AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #1 Skrevet 14. mai 2020 Jeg jobber hundre prosent nå, men ønsker å ha ferie de ukene barneskolen har ferie, pga logistikk. Holder det å gå ned til 89.9% stilling eller har jeg regna feil? Anonymkode: 425f2...337
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #2 Skrevet 14. mai 2020 Tror du må ned på 79%. Men er litt usikker. Anonymkode: 8e225...a13
Daria Skrevet 14. mai 2020 #3 Skrevet 14. mai 2020 En ikke-lærer-stilling som følger skoleferiene pleier å være på 89%, hvertfall i videregående. 1
Splittbinders Skrevet 14. mai 2020 #4 Skrevet 14. mai 2020 Litt usikker på akkurat hvor mye du må ned, men husk at du kanskje også får færre feriedager med mindre stilling. Altså at du kanskje går fra 25 feriedager i 100% stilling til feks 20 dager (aner ikke om 20 er riktig, det er bare et eksempel). Og at du da må trekkes i lønn for de neste 5 dagene om du tar fem uker ferie. Jeg vet ikke om det spiller noen rolle i det totale regnskapet, men greit å være oppmerksom på. Dette kommer vel også litt an på de lokale avtalene på din arbeidsplass. En annen ting er jo at det må _passe_ med arbeidsplassen at du alltid tar ferie i skoleferiene da. I følge ferieloven har man jo bare _krav_ på 3 uker sammenhengende sommerferie. Men dette er jo en avtale den enkelte kan gjøre med sin arbeidsgiver, og det regner jeg nesten med du allerede har gjort :). Det letteste er kanskje å ta dette med din leder og lønn/regnskap/personal, som kan bistå deg med å regne ut rett prosent.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #5 Skrevet 14. mai 2020 Sjekk heller om det er mulig å jobbe inn og avspasere i feriene. Da beholder du inntekten. Og som den over sier må det også passe for arbeidsgiver at du tar så mye fri/i de bestemte ukene. Anonymkode: d75a2...d5b
Alvario Skrevet 14. mai 2020 #7 Skrevet 14. mai 2020 Det høres ut som du har en veldig fleksibel arbeidsplass som lar deg ta fri 2 mnd på sommeren og ellers i ferier👍 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #8 Skrevet 14. mai 2020 2 timer siden, abc123detvardet skrev: Det er 89%. Vet du om jeg mister noen feriedager pga deltidsstilling? Og til deg som skrev at jeg har en fleksibel arbeidsplass; det er jeg fullt klar over og veldig takknemlig for 🙂 Anonymkode: 425f2...337
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #9 Skrevet 14. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet du om jeg mister noen feriedager pga deltidsstilling? Og til deg som skrev at jeg har en fleksibel arbeidsplass; det er jeg fullt klar over og veldig takknemlig for 🙂 Anonymkode: 425f2...337 Du mister ikke feriedager, du har rett på like mange feriedager. Forskjellen er at siden du tjener opp mindre feriepenger, vil noen av feriedagene bli uten lønn (disse har du rett, men ikke plikt, til å ta ut). Forøvrig må du avklare med sjefen at det er greit at du tar fri i to måneder, og det bør inn i arbeidskontrakten din. Du kan ellers risikere at du må jobbe redusert hele året, og ha 3-4 uker ferie på sommeren som vanlig. Anonymkode: 35252...36c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå