er kjempefornøyd med den. God ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå