Gå til innhold

vanskelig å bli bli kjent med nye venninner-Hva er andres erfaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Er en jente på 32 år og føler det er vnakselig å bli kjent med andre jenter. Er singel og trenger andre venninner som er single. Har lenge prøvd å bli kjent med andre, men det virker som at få er interesserte. Vet ikke hvorfor. Jeg forelsår tar kontakt prater og stiller spørsmål. Likevel er det liten eller ingen respons. Får også bedkjed om at jeg er for mye, men synes jo det er riktig å takontakt og være "på" dersom du vil at noe skal skje! Opplever jo ikke at de tar initsiativ selv, og da renner det jo bare ut i tiden. Synes også at andre virker til å mene at dehar nok med seg og sitt, men de har jo ikke prøvd engang! Blir så oppgitt. Virker litt som at du må kjempe og stresse bare for å få litt kontakt, og at de bare kan lene seg til bake og la ting skje. 

Har to venninner, og ønsker selvfølgelig flere, som er i samme situasjon som meg! Dette er nok tabu å prate om, men opplever at mange har kriterer som jeg faller igjennom på, og veti kke engagn hva det er! Hvordan kan du enre noe da liksom. 

Hva er deres erfaringer der ute+ noen som kjenner seg igjen? Hva kan gjøres? :)

Anonymkode: 49250...322

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tro på det folk sier; om du får tilbakemelding om at du er litt for mye, eller litt for «på», så ta det til etterretning. Det kan hende de rett og slett ikke er interessert i å skaffe flere venninner, kanskje de allerede har vanskelig med å få tid til de vennene de allerede har eller kanskje de er introvert og foretrekker alenetid med sine nærmeste eller kanskje de ikke føler at dere har noe til felles eller at dere har for forskjellige interesser eller kanskke du har en slitsom stemme eller er for høylytt? Umulig å si.

Anonymkode: 5c51d...e82

• Liker 3
Skrevet

Hmm... du sier du har fått tilbakemelding om at du kan være for pågående, og jeg tror det er der du må starte. Hva kan du selv gjøre for at ikke andre skal oppleve deg som masete?

Jeg har en kvinnelig bekjent som jeg (og de fleste andre) finner slitsom og invaderende. Dette gjør at jeg unngår vedkommende. Har man først gitt lillefingeren tar hun ikke bare hånda, men hele deg. Det er feks mye ‘meg, meg, meg’, private historier som fortelles til fremmede på fest, mye spørsmål og granskende tilnærming til andres liv.. Det er rett og slett lite avslappende å være med personen, for det er så tydelig at hun hungrer etter sosial interaksjon at man føler man kveles. 

Jeg sier ikke at du er slik, men mulig kan du  kjenne deg igjen i noen av disse eksemplene? La andre få sjansen til å ta initiativ og vær mer laidback.

• Liker 3
Skrevet

En ting er å være "på" men du må jo passe på at du ikke blir masete for da orker ikke folk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Krokodillen skrev:

Hmm... du sier du har fått tilbakemelding om at du kan være for pågående, og jeg tror det er der du må starte. Hva kan du selv gjøre for at ikke andre skal oppleve deg som masete?

Jeg har en kvinnelig bekjent som jeg (og de fleste andre) finner slitsom og invaderende. Dette gjør at jeg unngår vedkommende. Har man først gitt lillefingeren tar hun ikke bare hånda, men hele deg. Det er feks mye ‘meg, meg, meg’, private historier som fortelles til fremmede på fest, mye spørsmål og granskende tilnærming til andres liv.. Det er rett og slett lite avslappende å være med personen, for det er så tydelig at hun hungrer etter sosial interaksjon at man føler man kveles. 

Jeg sier ikke at du er slik, men mulig kan du  kjenne deg igjen i noen av disse eksemplene? La andre få sjansen til å ta initiativ og vær mer laidback.

Ja, mulig-Kan stille mange spørsmål ,em mener jo bare å virke interessert. og hadde vireklig bare sett på det som positivth vis jeg hadde blitt spurt skal prøve å ta en nøremere sjekk, og er jo vnaskelig å se seg selv utenifra rett og slett forid du ikke vet om annet. pleier ihvertgfall å tives i de som er tryggep å seg selv, problemet er vle at det gjør alle andre også, og dermed så har de eikke tid til deg, men føler også at de som ikke er ute etter spenning alstå dra ut på byen og ha det gøy-De vil ikek ha kontakt, sistedenfor blir de t de som ejg kansje oppfatter som litt kjederlige..og da øfler jeg ikek akurat det et er min stil. så føler jeg sliter med å connecte med de som likner på meg..trener også endel-kasnje ejg kan prøve å prate med de jeg møter der? VI er på hils-Harikke gått legner fordi jeg er red det skal være kleint hvis det skjører seg..

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Krokodillen skrev:

takk for tilbakemelding-Hjelper å høre dette- men tenker bae at hvis du ikke tar kontakt så skjer det heller ikke noe-FOlk gjør jo aldri dette selv, og da ender du bare opp med å sitte å angre i ettertid. Så skjer det liksom aldri noe. har flere ganger foreslått for de jeg kjenner(som nå ikke har like god kontakt med slik at det kjenns naturlig) å spørre om å samle en gjeng, men virker som at ingen av de gjør sånt fordi deenten ikke tør eller ertyepen- Det gjør livet så kjederlig for jeg føler ikke at jeg er med folk som likner meg, og aner ikke hvordan du får kontakt ,siden disse virker til å avvise..SÅ føler det er et skikkelig "rabbit hole"   i mangel på andre ord..

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tro på det folk sier; om du får tilbakemelding om at du er litt for mye, eller litt for «på», så ta det til etterretning. Det kan hende de rett og slett ikke er interessert i å skaffe flere venninner, kanskje de allerede har vanskelig med å få tid til de vennene de allerede har eller kanskje de er introvert og foretrekker alenetid med sine nærmeste eller kanskje de ikke føler at dere har noe til felles eller at dere har for forskjellige interesser eller kanskke du har en slitsom stemme eller er for høylytt? Umulig å si.

Opplever meg slev om litt opp og ned, kan komme ann på hvor du er og hva vi gjør-SOmregle kansje litt tilbaketrukken og avventende, men søker ofte konakt og er ofte aktiv i forsamlinger med kommentarer og liknende. Opplever meg selv som en jente som kan oppfattes som litt sjkenert, og lurerp å om folk trekker konkluasjoner om at jeg ederfor er så kjederlig, og at de bestemmer seg på forhånd,for at vi ikke passer sammen, uten i det hele tatt ha prøvd. Og det opplever jeg som sårende og irriterende rett og lsett,så er sliten av å sitte og kjenne på den slags type bittehet. men synes jo ikke det er så rartn år dette er tilfellet..

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Opplever meg slev om litt opp og ned, kan komme ann på hvor du er og hva vi gjør-SOmregle kansje litt tilbaketrukken og avventende, men søker ofte konakt og er ofte aktiv i forsamlinger med kommentarer og liknende. Opplever meg selv som en jente som kan oppfattes som litt sjkenert, og lurerp å om folk trekker konkluasjoner om at jeg ederfor er så kjederlig, og at de bestemmer seg på forhånd,for at vi ikke passer sammen, uten i det hele tatt ha prøvd. Og det opplever jeg som sårende og irriterende rett og lsett,så er sliten av å sitte og kjenne på den slags type bittehet. men synes jo ikke det er så rartn år dette er tilfellet..

Men TS, det er ingen som skylder deg å bli venn med deg eller å forsøke å henge med deg. Det er ingens oppgave å finne ut av hvordan du er som person og om de ønsker deg i livet sitt. Dersom dét gjør deg bitter, så er du nødt til å snu om på tankegangen før du havner i en offermentalitet som er vanskelig og kommer seg ut av - og enda vanskeligere å få venner da

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men TS, det er ingen som skylder deg å bli venn med deg eller å forsøke å henge med deg. Det er ingens oppgave å finne ut av hvordan du er som person og om de ønsker deg i livet sitt. Dersom dét gjør deg bitter, så er du nødt til å snu om på tankegangen før du havner i en offermentalitet som er vanskelig og kommer seg ut av - og enda vanskeligere å få venner da

Ja, sant! Nei, sitter ikke å develer med tanken om det,men føler i sånne situasjoner at jeg g¨r på veggen,siden det ikke blir noen slags reaksjon og du ikke får vite hvorfor. Hva kan jeg gjøres annerledes da liksom? Forstår at kjeni er vanskelig-Men når du spør og virker interessert iandre, er det bare så langt du kan gå,før du må vente en respons fra andre-Og når det ikke kommer, ja da skjer det heller ikke noe.

Har jo prata med forskjellige mennesker spørt spmrsmål spurt om kollokviegrupper og hatt samtaler med forskjellige mennesker-Vet ikke hva annet du skal gjøre? er det noe jeg ikke gjør? Hvordan går folk frem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...